2.473 visninger
|
Oprettet:
Buskort betalt af kommunen. {{forumTopicSubject}}
Er der nogle af jer som går på ungdomsuddannelse som får betalt buskortet af kommunen?
Sagen er nemlig at min mor er enlig forsøger og med få børnepenge (som slet ikke rækker) er 1100 kr (for 3 måneder af gangen) rimelig mange penge at skulle ofre... Det er jo knap 3500 kr for ét skoleår, hvilket der slet ikke er råd til, når vi jo også skal spare op til pligtig studierejser mm, så at få et lille tilskud af kommunen til buskort ville jo være en stor hjælp for os.
Er der nogen som har erfaring af det?
maj 2011
Følger: 32 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 16 Svar: 126
men ved alle i folkeskole. her hvor jeg bor ihvertfald, de får gratis buskort:)
hvilket er ret mærkeligt at man så slet ikke kan få hjælp til ungdomskort:/?
jul 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 543
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
Jeg har ikke tid til fritidsjob
dec 2008
dec 2008
jul 2013
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Dit hypercard/ungdomskort burde gælde både i busser og tog på en vis strækning.
Her på Fyn gælder det til både bus og tog på hele Fyn.
dec 2008
Og jeg har ikke noget arbejde jeg kan finde her hvor jeg "bare" kan arbejde 6 timer om måneden. Barnepige havde været en mulighed, har søgt, men der er ikke nogen som rigtig trænger. Tro mig, kunne jeg være barnepige hver fredag aften i en 3-4 timer, så havde jeg gjort det.
Krikken - kan det ikke være fordi det er på fyn og i stor kbh? Jeg ved midttrafik er rimelig bagud med opdateringer mm. vi kan nemlig blandt andet ikke bruge rejsekort i nogle af midttrafiks busser(som jo kører ind i vest, syd og nord, samt øst også..)?
jul 2013
Har du overhovedet undersøgt hypercardmuligheden til bunds, eller har du bare affejet den sådan uden videre?
apr 2008
Følger: 81 Følgere: 109 Heste: 4 Emner: 617 Svar: 3.213
Jeg er i skole til kl. 15:10 hver dag(dog tidligere pga. aflyste moduler) hvor jeg er hjemme kl 16, arbejder mindst 2 gange i ugen(16-18 og 16-20:10 hvor jeg er hjemme en time efter) og udover det har jeg haft tid til en hest.
Men ja, den er sat til side og opsagt nu.
Men hvis du også har tid til, at gå til fester, være sammen med dine venner og din hest, har du ihvertfald også tid til at arbejde
sep 2007
Rejsekort duer heller ikke i busser på Fyn :o). Men ens hypercard gælder inden for et bestemt antal zoner, så jeg skulle mene at hvis der kører tog i den zone, gælder det også der.
Ellers ring til det lokale trafiikselsskab eller hypercard.
jul 2013
Ud over at kunne rejse ubegrænset mellem din bopæl og dit uddannelsessted, er der følgende fordele med et Ungdomskort:
Du kan rejse ubegrænset i hele dit eget takstområde -det vil sige hele den farve, du bor indenfor (se billedet nedenfor).
Du kan rejse i andre takstområder til børnetakst, der hos de fleste trafikselskaber koster cirka det halve af en voksenbillet.
Du kan rejse på tværs af takstområder med tog og få rabat på togbilletter i hele landet (hos DSB og Arriva).
Så den der med at den ikke hjælper i busser, den ved jeg altså ikke lige hvor du har fra.
dec 2008
Så eneste mulige arbejde er barnepige - fordi det kan udføres sort. Og det er jo ikke fra kl. 6 at folk vil have deres børn passet. Det er jo fra kl. 2 eller 3 hvor de skal hentes fra børnehaven og skolen.
At cykle 9 km i skole nægter jeg at gøre - ja nægter. Det gør jeg ikke
Mega - har ikke sagt at ungdomskort ikke virker i busser - snakkede om hypercarden at jeg var usikker på den virkede i bus, hvilket den jo så gør siger du, spørgsmålet er så bare om midttrafik er med i opdateringen
dec 2008
Så pas nu på med at sige hvad jeg har tid til
sep 2007
Midttrafik skal være med, ellers så ringer du ind til de der står for hypercard og slår dem i hovedet med det :o). De var heller ikke opdateret om at min kærestes medlemskort til blindeforeningen giver børnebillet.
aug 2007
Følger: 24 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 447
dec 2008
Nej, telefonregninger er hvor de skal være - gaver giver ikke kun til min fætter, kusine og min bror, for til hele familien er der ikke, så vi har valgt at prioritere dem vi synes er vigtigst. Benzin er rimelig svær at ændre på da den kører min mor til hendes vennearbejde, og ud til min hest, og fornøjelser er der ikke ret meget af - så der er ikke ting der kan ændres på, ellers havde vi jo gjort det, så klart. Vi er allerede gået ned fra gaverne og telefonregningen.
