{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pyton str.
  • #1   30. sep 2013 Det kommer an på hvilken pyton du snakker om. Netpytonen er målt til den længste af alle slanger. Den er dog ulovlig at holde i Danmark, sammen med tigerpyton, klippepyton og den grønne anakonda (som er en boa).

    En god begynderslange kommer helt an på hvad man ønsker sig. Vil man have en lille nem slange, er en kornsnog, mælkesnog eller en kongesnog nem at holde.

    Vil man have noget med lidt mere størrelse, men ikke for stor, kan en kongepyton anbefales, hvis man sætter sig ind i arten først (skal man self. uanset art).

    Vil man have noget med noget størrelse, men som stadig er nem at holde, så vil jeg klart anbefale kongeboaen. Den er super nem at holde, spiser stort set på kommando (overdrivelse fremmer forståelsen), hvor imod kongepytonen kan have tendens til sultestrejke om vinteren.


  • #2   30. sep 2013 vil rigtig gerne have en kongepyton men hvad mener du med sultestrejke om vintern
    kigger lige på den der kongeboaen smiley


  • #3   30. sep 2013 Det hænder at kongepytonen nægter at spise i perioder om vinteren. Det sker ikke for alle, men det er ikke unormalt, og for en nybegynder kan det godt være ekstra frustrerende.

    Kongeboaen er min favorit sammen med tigerpytonen. Fantastisk temperament, god størrelse og så er de hammer smukke - Fåes i mange forskellige farvenuancer. Jeg startede selv ud med to, og har nu haft 9 kongeboaer i alt.

    Hende jeg har nu, har jeg haft siden november 2005. Her ses hun sammen med mine første to (hun er den røde i midten):


    profilbillede
  • #4   1. okt 2013 nøøj hun er smuk men hat kigget på slanger men min mor er ikke slange menneske men syntes slanger er dyre lige for tyden og især hvis man vil ha en tam men jeg ved ikke om det bare er mig
    men elsker dines pletter og farver


  • #5   1. okt 2013 Kongepythonen vil jeg bestemt ikke anbefale som begynderslange. Det er en slange som egner sig bedst til bokshold, og er en sart lille sjæl. Den er nærmest bange for sin egen skygge, og går i sultestrejke for et godt ord.

    Nu har jeg holdt flere arter, Kongeboa, Kongepython, Cubaboa, Tæppepython og Tigerpython. Hvis jeg skulle anbefale en af dem, ville det klart være Kongeboaen.
    Men den kræver noget plads, alt afhængig af hvilken art det er, kan den blive stor. Som regel mellem 1,5 meter, og op til 3,5 meter.

    Men en ting som er MEGET vigtig med slanger, eller krybdyr generelt er at det ikke er kæledyr. Det er hobbydyr, som fisk er det. En slange skal ikke kæles med, og håndteres hver dag. Den skal have fred i sit terrarie, og kun håndteres under rengøring af terrarie, muligvis under fodring(hvis du ikke vil fodre den i dens terrarie), ved dyrlægebesøg eller hvis den skal flyttes.


  • #6   1. okt 2013 jeg vil mene at en slange godt kan være et dyr man tager ud hver dag og hygge med ??? det kender jeg mange der gør.

  • #7   1. okt 2013 Jamen det er forkert at gøre, for slangen får intet ud af det. Jow stress. Hvis man vil have et kæledyr, skal man IKKE have en slange.

  • #8   1. okt 2013 det er da også synd den bare skal være i et bur ?

  • #9   1. okt 2013 Nej det er ikke synd, for slanger har ikke brug for at blive kælet med, aktiveret og hvad man ellers kalder det. Det er et meget primitivt dyr, som fungere bedst med ro omkring sig. Så det er bestemt ikke synd, nej det er synd at hale den ud af terrariet i tide, og utide.

  • #10   1. okt 2013 Du tager jo heller ikke en fisk op af dens akvarie, for at kæle med den vel smiley
    En slange kan let dø af stress, eller gå i sultestrejke af stress. Så den ikke vil spise, og vil til sidst dø af sult.


