537 visninger
|
Oprettet:
Vil ikke vige for stick {{forumTopicSubject}}
Hej HG,
Jeg har lige fået part på en skøn hoppe og er gået i gang med noget jordtræning. Jeg er så desværre allerede stødt på et problem. Hun er fuldstændig, og jeg mener, fuldstændig ligeglad overfor sticken, man kan give hende et rytmisk pres nok så meget uden at hun viger bare den mindste smule. Man kan stå og vifte den lige foran hendes hoved og hun rykker ikke et øre.
Dette gør desværre jordtræningen en smule svær når den forlængende arm ikke bliver reageret på.
Er der mon nogen der kan hjælpe mig?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Du har bare mødt en hest der ikke er særligt følsom og ikke særligt motiveret for at komme af for pres - og de er ikke så lette og arbejde med ;o).
Med dem skal man typisk bruge godbidder til at belønne når de flytter sig, så bliver de mere motiveret. Men når hesten ikke reagere med at vifte, så skal du øge presset dvs. gå ind og røre hesten og gøre signalet kraftigere og kraftigere til den reagere.
mar 2013
Følger: 30 Følgere: 37 Heste: 5 Emner: 36 Svar: 1.265
Derefter vil jeg sætte sticken på.
Men det er fordi det er det der fungerer bedst for os.
dec 2009
Følger: 42 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 61
Kathrine: Hun er egentlig helt fin med pres fra hånden, underligt nok... Men i hvert fald held og lykke til jer!
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 4 Emner: 12 Svar: 602
feb 2011
Følger: 26 Følgere: 56 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 897
dec 2009
Mia&Benjamin: Ja lige præcis! Hun vil dog godt trave ved siden af mig, men det gør hun også ved at jeg begynder at løbe + lyde
Cille: Helt enig! Men det gør også træningen en del sværere. Hun skal jo på ingen måde ende med at være bange for den, bare reagere på den
mar 2011
Følger: 30 Følgere: 28 Heste: 2 Emner: 26 Svar: 499
Jeg gør det, at jeg øger presset indtil hun reagerer, og i det øjeblik hun reagerer, så massere af ros.
Det tager tid.
mar 2013
Følger: 30 Følgere: 37 Heste: 5 Emner: 36 Svar: 1.265
(Tak, btw)
Så kan jeg ikke sige andet end hvad de andre også siger.
Du må bare fortsætte med presset, og som der allerede er nævnt ville godbidder være en god motivation indtil der sidder fast hvad der er hun skal.
dec 2009
Vil ikke vige for stick