{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.739 visninger | Oprettet:

Jobsøgning der bare virker HÅBLØS :D {{forumTopicSubject}}

Ja puha. Nu har jeg gået og lavet ingenting siden jeg blev færdig med gymnasiet i juni..
Jeg vil SÅ gerne finde et job snarest muligt, og er snart desperat nok til at tage hvad som helst.. Er virkelig ved at løbe tør for penge! smiley

Men synes bare snart jeg har søgt alle tænkelige steder i omegnen, uden resultat, og det begynder sgu at gå mig på.. Suk smiley
Der er bare ingen der gider have en uuddannet pige på 19 år til at arbejde hos dem! Suk smiley

Hvordan går det med jer? Hvad laver I for tiden? Skole? Arbejde?
Og hvad laver I lige nu? smiley For jeg keder mig, og prøver at distrahere mig selv fra at købe unødvendige billige ting på ebay :b

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jobsøgning der bare virker HÅBLØS :D
  • #1   30. sep 2013 Hvis det er en "trøst" er det ligeså svært med en Universitetsgrad OG masser af erhvervserfaring...

• #2   30. sep 2013 Jeg er nyuddannet - startede i job for 14 dage siden, og pendler 135 km hver vej - hver dag...

Det KAN lade sig gøre smiley

• #3   30. sep 2013 Jeg har også lige fået "job". Jeg arbejder dog meget gratis, da jeg har mere brug for erfaringen end pengene. smiley
    I morgen skal jeg ringe til 2 andre, som svarede tilbage på min ansøgning, og så kan det jo være, at jeg finder lidt mere arbejde. Dejligt! smiley

• #4   30. sep 2013 Jeg har stået i præcis samme situation som dig, og havde jeg ikke fået et arbejde her for en uge siden, så havde jeg stået uden lejlighed fordi jeg ikke ville kunne betale den. Så, lucky me i guess!
    Nu glæder jeg mig bare til min første arbejdsdag i morgen tidlig som byder på en 11 timers vagt, føj for den! smiley
    Men held og lykke med at finde noget, for det er svært! smiley

• #5   30. sep 2013 Hvad med at begynde at studere?

• #6   30. sep 2013 Tasha: Det er BESTEMT ikke en trøst, haha! Det er forfærdeligt at det skal være så svært.. æv! Men held og lykke med din jobsøgning, hvis det er fordi du også er igang med at finde noget smiley

Camilla: Tjooo.. Men så er det også bare spørgsmålet om det kan betale sig for mig, hvis det er for langt væk - det er trods alt kun et "sabbatårs job" indtil videre.. smiley

Signe: Lyder dejligt! Held og lykke med dem! smiley

• #7   30. sep 2013 Jeg er lige startet på andet år på Husdyrvidenskab uddannelsen smiley

Kender godt til det med håbløs jobsøgning, desværre. Da jeg var færdig i gymnasiet i 2011 gik jeg arbejdsløs(bortset fra et par dages vikararbejde på en fabrik) helt indtil maj 2012. Det var så nederen at være arbejdsløs, at ugens højdepunkt var de to aftener om ugen hvor jeg tog fysik B på VUC. Jeg endte med at flytte knap 150 km for et job.

• #8   30. sep 2013 Johanna: Det var satme heldigt! Haha smiley Heldigvis har jeg ikke husleje at tænke på, da jeg stadig bor hjemme smiley heldigvis. Men held og lykke med det nye! Hvor har du fået job? smiley

Anne Frida: Ellers tak! Er LIGE blevet færdig med gymnasiet, så efter 13 års uafbrudt skolegang er jeg temmelig skoletræt - plus at jeg ikke aner hvad jeg skulle begynde at studere, hvilket også lidt er grunden til mit sabbatår.. smiley

• #9   30. sep 2013 Ida: 150 km?! føj.... smiley

• #10   30. sep 2013 Har ligge tjekket og det var faktisk "kun" 130 km jeg flyttede smiley Det var faktisk ikke så slemt, jeg var rigtig glad for det arbejde jeg fik smiley og havde været parat til at flytte fra min forældre lige siden jeg blev færdig i gymnasiet.

