{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.456 visninger | Oprettet:

Det der med at søge kontanthjælp. {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at jeg pt. er skadet i knæet. Jeg blev opereret i start marts men har haft mange videre komplikationer og skal nu opereres i august/september (får tidspunkt D. 16/8 2012)

Og jeg kan derfor ikke starte job/uddannelse som ønsket.
Men livet går videre og det koster penge.... Især nu hvor man er blevet atten.

Jeg har på nuværende tidspunkt 2.139,50 stående på min konto, men har regninger for 3000.- Og dertil kommer jo det basale som telefonregninger, buskort, kontaktlinser, diverse og sidst men absolut ikke mindst, min kære hund, som også kræver betaling månedligt.

Og de penge er ingen steder at finde uden SU/Løn. smiley

Så idag tog jeg på jobcenteret med en nær veninde af mig og begyndte at søge kontanthjælp og fik såmænd også en ansøgning med hjem, men jeg er altså kommet i tvivl om et par spørgsmål.

Blandt andet under kategorien "formuer" herunder står der følgende: "Jeg har nedenstående formuer" Penge i bank, indtast beløb. Skal jeg så skrive de nuværende 2.139,50.- og i så fald, vil jeg så kunne modtage kontanthjælp eller vil de bede mig bruge de der står på kontoen først?
Eller skal jeg tage det som at jeg har betalt de regninger og derved går i minus? Eller vil de mon se det som fusk? Er 2.139,50.- for "mange" (ja hold da op ;)) penge til at være berettiget?

Dernæst under kategorien "Boligforhold og børn"
Hvor der følgende står "Oplysninger om mine boligforhold" husleje pr måned.

Og nu ligger det sådan at jeg ikke betaler husleje da jeg endnu bor hjemme. Men hertil tænker jeg blot at hvis jeg skriver at jeg ingen husleje har altså skriver 0.- er jeg så berettiget til kontanthjælp? Muligt jeg ingen husleje har men har ovenstående udgifter og regninger ventende.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det der med at søge kontanthjælp.
  • #1   8. aug 2012 Lidt efter hvilken kommune du bor i, KAN du ikke få kontanthjælp hvis ikke du er udeboende.... Men vedr. formuer, skal du skrive hvad du har samlet af værdi; dvs. det du har stående på kontoen, men også hvis du ejer noget af værdi, såsom hest, bil, scooter osv..

• #2   8. aug 2012 De vil nok be dig om at bruge de 2000 du har og så ligger de til så det passer med det du skal have (:
    Det gjorde de ved mig (:
    Og med husleje så skrev jeg også nul da jeg ikke betaler husleje ved min kæreste, (:

• #3   8. aug 2012 Stephanie - de er bevidste om at jeg er hjemmeboende så det kan jeg heldigvis sagtens :-). Har hverken hest, bil, scooter eller lign.

• #4   8. aug 2012 Du må eje en "formue" på 10.000 når du søger kontanthjælp.. Det betyder at dine ting (bil, møbler, opsparing) ikke må overstige en værdi af 10.000..
    Du må gerne have det på din budgetkonto, men altså ikke en opsparing..
    Boligposten ved jeg intet om..

• #5   8. aug 2012 Hvis du ikke har noget af værdi over 5000 så skal du ikke bruge de 2000 før du kan få det, dog for du lige knap 3000 når du bor hjemme og så skal du skrive du bor hjemme

• #6   8. aug 2012 Du skal ikk skrive du ha 2000 kr stående på din konto det jo ingen formuge.. det vi snakker om er hvis man har noget som overstiger en formue på 10.000 at du har lidt penge på din konto kan være total ligemeget.. behøver du ikk skrive har jeg aldrig gjort.. og du skal så bare skrive dig som hjemmeboende og ikk skrive noget ved husleje hvis du intet betaler.

• #7   8. aug 2012 (link fjernet)

Der står intet om boligindtægt..

• #8   8. aug 2012 en hund bliver man ikk bedt om at sælge... altså nu har jeg selv været det der igennem.. det er altså ikk såååh sort og hvidt vi snakker formuer på over 10.000

• #9   8. aug 2012 Man skal tænke over hvad man siger (:
    Jeg sagde jeg red, men aldrig nævnt min hest (:
    De fik sgu ikke lov til at tage hende fra mig (;

• #10   8. aug 2012 du skal ikke skrive din hund på, nej smiley

• #11   8. aug 2012 Jeg har ikke en formue på over 10.000.-
    Under formuer spørger de som sagt om hvor mange penge jeg har på min bank konto, er endnu i tvivl om jeg så skal skrive 0 eller de ca 2000 der står derpå?

Herunder er der en masse "spørgsmål" om jeg feks. har en pensionopsparing, børneop. andels bolig, og så videre. men jeg kan blankt svare nej, hele rækken ned.

Min hund står i min mors navn, men om ikke så fik de absolut heller ikke lov at tage hende!!!!!

Jeg kan ikke selv skrive diverse "formuer" på. kun svare ja/nej til hvad de spørger om.

• #12   8. aug 2012 Pjuske - ja, de kan sikkert godt se hvad der står derpå. Men hvad skal jeg så skrive?

• #13   8. aug 2012 Lad være med og skrive noget.. der har jeg aldrig gjort..

og de tager altså heller ikk din hund det er noget pjat.. jeg har selv været på kontanthjælp 2 gange så sent som i i juni måned..

• #14   8. aug 2012 men ellers så bare skriv de 2000 altså jeg har aldrig skrivet noget for de penge jeg har haft stående stod jo til nogle andre regninger..

