{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.298 visninger | Oprettet:

Bil og baby. {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Vi købte sidste efterår en Chevrolet Spark LS 1,0.

Den er købt på afbetaling, og der er 7 år tilbage.

Nu skal vi så have en baby til foråret, og jeg frygter for at min elskede lille bil, ikke kan rumme en barnevogn. Min søde kæreste siger godt nok, at vi altid kan købe en tagboks, meeen. smiley

Det betyder jo nok, at min elskede lille bil skal have en afløser, der er lidt større. Men hvordan gør man lige, når der jo stadig er 7 år tilbage af afdragsordningen?

Jeg tænker, at det bedste ville være, at køre ned til en forhandler, og bytte min bil ud med en anden bil.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil og baby.
  • #1   7. okt 2013 Når I skal ud at kigge efter barnevogn, så tag bilen med smiley Snak med barnevognsforhandleren om hvilken bil I har, og prøv om barnevognen passe i.

• #2   7. okt 2013 Min mor og far kørte en lille toyota da min søster og jeg var små. Det burde kunne lade sig gøre at finde en barnevogn der kan pakkes nok sammen til at passe.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #3   7. okt 2013 Vi har købt en odder barnevogn med x-dream stel, og den kan klappes sammen så den kan være i en lille bitte bil..

• #4   7. okt 2013 vi har en hyundai i10 og der kan det lade sig gøre vi kan bare ikke have andre med da bagsædet i den ene side er lagt ned og det jo heller ikke verdens største bil ellers kan man få et ophæng der ikke kræver anhænger træk på bilen i både biltema og t-hansen til billige penge smiley

• #5   7. okt 2013 7 år er en del.
    Kan ikke lige huske, hvor meget vistadig skylder på den, men det kan jeg jo finde ud af.
    Men en ting er sikkert, at vi skylder mere på den, end vi kan få for den.

Hvis det kan lade sig gøre, så vil vi gerne kunne køre til en forhandler, og bytte vores bil ud med en større, men brugt bil til en værdi af ca. 50.000 kr. Restbeløbet skal så bruges til at betale mere af sparken af. Men kan vi bytte bilen væk, og så stadig betale af på den?
    Og kan bilen skrive4s fri for pant, når vi stadig betaler af på den?

• #6   7. okt 2013 Så man kan få en barnevogn, der kan klappes helt og aldeles sammen?
    Sådan et ophæng lyder jo heller ikke helt dumt!

Ihh, fantastisk! Var ski en anelse trist, over at skulle af med bilen.

• #7   7. okt 2013 Som mor til to, så ved jeg hvor meget undskyld mig, men lort man skal have med i bilen.. Men hvis man pakker godt, kan I vel godt få plads til en del. Som alternativ til en barnevogn, så kan man altså nøjes med en klapvogn og putte en voksepose i, det er der mange der bruger, jeg gør også af og til, fordi den er lettere at have med i bilen, og den er både nemmere og lettere at køre med. Det tror jeg, at jeg havde nøjedes med, hvis jeg havde vidst bedre dengang. Dog kan du også få barnevogne du kan klappe meget sammen, min Odder med x-Dream stel kan faktisk være i en WV up, ved ikke om sparken er mindre, men det kan de helt sikkert vejlede om i butikkerne:-) ellers kig på en city elite klapvogn, de er fantastiske og mange bruger dem, de er mega nemme at slå sammen og nemme at køre med

• #8   7. okt 2013 Tror Sparken og UP'en har nogenlunde samme str. bagagerum.

Og må altså også indrømme at der kan være en del bras og skrammel i den 'Sorte Madonna'. (Ja, min bil har et navn smiley )

Men må nu indrømme, at jeg hælder meget til ideen, om det ophæng, da vi derved stadig kan have vores 2 små hunde med, når vi skal nogen steder. Uden skulle køre i 2 biler.