Men din mor er til gengæld (gætter jeg på - ikke kun enlig forsøger, men arbejdende, og ikke førtidspensionist som min mor = mindre penge end arbejdende) arbejdende gætter jeg på?
Men ja det SKAL nemlig lade sig gøre - og det er hellere ikke andet end buskort vi vil søge hjælp til, da det hele jo ellers lige passer, men det hjælp at halvdelen blev betalt gør jo også en forskel
apr 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Heste: 1 Emner: 42 Svar: 1.214
feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
Men ang studietur. Det kan da ikke passe, at i SKAL med. Vi har da mulighed for at blive hjemme (med mødepligt på skolen selvfølgelig). Der var også en fra min klasse, der fik hele turen betalt, fordi hun ikke havde råd. Det er selvfølgelig et særtilfælde, men har i prøvet at få et tilskud fra skolen til studieturen?
dec 2008
Vi har ikke spurgt omkring med studieturen endnu da den først er til næste år, og vi endnu ikke ved pris på det :o) men der vil vi jo self. undersøge :o)
White Lies - har ungdomskort
jul 2013
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 111 Svar: 1.745
Men ja,med 'kun' 9km til skole kan det godt være de ik vil hjælpe
dec 2008
sep 2007
Du har nok en UU vejleder, på skolen ikke en socialrådgiver.
apr 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Heste: 1 Emner: 42 Svar: 1.214
aug 2007
Følger: 24 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 447
dec 2008
jul 2013
Hvis du kommer med de argumenter nede på kommunen som du har gjort her i tråden, så kan jeg godt forestille mig at du bliver sendt hjem med uforettet sag - for så fremstår du som en forkælet og krævende møgunge. Du nægter at cykle, og du 'har ikke tid' til at arbejde i fritiden.
... kors mand... tingene har sgu ændret sig meget siden jeg var i din alder...
dec 2008
Nu kommer du bare med indlæg jeg ikke rigtig skal bruge til noget, så det er grænsen til irriterende at du bare bliver ved med at kommentere
Ok - jeg er ikke et normalt menneske så - for det tager mig 45 minutter at cykle lige knap 6 km hvis der ikke er for meget vind. Bum, dårlig kondi - den arbejdes på, men jeg kan ikke lige haste på det.
At du ikke tror på jeg ikke har tid til at arbejde er ikke mit problem. Du er velkommen til hver uge at prøve at komme hjem de fleste dage kl. 17.00 og så lige hjælpe til i huset først, spise aftensmad, lave lektier og komme i seng på 5 timer så gør det tak.
jul 2013
Jeg vurderer overhovedet ikke om du har modvind, tid eller whatever... men når kommunen skal spytte penge i bøssen, så skal der nogen ret solide argumenter på bordet, specielt nu om dage. Det er virkelig ikke nemt at få dem til at betale noget for tiden - så jeg argumenterer bare for at uanset hvor gode du selv synes dine argumenter er, så kan en sagsbehandler ret nemt udlede at det ikke udløser så meget som en krone.
Og som sagt - HVIS de vil betale noget til dit buskort, så kræver det en filans masse papirnusseri.
Men fair nok... over and out herfra.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.254
En enligmor for rigtig meget støtte for staten af i forvejen.. (jah jeg har prøvet det så jeg ved det)
Og 1100 for 3 måneder er altså ikke meget..
Kan ikke se hvorfor kommunen også skulle betale dette. din mor for børnebidrag fra staten endda forhøjet i forhold til andre mennesker..
Og ellers må du ud og lufte hunde, baby sitter, slå græs eller andet for at tjene lidt.. Værre er det heller ikke du 17 år tag lidt ansvar for dig selv...
Nå du kræve penge af starten(kommunen) så det altså andre mennesker som betaler måske skulle du tænke over det
Buskort betalt af kommunen.