  • #11   1. okt 2013 Enig med Natascha, slanger er bestemt ikke kæledyr, men hobbydyr. Vi har selv en hel del herhjemme, både kornsnog, bairds rottesnog, kongepython, tæppepython, trynesnog og så en kæmpestor dumeril (madagaskar boa). Min bror som ejer dem alle sammen, har haft slanger i 10 år og er meget dygtig til at håndtere dem og sørge for at de har det helt optimalt. De er så flotte at kigge på og de har alle fået store terrarier indrettet helt præcist efter deres behov og dekoreret så det ligner deres naturlige omgivelser (ligeså meget for syns skyld).
    slanger skal være håndterbare så de ikke sidder i fingrene hver gang man nærmer sig, det kan man lære dem når de er små og så ellers holde det ved lige, de gange man så er nødsaget til at tage dem op. slanger er på ingen måde sociale og vil slet ikke savne kontakt, tværtimod smiley

    synes det fedt at du vil have en slange og vil klart anbefale en kornsnog. nemmere slange findes ikke. de kan blive ret lange og de findes i et utal af farver smiley


  • #12   1. okt 2013 Jeg har en kongepython, hun er godt 130 cm lang. Jeg har ingen problemer med hende, hun spiser normalt og er en meget rolig slange. Da jeg skulle have slange blev jeg anbefalet kongepython. Da jeg har arbejdet med både Python og snog, syntes jeg Python er nemmest, med hensyn til håndtering, da en snog er meget hurtigere. Men syntes du skal sætte dig ned og læse om de forskellige slanger så du har lidt viden omkring de forskellige arter smiley

  • #13   1. okt 2013 Helt klart enig med Natascha *Heartbeat* Slanger er IKKE kæledyr

  • #14   1. okt 2013 Nu findes der rigtig mange pytoner, men Netpyton og tigerpyton er de største.

    Den bedste begynder slange synes jeg helt klart er Kongepyton. De bider MEGET sjældent og når de gør, så er det enten på maden eller også har man i den grad provokeret den længe.
    De er heller ikke så krævende på at temperatur og fugtighed skal være præcist, samt er de nemme at fodre. Dog ser man oftest med dem at de ikke altid er så glade ved dødt foder, og kan derved nægte at spise. I mange zoologiske haver er mam nødt til at tvangsfodre.

    Hilsen Dyrepasseren.


  • #15   1. okt 2013 Åh. Læste lige 4 kommentarer.

    Slanger og alle andre krybdyr, har bedst af at blive i terrariet! De stresser meget nemt. De er IKKE kæledyr. De er HOBBYdyr. Stor forskel. Dog er kongepytonen ikke så aggressiv, så den er nem at håndtere og have udenfor terrariet. Men det er ikke noget de nyder. Ligesom de heller ikke bryder sig voldsomteget om berøring, da de faktisk ikke ved om du er fjende eller mad. Og uanset hvem af de du er, så er deres eneste forsvar og angreb, at bide.

    Jeg hører også tit folk sige: Se min skægagame kan godt lide jeg rører ced den, den nyder det så meget at den lukker øjnene.
    Nej, den kNam ikke lide det! Den er så stresset at den er mødt til at lukke ned for synet og lukke alt ude.

    For sådan er krybdyr. De er ikne sociale i den forstand. De er meget primitivt sat sammen.


  • #16   1. okt 2013 Natasja: Slanger har lige så meget brug for aktivering som alle andre dyr.

    Mange sl
    Slanger i privaten er meget overvægtige, det skyldes for hyppig og for fed fodring, samt manglende aktivering. Eller som jeg vil kaæde det, berigelse.

    Vi bruger ofte dufte som berigelse. Det kan være at ligge lidt afførring fra mus/rotter/marsvin etc. I
    Ind i terrariet. Smørre lidt blod ud i terrariet osv. Osv.



  • #17   1. okt 2013 Pernille hvis du fodre din slange optimalt, og den har plads nok i terrariet skal den IKKE aktiveres. Som f.eks hunde, og heste skal det.

    Det der med at ligge ting, og sager ind i terrariet for at den skal få duft-intryk er noget pjat. Det eneste du får ud af det er at du forvirre slangen, den tror jo der er foder i nærheden. Men den finder det aldrig, den bliver bare forvirret.

    Det eneste tidspunkt jeg lagde noget ind til mine slanger, var når det var parringstid. Jeg havde han, og hunboa til at gå hver for sig. Da det så blev tid, tog jeg afføring fra hunnen, og den nyligt aflagte ham, og smed ind til hannen. Han kunne jo så lugte at det var fra en hun, og blev helt vild, og faktisk oss lidt stresset. For han søgte jo efter hunnen.

    Hun kom så derind et par dage efter, og tadaa de hang sammen smiley


  • #18   1. okt 2013 Men er al stress dårligt?
    Er naturlig stress så skidt, så mange tror?

    Jeg vil langt hellere berige min slange, så dens liv i terrariet bliver så naturligt som muligt.

    -Der er i øvrigt lavet mange projekter omkring emnet. smiley

    Nu er jeg jo total fagnørd, så synes det er vildt interessant.


  • #19   1. okt 2013 Slanger er hobbydyr, ikke kæledyr. De synes ikke det er fedt at blive kælet med.

    Jeg har selv haft kongepython og det er en slange med et generelt meget roligt temperament, men som Lykke siger, så går de nemt i sultestrejke og kan derfor være em smule svære som begynder slange.