• #15   8. aug 2012 Ej det er altså noget pjat i har gang i hunden skal ikk sælges.. og man behøver bestemt ikk nævne man har hund har jeg squ aldrig skrevet på min og har aldrig nogen sinde haft problemer..

• #16   8. aug 2012 Det er noget pjat hvis man få taget sine dyr er der en anden årsag til det og hvis man har meget dyre race katte og fugle jah så kan de nok godt forlangde det.. men seriøst.. man skal ikk skrive man har 117 dyr har jeg aldrig nogen sidst gjort

• #17   8. aug 2012 Jeg har også haft hest i mit ejet navn uden problemer.. så det der med de tager og sælger ens dyr må i længere ud på landet med.. vi snakker bil, scotter eller andet af verdi.. et tv sælger de squ heller ikk.. det jo totalt langt ude det der.. nu ved jeg selv godt en heeeel del om systemtet..

• #18   8. aug 2012 sådan ser de altså ikk på det og helt seriøst tror ikk på kommunen har bedt en om at sælge deres kanarie fugle for så ville de ikk få kontanthjælp giver jo ingen mening at de skulle gøre det?? de er squ da total ligeglad om folk har en skide kanarie fugl til og drive dem til vandvid med.. de er interesseret i om man er store værdier som en friværdi i hus eller en bil som kan sælges eller noget i den dur.. eller persion som kan bruges..

• #19   8. aug 2012 jah vordingborg er squ også en sparre kommune som er forfærdelig men det der har de su aldrig gjort..og kan ikk tro at man skal sælge en kanarie fugl.. meeen vil så sige at en eller anden vejleder sikker godt kunne finde på og sige det for nogle af de vejleder inde på de jobcentre er total skudt i låget.. men men det er heldigvis ikk alle og nogle gange så tror de vejleder bare at de bestemmer men gør de ikk og bare fordi de siger noget betyder det bestemt ikk det er sandt..

• #20   8. aug 2012 Man kan ikke selv fjerne/tilføje noget, man skal blot svare ja/nej til div. formuer som andelslejlighed, bil, opsparing - og igen, jeg kan svare nej hele rækken ned.

Camilla - det er netop det jeg syntes er forvirrende, de 2.139.50.- skal bruges til regninger deri mangler jeg tilmed penge, godt 900.- og derudover kommer forbrug jo også. Men uanset, skal de jo se konto udskrifter så de kan se jeg har de 2.139.50.-

Så jeg kan slet ikke finde ud af om jeg skal skrive 0.- eller de 2.139.50.-

• #21   8. aug 2012 Skriv de 2139,50 for de kommer til at se du har dem alligevel

• #22   8. aug 2012 Dacapo - I'll do that.

• #23   8. aug 2012 jeg har ejet bil og hest på kontanthjælp. Uden at blive bedt om at sælge hverken det ene eller andet, så har mine tvivl på at de vil tage en fugl.

Med mindre hunden er en formue værd, altså langt over de 10.000 så tvivler jeg på de vil tvinge dig til at sælge, de kunne måske finde på det hvis det var en værdifuld hund og de troede du ville være længe på KH. Det er noget af det som har gjort at jeg ikke skulle sælge min hest, de regnede med at jeg hurtig fandt noget andet.

Du skal skrive hvad der står på din konto. skal du ikke aflevere bankopgørelse også der vil de jo kunne se hvad der står alligevel, så det giver ikke rigtigt meget mening i man selv skriver det også ...

• #24   8. aug 2012 Camilla. - Daydreamer har jo tydeligtvist opdaget, så drop at sig det er noget pjat. Det er jo tydeligvis sket så kan du jo ikke sige det ikke er sket smiley

• #25   9. aug 2012 Kæledyr skal ikke sælges, medmindre de repræsenterer en MEGET høj værdi (og vi snakker om mere end et par tusinde). En billig bil skal heller ikke sælges, da den kan gøre det nemmere at få job.

Med formue menes at du ikke må have en god opsparing og lignende. Almindelige møbler osv skal heller ikke sælges. Selvom man skal på kontanthjælp, må ens livskvalitet ikke foringes væsentligt. Men har man dyre malerier, arkitektmøbler osv, kan man godt blive bedt om at sælge ud af det.

De par og tyve hundrende, der står på din konto, kommer ikke til at have betydning for om du er berretiget til kontanthjælp.

Der er mange forkerte oplysninger i denne tråd - skriv, hvis du er i tvivl om noget...

• #26   9. aug 2012 Der er rigtig mange forkerte oplysninger.. Og kan ikk forstå nogen virkelig tror at de mener ens kanarie fugl til 50 kr skal sælges for det bliver man ikk bedt om på noget tidpunkt...

• #27   9. aug 2012 Camilla, nej, jeg har også været på kontanthjælp. Havde også heste og kæledyr og er aldrig blevet bedt om at sælge noget af det, da ingen af dyrene repræsenterede høj nok værdi.

Folk skal også lade være med at gøre det værre end det er. Det er ikke luksus at have en normal levestandard. Har man en nye fin bil, så ja, der kan man blive bedt om at sælge den, medmindre man skylder alt i den. For man kan ligeledes ikke blive bedt om at sætte sig i stor gæld.

Men det tager jo NOGET tid at få en ansøgning igennem. Det sker ikke på et par uger, så uanset hvad så skal TS ud og finde andre muligheder for at finde penge lige nu.

• #28   9. aug 2012 en hest ER en luksus og det kan du ikke argumenter uden om (:
    uanset værdien af hesten så er det en luksus... en gode (:
    Og når det tydeligvis er prøvet at en får taget fuglen fra sig, jamen så er der jo nok nogen kommuner der gør det, så lad dog være at sige det ikke passer?

Kommentér på:
Det der med at søge kontanthjælp.

Annonce