• #11   30. sep 2013 Ja, virkelig heldigt! Tak, jeg fik job hos Aldi hvilket stod aller længst nede på 'ønskelisten' af jobs, men jeg er overlykkelig over at have fået det alligevel! smiley
    Men godt at du ikke har en husleje at tænke på smiley

• #12   30. sep 2013 Ida: Ja, okay, jeg føler mig ikke heeeeelt klar til at stå fuldstændig på egne ben endnu, så det der med at flytte hjemmefra står ikke så højt på listen lige pt.. smiley

Johanna: Nå ja, et job er vel et job, hihi smiley

• #13   30. sep 2013 Og så er der mig, jeg synes jeg bliver tilbudt job hele tiden smiley Blev tilbudt et job i vores lokale rideudstyrsbutik så sent som i dag, men har bare ikke tid til et job smiley

Gad vide hvad jeg har gjort...

• #14   30. sep 2013 Tak! Det er alle tiders smiley

Hvad for en slags job søger du?

• #15   30. sep 2013 Le Coeur: Damn, gid det var mig!! smiley Ville så gerne arbejde i en rideudstyrsbutik..

Signe: Jeg har søgt i Pieces, Glitter, Only, Vero moda, Vila, H&M, Matas, Bog&Idé, Change, Toys'r'us, BR, Skoringen, Gina Tricot, Horze, de to "lokale" rideudstyrsbutikker, Land og Fritid, Computercity - pretty much everything pånær supermarkeder, tankstationer og bagere indtil videre.. smiley

• #16   30. sep 2013 Jeg har job smiley jeg aflevrede bare en masse ansøgninger i forskellige butikker osv og lavede en annonce på sådan en jobsside. Der gik en uge så havde jeg da ellers et jo smiley

• #17   30. sep 2013 hvis jeg var dig så ville jeg søge i supermakeder og tankstationer, det er der jobbene venter!

• #18   30. sep 2013 Det kan godt være jeg tager det til julehjælpen, men nu må vi lige se smiley

• #19   30. sep 2013 Annika: Ja, jeg ved godt at det nok er dér det er "nemmest" at få jobs.. Men puha, synes de typer der kommer på tankstationer tit er så skumle og nejnejnej, puha smiley
    og supermarkeder er jeg bare blevet træt af efter at have været 2 år i superbrugsen smiley

• #20   30. sep 2013 Desværre heller ikke en uddannet pige på 21 hehe smiley

• #21   30. sep 2013 jeg arbjder ved CALLE det er sådan en grænsebutik hvor alle danskere køber deres sprut, øl og sodavand! smiley der kommer der også sære typer! (: Men jeg mangler penge så jeg tar det jeg kan få (:

• #22   30. sep 2013 Annika: Ja, men det er vel også sådan en lidt større butik måske (har ikke styr på de der grænsebutikker... :D), og på en tankstation er man jo som regel helt alene, og arg, hvad nu hvis der bliver røveri og alt muligt, puha.. smiley (ja, jeg har en masse øv-tanker om tankstationer :p)

• #24   30. sep 2013 Line: Hvordan fungerer sådan noget vikarhalløj? smiley

• #26   30. sep 2013 Det lyder som noget faaarligt og avanceret noget, hahah smiley

• #27   30. sep 2013 Æv æv! smiley
    Jeg er lige startet på HF, jeg søger også desperat efter et fritidsjob efter jeg blevet fyret fra da jeg havde fordi jeg blev 18, det er også en ret umulig opgave smiley
    SU er bare ikke rigtig nok når man har hest!

• #28   30. sep 2013 Hvad med rengøring, det er nemt tjente penge smiley

Anyways, du er nok nødt til at tænkte uddannelse, men den nye kontanthjælpsreform er der ingen vej udenom. Hvis du ikke finder job og du skal på kontanthjælp kan du godt regne med at få et uddannelsespålæg (det vil sige at du SKAL finde en uddannelse). Ved ikke om de samme regler er gældende hvis du er i A-kasse, men det fornemmer jeg heller ikke du er.

• #30   30. sep 2013
    Tag hvad du kan få og lad være med og vær kræsen :o)

Er på kontanthjælp og er pt. i Netto i praktik/aktivering mm. som måske kan give et job - det ville jeg være fuldt ud lykkelig for, hvis det blev.
    Har intet imod at arbejde i butik, kan super godt li' det også er alt bedre end kontanthjælp. Gider virkelig ikke danse med kommunen, de er simpelthen irriterende.
    Jeg vil ikke ha' en uddannelse, jeg vil ha' et job.

