{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.223 visninger | Oprettet:

Passier Optimum {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg har siddet og kigget på dressursadlen Passier Optimum, og er kommet frem til at der findes to modeller. Har læst lidt om forskellen, men ved I hvad forskellen er inden i sadlen, altså om den ene er med y-ophæng og den anden er ikke?
Hvilken en vil i anbefale, model 1 eller 2? (;
Mvh. Sofie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passier Optimum
  • #1   15. aug 2013 Det er gjordstropperne der er formet som et y under sadelklappen

  • #2   15. aug 2013 Ja det er jeg også nået frem til smiley Men hvordan er gjordstropperne i en passier model 1 i forhold til model 2? (;

  • #3   15. aug 2013 Altså har jeg forstået det ret at model 1 har y-ophæng, og det har model 2 ikke?

    Hvis jeg har forstået det rigtigt, så ville jeg helt klart vælge model 1, da det gør sadlen ligger et lige pres på ryggen, det gør så sadlen ikke ryger på fronten eller bagsvidslen. smiley Det skulle vidst være meget godt. Men Hvis model 2 er uden y ophæng og den skulle være det nye, så ville jeg nok bare ringe og høre en sadelmager.

    Min sadel er en passier optimum den "gamle" model, og den er jeg helt vildt glad for smiley


  • #4   15. aug 2013 Super det lyder godt smiley
    Jeg er nemlig og selv i tvivl omkring det, for hvad jeg kan læse mig frem til, har nogle af sadlerne med model 2 y-ophæng og andre har v-ophæng. Men hvis man så kigger på model 1, har nogle af dem også v/y-ophæng. Jeg har også fundet få, hvor det er alm. ophæng hmm. Det må blive et opkald til min sadelmager (;
    Dejligt at høre positivt omkring sadlen, syns også selv at den virker ret så lækker


  • #5   15. aug 2013 Altså noget af det man skal tage med er at du kan ændre næsten alt på sadlen.

    Og så er det vigtigt at fortælle at ikke alle passier sadler er lige gode at sidde i, det kommer an på hvor på koen lædderet har siddet. smiley Man de er nogle utrolige gode sadler.

    Jeg havde førhen problemer med mine hofter når jeg red i wintex, kieffer, isabel werts, osv osv. Så fik jeg min sadelmager ud da jeg fik hest, da jeg ville købe en specialsyet. Og han mente det var en dum ide, da han mente at en af de sadler han havde kunne passe mig meget bedre og den var oveni købet til billigere. Har aldrig fortrudt mit køb. smiley Jeg har slet ikke problemer på samme måde mere med mine hofter. og man kan tydelig mærke forskel på de forskellige sadler.

    hihi, og så skal det også lige siges at min mor også har en passier optimum, og vi diskutere meget hvem der har den bedste og blødeste sadel smiley

    Jaja, nok om det. Sadelmageren kan i hvert fald guide dig bedst smiley


  • #6   15. aug 2013 Det er nemlig en fordel ved passierne. Man kan næsten tilpasse dem på alle kanter smiley Det lyder godt, med at den passer dig godt. Har også nogle gange problemer med at sadlerne bliver for brede til mig (samme problem som dig, med hofterne)
    Hehe smiley Så må jeg hellere ring en gang i morgen


Kommentér på:
Passier Optimum

Annonce