{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.473 visninger | Oprettet:

Buskort betalt af kommunen. {{forumTopicSubject}}

Er der nogle af jer som går på ungdomsuddannelse som får betalt buskortet af kommunen?

Sagen er nemlig at min mor er enlig forsøger og med få børnepenge (som slet ikke rækker) er 1100 kr (for 3 måneder af gangen) rimelig mange penge at skulle ofre... Det er jo knap 3500 kr for ét skoleår, hvilket der slet ikke er råd til, når vi jo også skal spare op til pligtig studierejser mm, så at få et lille tilskud af kommunen til buskort ville jo være en stor hjælp for os.

Er der nogen som har erfaring af det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Buskort betalt af kommunen.
  • #1   8. okt 2013 Min mor er også enlig forsøger, og nej man kan dsv ikke få hjælp fra kommunen til buskort, det har vi prøvet at søge om og det skulle man selv betale for ungdomskort.
    men ved alle i folkeskole. her hvor jeg bor ihvertfald, de får gratis buskort:)
    hvilket er ret mærkeligt at man så slet ikke kan få hjælp til ungdomskort:/?

• #3   8. okt 2013 og du kan ikke få hypercard?

• #4   8. okt 2013 Det er slet ikke os der betaler for hest - så de kan ikke indrage min hest i det.
    Jeg har ikke tid til fritidsjob smiley

• #5   8. okt 2013 hypercard er samme pris som ungdomskort smiley

• #6   8. okt 2013 og den hjælper ikke i busser :O)

• #7   8. okt 2013 ok, nu ved jeg ikke hvor meget der er lavet om det tingene siden januar 2013, men jeg har gået på undgomsuddannelse med hypercard, og det virkede altså fint både i bus, s-tog og regionaltoge.

• #9   8. okt 2013
    Dit hypercard/ungdomskort burde gælde både i busser og tog på en vis strækning.
    Her på Fyn gælder det til både bus og tog på hele Fyn.

• #10   8. okt 2013 Lindgren - jeg kommer hjem kl. 5 de fleste dage, og min hest bliver motioneret 2-3 gange om ugen, og så er der ellers ikke tid til andet pga. lektierne - forkælet er jeg ikke.

Og jeg har ikke noget arbejde jeg kan finde her hvor jeg "bare" kan arbejde 6 timer om måneden. Barnepige havde været en mulighed, har søgt, men der er ikke nogen som rigtig trænger. Tro mig, kunne jeg være barnepige hver fredag aften i en 3-4 timer, så havde jeg gjort det. smiley

Krikken - kan det ikke være fordi det er på fyn og i stor kbh? Jeg ved midttrafik er rimelig bagud med opdateringer mm. vi kan nemlig blandt andet ikke bruge rejsekort i nogle af midttrafiks busser(som jo kører ind i vest, syd og nord, samt øst også..)? smiley

• #12   8. okt 2013 rejsekort og hypercard fungerer jo ikke på samme måde, og har ikke brug for hardware i transportmidlerne.

Har du overhovedet undersøgt hypercardmuligheden til bunds, eller har du bare affejet den sådan uden videre?

• #13   8. okt 2013 Man har vel altid tid til et fritidsarbejde?
    Jeg er i skole til kl. 15:10 hver dag(dog tidligere pga. aflyste moduler) hvor jeg er hjemme kl 16, arbejder mindst 2 gange i ugen(16-18 og 16-20:10 hvor jeg er hjemme en time efter) og udover det har jeg haft tid til en hest.
    Men ja, den er sat til side og opsagt nu.

Men hvis du også har tid til, at gå til fester, være sammen med dine venner og din hest, har du ihvertfald også tid til at arbejde smiley

• #14   8. okt 2013
    Rejsekort duer heller ikke i busser på Fyn :o). Men ens hypercard gælder inden for et bestemt antal zoner, så jeg skulle mene at hvis der kører tog i den zone, gælder det også der.

Ellers ring til det lokale trafiikselsskab eller hypercard.

• #15   8. okt 2013 http://www.ungdomskort.dk/om-ungdomskort/

Ud over at kunne rejse ubegrænset mellem din bopæl og dit uddannelsessted, er der følgende fordele med et Ungdomskort:

Du kan rejse ubegrænset i hele dit eget takstområde -det vil sige hele den farve, du bor indenfor (se billedet nedenfor).
    Du kan rejse i andre takstområder til børnetakst, der hos de fleste trafikselskaber koster cirka det halve af en voksenbillet.
    Du kan rejse på tværs af takstområder med tog og få rabat på togbilletter i hele landet (hos DSB og Arriva).

Så den der med at den ikke hjælper i busser, den ved jeg altså ikke lige hvor du har fra.

