{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridning af våd hest
  • #1   28. okt 2013 altså måske skulle du ride med dækken så hesten ikke dør af kulde smiley den er jo våd:) Men så skal du bare tørre den så godt du kan inden i rider smiley

  • #2   28. okt 2013 Mener ikke at der er de vilde regler. Du kan tørre den ved sadellejet før du rider og at det regner dør den ikke af. Den står jo på fold og en gang i mellem regner det også og om sommeren står den nok uden dækken og det kan jo også regne om sommeren smiley Så tag du bare úd og rid en tur på din hest smiley

  • #4   28. okt 2013 Du kunne jo lade hesten gå med et regndækken de dage vejrudsigten siger regn, så slipper du for en våd hest smiley
    Men altså, tror bare man skal strigle let. Hvis man strigler "for meget" trænger vandet jo igennem hestens pels og så bliver den hurtigere kold smiley


  • #5   28. okt 2013 Gider ikke give dækken på, det har han ikke behov for:) er det nødvendigt med tæppe efter ridning?

  • #6   28. okt 2013 Jeg rider normalt med et fleece tæppe når det regner og når hun i forvejen er lidt våd der varmer hende og gø hende nemmere tør til efter ridningen smiley

  • #7   28. okt 2013 Hvis den ikke går med dækken dagligt, skal du ikke ride den med dækken eller tæppe. Tør den så godt som du nu kan med et håndklæde eller noget i sadellejet, og strigl den godt i sadellejet og ved gjorden, så du sørger for at der ikke sidder snavs som sidder og skaver den. Derefter rider du bare som du plejer smiley Jeg ville ikke strigle alt for meget på resten af kroppen, da vandet så trænger igennem pelsen og ind til huden, også bliver den kold smiley

  • #10   28. okt 2013 Ja jeg har hørt at der skulle komme vindstyrke op til stomstyrke, men det bliver først ved 2-3tiden og hvis det blæser sådan så tror jeg at de tager hestene ind, han står på rideskole, mange tak for svar alle sammen smiley

  • #11   28. okt 2013 En hest dør ikke af lidt vand, og den bliver da ikke kold af at ride uden et tæppe?

    Tror at man som "dækken-menneske", skal passe på med at råde dem der ikke bruger dækkener, på samme måde som man behandler egne heste, som går med dækken. For det er 2 forskellige ting.

    Den ene er lige så god som den anden, det er ikke det. Men det er stadog 2 forskellige verdener, som man skal håndtere forskelligt.

    Som de andre siger.. Tør den af med et håndklæde og børst godt i sadellejet og hvor gjorden sidder..
    Og glem derefter alt om dækken både før efter og under rideturen. Så længe din hest ikke fryser er dækken ikke nødvendigt.


  • #12   28. okt 2013 Altså når jeg rider min ismule og den er våd så tørre jeg den bare så godt som muligt ved sadellejet, så længe der ikke sidder skidt og smuds så går det nok

  • #13   28. okt 2013 Bare tør den godt, der hvor dit udstyr sidder. Hvis ikke den er vant til at gå med dækken, skal du ikke bruge tæpper.

  • #15   28. okt 2013 Da min den gamle gik uden dækken det gjorde han meget kort da han begyndte at fryse, men der tog jeg ham ind stillede han på staldgangen med uld/fleece dækken over sig og så mugede jeg boks for så kunne han nå og tørre lidt inden han skulle sadles op, og så skridtede jeg han varm med fleece dækkenet og af med fleece dækkenet smiley

  • #16   28. okt 2013 Så kan jeg godt forstå han begyndte at fryse smiley og hvorfor skulle det vare ubehageligt med en våd hest?

Kommentér på:
Ridning af våd hest

Annonce