{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
507 visninger | Oprettet:

Vige for pres - hvordan? {{forumTopicSubject}}

Jeg kan af forskellige grunde ikke ride i øjeblikket. Og har en ide om at lidt jordarbejde vil være godt for os begge smiley
Mit problem er når jeg vil have hende til at flytte bagparten går hun bare frem og rundt om mig. Hvordan får jeg hende til at forstå at hun bare skal flytte bagparten rundt om forparten?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vige for pres - hvordan?
  • #1   18. dec 2013 Tag fat i hendes grime, drej hovedet ind mod dig og bed hende flytte bagparten mens du selv tager et skridt rundt/tilbage. Sådan lærte jeg Natash det smiley

• #2   18. dec 2013 så snart hun bare viger en cm stopper du presset.. og roser hende.. så næste gang, går hun 2 cm osv osv.. husk at lægge trykkene, hvor du ville ha lagt benene. smiley

• #3   18. dec 2013 Tag en stick/lang pisk og stil dig foran hende. Tap så med pisken på bagparten imens du holder tilbage hvis hun vil gå fremad.. Bliv ved med at tappe til hun begynder at flytte sig (det kan tage tid) og stop med at tappe, ros samtidig med stemmen og giv hurtig en godbid smiley

• #4   18. dec 2013 Problemet er bare at hun ikke viger en cm, medmindre jeg går ned på siden og beder hende rykke som når hun står på strigle pladsen.

• #5   18. dec 2013 Team Tindur det var det jeg forsøgte i dag og der sker bare ingenting

• #6   18. dec 2013 Så har du ikke tappet længe nok smiley Men prøv at start træningen på striglepladsen hvor hun plejer at flytte sig smiley Min flytter bagparten nu bare ved at jeg svinger med træktovet imod bagparten smiley Havde også startproblemer smiley Nu er det så bagparts vendinger vi skal øve på bare jeg gider at komme i gang med det smiley

• #8   18. dec 2013 Okay, tak for jeres svar. Så må jeg bare prøve med endnu mere tålmodighed i morgen smiley
    Andre gode øvelser, fra jorden?

• #9   18. dec 2013 placere din hest foran et hegn eller andet sådan at den ikke har mulighed for at gå fremad.. dermed kan du stå på siden og give kommandoen. smiley

• #10   18. dec 2013 Sideways/Scheckelvigning fra jorden :). Forparts/bagpartsvending (kan aldrig huske hvad der er hvad.. Men den hvor du rykker hestens forpart om hestens bagpart).
    Jeg øver rigtig meget med min pony at hun skal blive stående, når jeg åbner ledet i roundpennen. Hun er typen der bare løber hvis hun kan komme af sted med det. Så det øver jeg rigtig meget.
    Bakke hvor du står fra den
    Bakke bagfra.

Kun fantasien sætter grænsen for hvilke øvelser der er smiley

• #11   18. dec 2013 Det handler om at intensivere presset, indtil hesten flytter sig - altså gøre presset mere tydeligt, ved fx at tappe hårdere eller på anden måde gøre det mere tydeligt.

Du giver signalet, og intensiverer indtil hun reagerer. I starten er blot en lille vægtforskydning nok. Så når hun lægger vægten til den side, du vil rykke hende til, så roser du og fjerner presset. Og så kan du langsomt begynde at forlange mere og mere vægtforskydning, indtil hesten flytter benet.

Du siger, at hun godt vil rykke sig, når du går ned langs siden? Så brug det i din intensivering. Du starter med at stå foran hende, eller ved hendes skulder, og giver så signalet (fx tappe på hestens bagpart med en pisk/stick), og hvis hesten ikke reagerer, så intensiverer du ved at tappe hårdere og/eller tage et lille skridt tættere på bagparten. Giv evt. en mundtlig kommando samtidig. Reagerer hun ikke, så intensiverer du igen.

Det er vigtigt at du starter med et lille signal, og så gradvist intensiverer derfra, istedet for at starte på et højt niveau. :o)

• #12   18. dec 2013 Tak for at i gider bruge tid på svare smiley
    Jeg vil prøve jeres godt råd af i morgen

• #13   18. dec 2013 Jeg lærte min det, ved at holde ved i grimen. Så gik jeg mod hende bagpart, med et blidt svingende tov. Rykkede hun ikke bagparten, så rørte jeg hende også lige med tovet. Når hun rykkede bagparten, kunne hun godt finde på at gå med forbenene også, men det er derfor du har en hånd i grimen - du skal være på forkant ved at holde ved og bede hende stå med forbenene, imens bagparten rykker sig.
    Slip presset og ros hesten så snart den bare har flytter det ene bagben. Hen af vejen kan du lære den også at flyttes et andet og flytte bagparten mere og mere smiley

Kommentér på:
Vige for pres - hvordan?

Annonce