• #17   8. okt 2013 Problemet er, begynder jeg først at arbejde i og med min mor får boligstøtte, m.m og er førtidspensionist, så skal jeg begynde at betale for alt det hun mister i støtte mm, hvilket gør at jeg skal arbejde "en del" for at få noget til gode, så vi ikke mangler så meget igen, at jeg selv kan betale lidt ekstra for tingene, men netop pga. det, så fratager de noget fra hende når jeg begynder at arbejde andet end sort, og jeg skal derfor betale.

Så eneste mulige arbejde er barnepige - fordi det kan udføres sort. Og det er jo ikke fra kl. 6 at folk vil have deres børn passet. Det er jo fra kl. 2 eller 3 hvor de skal hentes fra børnehaven og skolen.

At cykle 9 km i skole nægter jeg at gøre - ja nægter. Det gør jeg ikke smiley

Mega - har ikke sagt at ungdomskort ikke virker i busser - snakkede om hypercarden at jeg var usikker på den virkede i bus, hvilket den jo så gør siger du, spørgsmålet er så bare om midttrafik er med i opdateringen smiley

• #18   8. okt 2013 Og nu skal i passe på med at tolke omkring hvad jeg har tid til. Jeg har ikke tid til at være sammen med folk i hverdagen. Har indtil videre været sammen med folk 2 gange, siden vi startede i skole. Jeg har ikke tid til fest hver weekend hellere. Jeg er afsted til gymnasiefesterne og thats it. Dem har vi 4 af.

Så pas nu på med at sige hvad jeg har tid til smiley

• #19   8. okt 2013
    Midttrafik skal være med, ellers så ringer du ind til de der står for hypercard og slår dem i hovedet med det :o). De var heller ikke opdateret om at min kærestes medlemskort til blindeforeningen giver børnebillet.

• #20   8. okt 2013 Du få snart SU gør du ikke? Kan se du er 17. Men er der ikke telefonregninger, gaver, tv pakker, benzin, fornøjelse, ting til hesten eller lignende som kan undværes indtil da? Jeg kommer selv fra et hjem, hvor min mor stod alene da min far døde. Vi formåede at have hus, bil, 2 heste derhjemme, køre på rideskole en gang i ugen og have hund ved siden af, hvor min mor kun fik børnepenge for mig(iøvrigt ikke mere, end hvad et skilsmisse barn får). Vi havde 3000 tilbage, når alt var betalt, til mad, dyrlægeregning, venner på besøg, benzin, gaver osv. Det kan lade sig gøre og det SKAL kan lade sig gøre, så du kan passe din uddannelse smiley

• #21   8. okt 2013 jeg får ikke SU pr. nu - skulle jeg gerne om 10 mdr, men jeg ved ikke helt hvordan det fungerer endnu smiley

Nej, telefonregninger er hvor de skal være - gaver giver ikke kun til min fætter, kusine og min bror, for til hele familien er der ikke, så vi har valgt at prioritere dem vi synes er vigtigst. Benzin er rimelig svær at ændre på da den kører min mor til hendes vennearbejde, og ud til min hest, og fornøjelser er der ikke ret meget af - så der er ikke ting der kan ændres på, ellers havde vi jo gjort det, så klart. Vi er allerede gået ned fra gaverne og telefonregningen.

Men din mor er til gengæld (gætter jeg på - ikke kun enlig forsøger, men arbejdende, og ikke førtidspensionist som min mor = mindre penge end arbejdende) arbejdende gætter jeg på? smiley

Men ja det SKAL nemlig lade sig gøre - og det er hellere ikke andet end buskort vi vil søge hjælp til, da det hele jo ellers lige passer, men det hjælp at halvdelen blev betalt gør jo også en forskel smiley

• #22   8. okt 2013 Hypercard hed det i gamle dage, nu hedder det Ungdomskort. Det gælder ikke om at de skal være med i nogen opdatering, det er et kort du viser til chauffør/kontrollør og så er den ikke længere. Det gælder i bus, tog, metro og så videre.

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #23   8. okt 2013 Det lyder bare underligt, du har så lidt tid, men jeg ved selvfølgelig ikke, hvad du bruger din tid på. smiley

Men ang studietur. Det kan da ikke passe, at i SKAL med. Vi har da mulighed for at blive hjemme (med mødepligt på skolen selvfølgelig). Der var også en fra min klasse, der fik hele turen betalt, fordi hun ikke havde råd. Det er selvfølgelig et særtilfælde, men har i prøvet at få et tilskud fra skolen til studieturen?

• #24   8. okt 2013 det at jeg kommer sent hjem, skal spise min aftensmad og lave mine lektier og hjælpe til i huset, så er tiden til at komme på arbejde der ikke. Tiden til min hest er der hellere ikke kæmpe meget af for mig.