• #9   7. okt 2013 Man kan ikke sælge en bil man har gæld i.
    Du kan evt ringe til forhandleren og snakke med dem om, om de kan hjælpe dig måske noget.
    Har selv stået i samme situation. Og jeg var inde på bare at sælge bilen, betale det jeg fik for den til dem jeg skylder pengene til og så kune ny ejer betale resten, men desværre må man ikke sælge noget med en større gæld i.
    Og jeg tænker at hvis du har 7 år tilbage så er der en del gæld tilbage smiley

• #10   7. okt 2013 Man kan sagtens nøjes med en lille bil, jeg tror grunden til man ofte får en større er fordi, så er tingene ikke så besværlige og omstændige( kan kune snakke for mig selv) vi skiftede til en større, da nr. 2 kom. Erfaringen siger mig, at man ikke gider afsted, hvis det bliver for besværligt. Det skal være nemt og praktisk, når man har børn, for der er så forfærdelig mange andre ting man skal tænke på, men pøj med det:-)

• #11   7. okt 2013 Mange tak for svar. Det gav mig lidt ro i sindet.

• #12   7. okt 2013 hvis du kan lægge bagsæderne ned, så bør der altså kunne være en barnevogn - du kan nok ikke satse på at have 8 kufferter og ekstra passagerer med, men der bør altså være plads nok til jeres behov.

Min veninde havde en ældre ford fiesta for nogen år tilbage - heller ikke nogen stor bil, og heller ikke noget stort bagagerum, men sæderne kunne lægges ned.
    Hun kan så pakke bil/fryser som vi andre spiller tetris... så det lykkedes hende at stoppe følgende i bilen en dag:
    Fører, 2 voksne passagerer + 1 baby. Barnevogn. Duekasser ( http://www.america-thisted.dk/eshop/vis_billede.asp?produktid=4804&side=maxivisning - L 46, H 45, B 30 cm) poser, tasker og pakkenelliker af udstillingsgøgl for 2 personer.

Den dag idag forstår jeg stadig ikke hvordan hun fik det derind... men alt kunne være der.

• #13   7. okt 2013 Den første fredag vi havde bilen kørte vi en tur ned til grænsebutikkerne. Her havde vi fyldt bilen (troede vi) med alverdens sager, sodavand, øl, vin og slik. Der blev købt for 5000 kr. (både til os og andre), da jeg får ondt af 2 blaffere, der står der midt i det hele en Fredag aften sidst i Oktober, hvor regnen stod ned, og det blæste en halv orkan. Så vi holdte ind, og kørte så til Fyn 4 voksne og grænsehandel for 5000 kr.

• #14   7. okt 2013 Mange barnevogne kan klappes gevaldigt sammen, vi kan ihvertfald få vores Emmaljunga til at fylde meget lidt. Vi har haft den, 3 voksne, en baby og baggage i en Suzuki Wagon, som jo heller ikke har overordentligt meget plads i bagagerummet.

Tillykke med graviditeten og held og held lykke, det er fantastisk at blive mor smiley smiley

• #15   7. okt 2013 Mange tak. Glæder mig også. Eller kan vidst med god samvittighed skrive at VI glæder os. smiley

Ikke mindst mine svigerforældre. Jeg har termin 4 dage efter deres bryllupsdag, så der bliver allerede væddet om penge. smiley

Nu skal vi bare få det endelig ja fra banken, så vi kan købe vores hus, kæresten skal til at springe på mit vilddyr, og så skal de næsten 30 uger forløbe uden problemer. smiley

• #16   7. okt 2013 Jeg ville skifte bilen.. har en søn på næsten to, og hans autostol kan praktisk talt ikke være i en spark, for slet ikke at tale om barnevogn, eller klapvogn og så alt andet bagage der hører til sådan en størrelse..

Vi har en peugeot 307, det er ikke en kæmpe bil men der er plads til alt smiley

Ooog tillykke!!

• #17   7. okt 2013 Det enste sted, hvor vi oplever sparken mindre end andre biler, er bagage rummet. Så bliver da en smule overrasket, hvis ikke der kan være en autostol i den.

