{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
537 visninger | Oprettet:

Vil ikke vige for stick {{forumTopicSubject}}

Hej HG,

Jeg har lige fået part på en skøn hoppe og er gået i gang med noget jordtræning. Jeg er så desværre allerede stødt på et problem. Hun er fuldstændig, og jeg mener, fuldstændig ligeglad overfor sticken, man kan give hende et rytmisk pres nok så meget uden at hun viger bare den mindste smule. Man kan stå og vifte den lige foran hendes hoved og hun rykker ikke et øre.
Dette gør desværre jordtræningen en smule svær når den forlængende arm ikke bliver reageret på.

Er der mon nogen der kan hjælpe mig? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil ikke vige for stick
  • #1   10. okt 2013
    Du har bare mødt en hest der ikke er særligt følsom og ikke særligt motiveret for at komme af for pres - og de er ikke så lette og arbejde med ;o).

Med dem skal man typisk bruge godbidder til at belønne når de flytter sig, så bliver de mere motiveret. Men når hesten ikke reagere med at vifte, så skal du øge presset dvs. gå ind og røre hesten og gøre signalet kraftigere og kraftigere til den reagere.

• #2   10. okt 2013 Sådan er Stjarni også. Men det arbejder vi på. Jeg vil først have han viger (til bravour) for pres af hånden, for det gør han ikke smiley

Derefter vil jeg sætte sticken på. smiley

Men det er fordi det er det der fungerer bedst for os. smiley

• #4   10. okt 2013 Krikken: Ja, jeg havde også overvejet om godbidder måske kunne være med til at motivere hende... Jeg gik også ind og rørte med sticken, men jeg må prøve at øge presset lidt mere - Tak for svar! smiley

Kathrine: Hun er egentlig helt fin med pres fra hånden, underligt nok... Men i hvert fald held og lykke til jer! smiley

• #5   10. okt 2013 Min plag på 2 er også iskold over for alt, kan lege med en pisk ved siden af ham, han glor bare dumt på mig, jeg kan daske let til hans ben med den han kigger bare på mig som om jeg er mærkelig, det er dejligt han ikke er bange for den, men samtidig kan jeg ikke få ham til at trave sammen med mig fordi han ikke gider rykke sig for presset hvilket er mega irriterende -.-'

• #6   10. okt 2013 Jeg vil meget hellere have sådan en der er fuldstændig ligeglad med stick/pisk, end en som min der bare skal se eller hører ordet pisk og så går hun i panik!

• #7   10. okt 2013 Djarfur: Tak, jeg kan sagtens se hvad du mener. Jeg må bare være mere konsekvent, tydelig og klar og så håbe at hun fanger den tilsidst... smiley

Mia&Benjamin: Ja lige præcis! Hun vil dog godt trave ved siden af mig, men det gør hun også ved at jeg begynder at løbe + lyde smiley

Cille: Helt enig! Men det gør også træningen en del sværere. Hun skal jo på ingen måde ende med at være bange for den, bare reagere på den smiley

• #9   10. okt 2013 Åh, kender det godt, det vil Sif bestemt heller ikke, de gange jeg har prøvet det. smiley
    Jeg gør det, at jeg øger presset indtil hun reagerer, og i det øjeblik hun reagerer, så massere af ros.

Det tager tid. smiley

• #10   10. okt 2013 Ah, jaerh, okay det kan jeg godt se så. smiley
    (Tak, btw) smiley

Så kan jeg ikke sige andet end hvad de andre også siger. smiley

Du må bare fortsætte med presset, og som der allerede er nævnt ville godbidder være en god motivation indtil der sidder fast hvad der er hun skal. smiley

• #11   11. okt 2013 Så må jeg jo bare blive ved at øge presset... tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Vil ikke vige for stick

Annonce