Vi har ikke spurgt omkring med studieturen endnu da den først er til næste år, og vi endnu ikke ved pris på det :o) men der vil vi jo self. undersøge :o)

White Lies - har ungdomskort smiley

• #25   8. okt 2013 mht om kommunen vil betale... så er det mere besvær end noget andet, for du starter med at lægge ud. Derefter skal skolen dokumentere at du er mødt op, og så er der kun refusion for de dage du reelt er mødt op - og altså ikke for dage hvor du er fraværende. Og med tanke på hvor latterligt lidt sådan et kort koster, så er det ikke besværet værd.

• #26   8. okt 2013 Der kan vel ik ske noget ved at tage kontakt til din socialrådgiver og forhøre om det er muligt.nu din mor er førtidspensionist.

Men ja,med 'kun' 9km til skole kan det godt være de ik vil hjælpe

• #27   8. okt 2013 Har jeg en socialrådgiver? smiley Hvordan finder jeg frem til den person ? smiley

• #28   8. okt 2013
    Du har nok en UU vejleder, på skolen ikke en socialrådgiver.

• #29   8. okt 2013 Så gælder det også i busser? smiley

• #30   8. okt 2013 Nej, hun er ikke pensionist, men arbejdede ikke fuldtid smiley

• #31   8. okt 2013 White lies - jeg har jo ungdomskort og bruger det i busser - folk snakkede om hypercard, hvilket jeg troede var stadig noget helt andet smiley Så det gør jo ingen forskel for mig - de koster jo lige meget:)

• #32   8. okt 2013 undskyld.. men det tager ca 45 minutter for et normalt ungt menneske at cykle 14 km...

Hvis du kommer med de argumenter nede på kommunen som du har gjort her i tråden, så kan jeg godt forestille mig at du bliver sendt hjem med uforettet sag - for så fremstår du som en forkælet og krævende møgunge. Du nægter at cykle, og du 'har ikke tid' til at arbejde i fritiden.

... kors mand... tingene har sgu ændret sig meget siden jeg var i din alder...

• #33   8. okt 2013 Okay - vil du være sød at holde dig fra min tråd megapixel? smiley
    Nu kommer du bare med indlæg jeg ikke rigtig skal bruge til noget, så det er grænsen til irriterende at du bare bliver ved med at kommentere smiley dit 2 sidste svar kunne jeg bruge. Resten var ligegyldigt.

Ok - jeg er ikke et normalt menneske så - for det tager mig 45 minutter at cykle lige knap 6 km hvis der ikke er for meget vind. Bum, dårlig kondi - den arbejdes på, men jeg kan ikke lige haste på det.

At du ikke tror på jeg ikke har tid til at arbejde er ikke mit problem. Du er velkommen til hver uge at prøve at komme hjem de fleste dage kl. 17.00 og så lige hjælpe til i huset først, spise aftensmad, lave lektier og komme i seng på 5 timer så gør det tak. smiley De dage hvor jeg kommer halvanden time tidligere hjem bruger jeg på min hest for at få hende motioneret.

• #34   8. okt 2013 Nu læser du ting som jeg ikke skriver... jeg siger at de argumenter som du kommer med ikke nødvendigvis vinder gehør hos kommunen, og det er måske den konklusion de kommer til.

Jeg vurderer overhovedet ikke om du har modvind, tid eller whatever... men når kommunen skal spytte penge i bøssen, så skal der nogen ret solide argumenter på bordet, specielt nu om dage. Det er virkelig ikke nemt at få dem til at betale noget for tiden - så jeg argumenterer bare for at uanset hvor gode du selv synes dine argumenter er, så kan en sagsbehandler ret nemt udlede at det ikke udløser så meget som en krone.

Og som sagt - HVIS de vil betale noget til dit buskort, så kræver det en filans masse papirnusseri.

Men fair nok... over and out herfra.

• #35   8. okt 2013 Så er det vist heller ikke værre..

En enligmor for rigtig meget støtte for staten af i forvejen.. (jah jeg har prøvet det så jeg ved det)

Og 1100 for 3 måneder er altså ikke meget..

Kan ikke se hvorfor kommunen også skulle betale dette. din mor for børnebidrag fra staten endda forhøjet i forhold til andre mennesker..

Og ellers må du ud og lufte hunde, baby sitter, slå græs eller andet for at tjene lidt.. Værre er det heller ikke du 17 år tag lidt ansvar for dig selv...

Nå du kræve penge af starten(kommunen) så det altså andre mennesker som betaler måske skulle du tænke over det

Kommentér på:
Buskort betalt af kommunen.

Annonce