    Diverse snoge er et bud, mange af dem har også en medgørligt temperament, men de er de fødte Houdini'er, så vær obs på dit terrarie.

    Hvis du vil have et dyr du kan kæle med, er krybdyr ikke for dig. De bliver ikke tamme, som kæledyr. De kan blive håndvandte, men aldrig tamme.. Og nej, det er ikke synd for slangen at være i sit terrarie. Der kan den bedst lide at være.


  • #20   1. okt 2013 Pernille ja jeg mener alt stress er dårligt, og der er ingen grund til at "berige" en slanges liv.
    En slange er et primitivt dyr, som ikke har brug for det.

    Du går jo heller ikke ud, og stresser din hest med vilje. For det får ingen noget ud af.

    Jeg er Krybdyrnørd, med stort K. Så jeg har suget viden til mig overalt, og selv fundet ud af en masse ting. Da jeg har haft så mange slanger i mine hænder, og avlet kongeboa.


  • #21   2. okt 2013 Jeg er helt enig i, at slanger ikke er kæledyr - de er "kigge-på-dyr" smiley Jeg har selv 3 kongesnoge: en californisk, en blarri blarri og en sinaloa (kaldes også mælkesnog). Snoge er utrolig nemme, og derfor gode begynderslanger smiley
    Her er et billede af sinaloa´en i gang med at skifte ham:


    profilbillede
  • #22   2. okt 2013 Nu er jeg ikke krybdyrnørd, men det er riigtig mange andre dyrepassere.

    Og jo, mine heste bliver også stressede flere gange ugentligt. Hver gang vi rider ud i skoven en tur, hver gang de er med til stævne, hver gang de oplever noget nyt og anderledes bliver de stresset.

    Jeg mener at krybdyrene har ret til et ligeså beriget liv i fangenskab, som de har i det vilde liv.
    Mange krybdyr i fangenskab er vildt fanget, og her kan man tydeligt se forskel på de der beriges og de der ikke gør. Også krybdyr udvikler sterotyp adfærd.
    -Mange skægagamer angriber eksempelvis ruden i deres terrarie.



  • #23   2. okt 2013 Hvis vi nu tager skægagamer, er der mange problemer med dem. Da folk ikke holder dem korrekt, de holder dem på for lidt plads, med for lidt skjul, og forkert foder. Derfor udvikler de sterotyp adfærd.

    Hvis du holder dit krybdyr korrekt, udvikler det ikke denne adfærd. Men at begynde på at ligge alt muligt ind til din slange, er fuldstændig unødvendigt. Og kun en unødvendig stressfaktor.


  • #24   2. okt 2013 Slanger er ikke et socialt dyr med højt aktivitetsniveau. De gemmer sig gerne det meste af dagen og har ikke behov for nus, kys, kæl og legekammerater eller legetøj for den sags skyld.



  • #25   3. okt 2013 Jeg siger heller ikke at man skal give dem et pivedyr, men mener jo heller ikke at slangen ligger i skjul og venter på maden som eksempelvis edderkopper gør.

    Nye studier viser at slanger er meget mere aktive end man hidtil har troet.

    Mange slanger i fangenskab ligger typisk stille 22-23 timer i døgnet. Det resulterer i fede slanger, som får de samme problemer, som overvægtige mennesker.
    En slange i naturen vil bruge tid på at finde varme kilder, føde, væske, skjul, mage, undgå at blive føde osv osv.
    Mange slanger i fangenskab bliver endda fodret med dødt foder, som holdes hen foran deres hoveder, så den eneste energi der bliver brugt er når slangen bider og kvæler. Nogle slanger er endda holdt op med at kvæle bytte, når de fodres med dødt foder.

    Flere store parker har lavet deres egne små projekter omkring berigelse hos krybdyr, og alle viser at dyrene får et bedre liv af berigelse.


  • #26   3. okt 2013 Pernille: Kan du ikke linke til nogle af de studier, du nævner? smiley

  • #27   3. okt 2013 Jeg ved at mange boa arter er gode til at ligge, og vente på at foderet kommer til dem. Hvor pythoner, og snoge jager mere.

    Men som jeg har sagt, og jeg gentager det gerne! Holder du din slange optimalt, med ordenlig plads, og ordenligt foder bliver den IKKE overvægtig.

    En slange skal IKKE tages ud, og aktiveres. Eller have alt muligt smidt ind til sig. Du skal bare holde den ordenligt, og fodre den ordenligt.

    ALLE mine er blevet fodret med dødt, selv da de små boaunger skulle have mad første gang, var det døde musse-jumpers. Da det efter min mening ikke er nødvendigt at fodre med levende, når du har dem i fangeskab. Og jeg har set hvad en fuldvoksen rotte, kan gøre af skade på en slange. Så derfor fodre jeg med dødt.