• #32   30. sep 2013 Jeg er kræsen lige så længe jeg føler jeg kan tillade mig det smiley
    Og jeg har ikke lyst til at komme på kontanthjælp og alt det der, i hvert fald ikke foreløbig, så skal jeg virkelig ned og være på spanden. For jeg er ret sikker på at jeg finder noget på et tidspunkt. smiley

Men en ting er sikker - jeg skal ikke på uni. Det magter jeg simpelthen ikke. smiley

• #33   30. sep 2013 Anja: Jeg hjælper min mor med at gøre rent på en kistefabrik ca. hver søndag, hvor jeg får 200kr pr. gang - så jeg har i hvert fald lidt indtil videre smiley

• #34   30. sep 2013 Der findes jo mange andre uddannelser end uni smiley

Kan du ikke få noget mere rengøring? Evt. privat.

• #35   30. sep 2013 Anja: Jeg ved det godt, det var også bare for at udelukke dén mulighed, for det kommer ikke til at ske, haha smiley Men jeg gider bare heller ikke gå igang med en uddannelse som ikke interesserer mig...

Og mht. mere rengøring, så er det ikke rigtig noget jeg er interesseret i.. Det er fint nok lige der den ene gang om ugen, men det er også nok.. For rengøring er godt nok ikke lige min kop te.. smiley

Og med det jeg siger at jeg er kræsen så længe jeg føler jeg kan tillade mig det - det er egentlig bare ment med at jeg søger de jobs jeg allerhelst vil have sådan lige nu og her.. og jo længere tid der går, jo mere udvider jeg "horisonten" og søger længere ud med andre muligheder og sådan.. Men hvis jeg KAN slippe for at arbejde i et supermarked eller på en tank og sådan noget, så vil jeg gerne slippe for det, og derfor ligger det som min sidste prioritering lige nu.. smiley .. så længe jeg "har råd til det" smiley

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #36   1. okt 2013 Har du søgt på plejehjem, børnehaveinstitutioner osv? smiley

Jeg skal snakke med Naturgården Egely i Hillerød på torsdag om job med at fodre deres dyr i weekenderne. Og så skriver jeg en ansøgning til min mors arbejde på et plejehjem. Hun siger, de mangler nattevagtsvikarer og hendes afdeling er en enkelt pige med Down syndrom. Man skal ikke andet end at fortælle hende, hun skal i seng osv. Det er helt perfekt, for så kan jeg få lavet afleveringer imens og man tjener så fedt. smiley

• #37   1. okt 2013 CSF: Nej, ikke endnu, men har tænkt på at søge i børnehaverne her i byen.. Problemet er bare at jeg ikke er særlig god til børn.. smiley

• #38   1. okt 2013 Jeg skal til at skrive speciale smiley studerer Animal Science på Københavns Universitet, lige påbegyndt femte år i september.

Synes også det var svært at få job, jeg var dog så heldig at få et lækkert job hos en dyrevelfærdsorganisation, som jeg er rigtig glad for smiley Så det kan lade sig gøre, man skal bare søge en masse forskellige steder.

• #40   2. okt 2013 LineSJ:

Jeg søgte da de satte et stillingsopslag op smiley

• Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 443
    #41   2. okt 2013 Jeg blev færdig på uni sidste år i maj, og fik mit første job i september - årsvikar hos Ribe Katedralskole - et fantastisk job med nogle skønne unger. Hen i foråret måtte jeg så søge igen, for jeg var jo kun vikar. Nu arbejder jeg hos GU i Nuuk i Midtgrønland. Det var noget af et spring, men jeg er lykkelig for at jeg gjorde det, og jeg er SÅ glad for at være lige netop her. Nu krydser jeg bare fingre for, at jeg kan blive her mere end et år - jeg er nemlig, igen, vikar. Nyuddannede cand. mag'er med dansk og historie er ikke i højeste kurs, men lige nu nyder jeg bare mit job og alle mine vidunderlige unger smiley

God jobjagt!

• #43   2. okt 2013 har du kigget på ungarbejde.dk

de er begyndt at have jobannoncer med julehjælp....
    specielt sådan et sted som BR søger julehjælp... smiley

• #44   2. okt 2013 Carina: Jeg har søgt som juleassistance i 3 bog&idé'er, 2 kop&kande'er, fætter br og toys'r'us smiley

Men nu skal jeg til jobsamtale i morgen, så jeg krydser fingre!