• #18   7. okt 2013 Tillykke med baby! smiley

• #19   7. okt 2013 Mange tak. smiley

• #20   7. okt 2013 Altså tænker at den første autostol kan være der..
    Men den vi har til ham nu kan kun stå der hvis sædet foran er kørt over halvvejs frem.. det ser jeg som et problem smiley

• #21   7. okt 2013 Årh, jamen vi er små mennesker begge 2, så begge sæder er i forvejen altid fremme. Haha. smiley

• #22   22. okt 2013 forstår slet ikke at I tør køre rundt i sådanne små biler med jeres børn smiley

• #23   22. okt 2013 Hvorfor skulle man ikke turde køre I små biler med sine børn? Spørger af uvidenhed, jeg ved så godt som ingenting om biler.

• #24   22. okt 2013 Fordi at når der stadig kører gamle vovloer, 4 hjulstrækkere og andre mere solide biler på vejen, ville jeg aldrig sætte mine børn eller andre jeg holder af ind i sådan en lille bil i tilfælde af man støder sammen med sådan en.
    Puha, er i lære som mekaniker og nogle af de skader jeg har oplevet blive afleveret er godt nok grimme smiley

• #25   22. okt 2013 Stutteri Auriklen: Fordi de krøller sammen hvis der skulle ske et uheld.. smiley
    De har INTET at tage fra med, andet end der hvor du (/dit barn) sidder..

• #26   23. okt 2013 Der er jeg godt nok uenig.

Sparken ligger i toppen, når det kommer til sikkerhed.
    Jeg ville hellere køre galt i en lille ny bil end en stor gammel bil.
    Der er risikoen for at få motoren smækket ind i kabinen større, der er ingen airbags osv.

Teknologien er altså blevet bedre de sidste 5 år.

• #27   23. okt 2013
    Altså, min peugeot 106 kan rumme en barnevogn i bagarummet. Den lå lidt klemt, ja, men den var derinde. Det var min faster med tvillinger glad for, så slap hun for at slås med en til at have bagtil.. Det er en MEGET lille bil jeg har, så hvis der kan være en der tror jeg også der kan være en i din :o)

• #29   23. okt 2013 De små biler er langt mere sikre end de gamle store biler, og selv om der ikke er meget af tag af med så har de små nærmest en indbygget styrtbøjle. Altså der skal faktisk meget til før se krøller sammen.
    Og mange af dem får jo 5 stjerner i den der sikkerheds test (som jeg lige har glemt navnet på).

• #30   23. okt 2013 Hov! vil lige for en god ordens skyld sige at jeg ikke er tilhænger af at vi alle skal købe og køre GAMLE biler, men at vi skal se os for..
    Nu har jeg, gennem min gode ven som er redder ved falck, set de små biler når de krøller, og jeg vil nu hellere sidde i en bil hvor motoren ikke ricikerer at klippe mine ben af, altså en større(IKKE ældre) bil, hvor der faktisk er plads til sikkerheden..

Men skal man vælge en lille bil, så skal det helt klart være en ny lille bil frem for en gammel lille bil.. og det samme med en stor bil.. hvis i spørger mig... smiley

• #31   23. okt 2013 Siger bare min mening:-)
    Det har intet med at lære med at se hvilke skader der er sket smiley
    Nu er det ikke så meget sparken, men aygoerne f.eks

• #32   23. okt 2013 Og nej, jeg kalder en Volvo en solid bil for det er det.

• #33   23. okt 2013 Den gamle volvo er da bestemt solid, men hvad er der af sikkerhed inden i for dig og dit barn?

• #34   23. okt 2013 Altså tænker at hvis jeg sidder i en Aygo og støder frontalt sammen med en Volvo xc90 så tror jeg at jeg ville være pænt nervøs smiley

Men det er ingen kritik til nogen, jeg er nok bare den type der bekymre mig en tand for meget når jeg først har set hvordan sådan en kan se ud:-)
    Men lige meget hvilken bil man sidder i kan det jo altid gå galt smiley

• #35   23. okt 2013 Små lette og store tunge biler reagerer forskelligt på en kollision, en stor og tung bil er som regel mere sikker end en lille og let.

Sparken ligger sandt nok i top, når det handler om sikkerhed, MEN det er i Parkens vægtklasse, altså minibiler, det kan ikke sammenlignes med nyere tungere biler, når der tales sikkerhed

Kommentér på:
Bil og baby.

Annonce