{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

Passier optimum {{forumTopicSubject}}

Jeg har i dag prøvet en ældre brugt Passier Optimum på min hest. Den lå fint på hesten, men jeg blev lidt overrasket da jeg red i den. Syntes den virkede lidt hård i sædet, fin schenkel støtte men syntes ikke rigtig støtten i sædet var noget at råbe hurra for. Er de generelt lidt hårdere en Passier grand gilbert extra eller skal jeg bare lede efter en lidt nyere evt. med dybere sæde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passier optimum
  • #1   21. aug 2018 Jeg har både en optimum og en grand gibert ekstra, og syns de minder meget om hinanden ift blødhed smiley

  • #2   21. aug 2018 Jeg har en grand gilbert til hesten nu. Men den er fra før de begyndte at lave kammeret bredere så der er ikke plads til rygsøjlen. Min Grand Gilbert er blødere i sædet end den optimum jeg prøvede i dag. Må se om jeg kan finde en anden at prøve. Hesten kunne godt lide sadlen min bagdel kunne ikke smiley

  • #4   22. aug 2018 Ja et hårdt sæde, er knab så behageligt at ride i, men det har dog den fordel, at hestens bevægelser kommer mere ucensureret om til rytteren. Hvor imod et blødt sæde, der bliver hestens bevægelser camoufleret lidt.

    Personligt foretrækker jeg det hårde sæde, at jeg via den vej for flere informationer om hestens måde at bruge ryggen på.


  • #5   22. aug 2018 Passier har generelt forfærdeligt hårde sæder, synes jeg. Men du kunne jo spørge sadelmageren om der er mulighed for at hjælpe din bagdel lidt.

  • #6   22. aug 2018 Som skrevet har jeg en Grand Gilbert extra nu og den er meget behageligere at sidde i slet ikke hård.

  • #7   22. aug 2018 Nu skriver at det er en ældre Optimum du har prøvet. Jo ældre sadel, jo hårdere sæde, synes jeg. Jeg har kendt flere Optimumer og de har været af forskellig blødhed i sædet. Jeg har selv både haft næsten jævnaldrende Optimum og GG, og jeg kunne bedst lide Optimum sædet.

Kommentér på:
Passier optimum

Annonce