• #45   2. okt 2013 Masalo: Der er problemet bare at jeg ikke rigtig har "råd" til at arbejde gratis - har jo noget transport til og fra jobbet der skal betales, da jeg bor i en lille lorteby, hvor der ikke rigtig er nogle muligheder, så jeg skal til næstved eller ringsted, hvilket ligger 20+ km væk.. så, det er ikke rigtig en mulighed smiley

• #46   2. okt 2013 Jeg kender følelsen - jeg har så også lige den ulempe, at jeg kun kan arbejde indtil februar, da jeg begynder på uddannelse. Se dét er svært! :o(
    Ingen gider have en uuddannet 20-årig, der kun kan arbejde nogle måneder. :o(

Jeg kan til gengæld anbefale dig at tage på nogle jobsøgningskurser, hvor du fx lærer at lave CV, ansøgning, tage til jobsamtale osv. - jeg synes, at det var VIRKELIG lærerigt, fordi man får rigtig gode idéer og inspiration :o)

• #48   2. okt 2013 Men du har jo så også søgt de jobs, der er sværest at få, fordi de ofte kun tager uddannede eller elever in. :o) De gider ikke have andre, så det er mere eller mindre nytteløst, at søge de steder. :o)

• #49   2. okt 2013 LineSJ: I Change smiley
    CTS: I know, men orker bare ikke supermarkeder og sådan nu - prøver lykken, og tja... så må vi se smiley

• #51   2. okt 2013 Tak! Det gør jeg også selv, håber viiiiiiirkelig at det giver pote nu.. Ellers må jeg jo bare holde hovedet højt og søge videre smiley

• #52   4. okt 2013 Tja jeg fik job ved at besøge naboen
    Han manglede en til at strigle hans små shettere

Og han giver godt, ved man passer hans hund i 3 uger bombom tæt på 500kr

• #53   4. okt 2013 Navnsø - Det er da ikke meget, at få 500 kr. for at passe en hund i 3 uger. :o)

• #54   4. okt 2013 Navnsø: Hvis du har passet den flere timer om dagen, vil jeg da mene det er underbetaling for 3 uger smiley

• #56   4. okt 2013 Fodre den to gange om dagen og lige lufte den, tager maks 20min så det da fint

• #57   4. okt 2013 Det er stadig 3 uger. :o)

• #58   6. okt 2013 får det sku dårligt min bobbel af lykke sprang lige. har aldrig manglet job tværtimod. mit nuværende job headhunted mig og flere har været inde og tilbyde mig efterfølgende.

det handler bare om netværk og godt arbejdsry og god portion held åbenbart smiley

hbad søger du og hvor henne af i landet måske man kunne hjælpe

• #59   6. okt 2013 colakim: tja, jeg har kun prøvet at arbejde to steder - som avisomdeler i glumsø og i superbrugsen i glumsø. så, ja... smiley
    men jeg søger i næstved, ringsted, slagelse, sorø - sådan omkring midtsjælland smiley

• #60   6. okt 2013 Nu har jeg ikke læst alle svarene, så ved ikke om det er blevet foreslået, men hvad med lærervikar?? smiley
    Det giver godt og de fleste skoler hyrer gerne unge der ikke har uddannelse. Min veninde var lærervikar i sit sabbatår. Lønnen var omkring 200 kroner i timen, og så havde hun alt mellem 15 og 40 timer om ugen.

• #61   6. okt 2013 Jeg har overvejet at spørge om de kan bruge mig nede på min gamle folkeskole.. men ved bare ikke helt om jeg kan finde ud af at undervise.. smiley

• #62   6. okt 2013 Du ikke alene. Jeg er 20 år, også uuddannet. Fuldstændig umuligt! Og jeg søger endda bare deltids 'lorte'job som rengøring og lign.

• #63   6. okt 2013 Altså hun skulle egentlig sjældent undervise....som hun sagde; oftest var der jo lagt et program med opgaver eleverne kunne lave smiley
    Hendes største problem kom en dag hun skulle have en 7.klasse i tysk.....hun havde selv haft fransk, så der haltede det lidt med at hjælpe, haha smiley

Kommentér på:
Jobsøgning der bare virker HÅBLØS :D

Annonce