  • #28   3. okt 2013 Jeg har altid fodret med levende. Min kp nægtede at tage dødt og fodringstiden var altid under opsyn.

    Hun var nu altså ikke fed, hun var ganske normalvægtig, selvom hun lå i sit skjul 95% af tiden. Jeg kunne også godt tænke mig at se links til disse studier, Pernille smiley


  • #29   3. okt 2013 Jeg må sige mig enig med flertallet - En slange er et kigge-på-dyr, ligesom en fisk! De har ikke glæde af at blive aktiveret, eller håndteret - Det er udelukkende ejers glæde.

    Vil man give sin slange et optimalt liv, giver man et tilpas stort terrarie, skjul, vand, klatremuligheder, varmeplade/sten og foder efter behov.
    Vil man gøre lidt ekstra ud af det selv, kan man finde noget naturligt bundlag, lave en flot naturlig baggrund, bruge flotte planter mm.
    Det vigtigste er sådan set, at der er skjul og vand, og at slangen ikke udsættes for træk.

    Specielt en kongepyton, som ar højt stressniveau i forhold til mange andre arter, bør ikke håndteres meget. Kongeboaerne derimod er en god slange, hvis man gerne vil have den ude. Det kommer dog an på den enkelte slange.
    Jeg havde en kongeboa (th på mit billede) der ville kunne have været håndteret hver eneste dag, hvis det var dét jeg ville (gjorde jeg ikke). Hun var nysgerrig og stressede aldrig.
    Samtidig havde jeg så en anden (tv på mit billede) som stressede utroligt nemt, og hun blev kun håndteret når det var nødvendigt.
    Logye, som vi har nu, stresser så snart hun ikke føler "fodfæste", men der er intet så snart hun bare får lov at ligge.

    Men nej, vi holder slange for syns skyld. Det er flotte og fascinerende og det er hvad vi nyder godt af. Vi håndterer hende når hun skal fodres, eller hvis vi en sjælden gang imellem har gæster der gerne vil prøve at røre en slange.
    Jeg forstår godt hvis det er spændende i starten og man gerne vil håndtere hele tiden, så istedet for at sige "lad være" (for det får jeg nok ikke noget ud af alligevel), vil jeg sige; lad være at håndter lige efter fodring og 3-5 dage efter - alt efter byttets størrelse.
    Og så, lad være at lade slangen være rundetrunte. En slange er mest komfortabel når den har balance, og det har den ikke hvis den bliver send fra person til person.

    Ang. fodring, så fodrer vi med dødt, da jeg ikke ser nogen grund til at byttedyrene skal lide unødvendigt. Vi afliver lige inden fodring, så rotten er frisk, og så spræller vi med rotten samt faker dødskramper.


  • #30   3. okt 2013 okay det er et kigge på dyr.
    så er kongeboa en god begynderslange
    kan du give et indblik på naturlige omgivelser i terrariet


  • #31   4. okt 2013 Sådan var et af mine terrarier indrettet engang:


    profilbillede
  • #32   4. okt 2013 okay

  • #33   4. okt 2013 Jeg er kedelig - Mit er indrettet med savsmuld og en gren. Meget simpelt.
    Holder normalt mine slanger på avis, da savsmuld og andet smulder/løst bundlag er en rigtig skridt til slanger med tendens til forkølelse, men vi havde en balle vi skulle bruge. Begge dele er nemt at gøre rent.


  • #34   4. okt 2013 Jeg har altid holdt dem på aviser. I mine terrarier var der en vandskål, så stor at slangen kunne bade i den. Og et skjulested til den.

  • #35   4. okt 2013 Terrariet til vores dumeril

  • #36   4. okt 2013 Vores har en opvaskebalje som vandskål. Ikke det pæneste, men det fungerer.

  • #37   4. okt 2013 Jeg brugte kattebakker uden låg til mine voksne boaer smiley

  • #38   5. okt 2013 hvad er det bedste man kan gi sin slange både foder levende eller dødt osv smiley

  • #39   5. okt 2013 Rigtig mange fodrer med dødt, fordi det er nemmere og musen/rotten kan ikke gøre skade på slangen når nu den er død, samt at andre synes det er makabert at fodre med levende.

    Det er enten levende eller dødt, ikke begge dele.
    Min gamle kp fik som sagt levende, fordi hun nægtede at tage dødt. Hun havde altid været vandt til at få levende.

    Der er ikke noget der som sådan er bedre end det andet, men hvis du skal fodre med levende, så husk at have opsyn under fodringen, for at foderdyret ikke gør skade på slangen.


Kommentér på:
Pyton str.

Annonce