{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.169 visninger | Oprettet:

Hvordan starter man klikker træning? {{forumTopicSubject}}

Idag tog jeg mig sammen og købte en klikker som jeg længe har vile have

jeg tog et æble, gav Osie og klikkede imens

men er det den rigtige måde at gøre det på? Da jeg prøvede at longere ham og roste ham med klikket (og min stemme) så tror jeg han fattede det men er ikke sikker

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan starter man klikker træning?
  • #2   31. okt 2013 jeg introducerede det for Cæsar ved at træne med et låg, når han rørte det så klik og godbid, til sidst så gik han efter det når jeg kastede.

Men jeg kigger med her, da jeg heller ikke er nået meget længere end det smiley

• #3   31. okt 2013 Ved også man kan bruge klikkertræning ved ridning og longering, men har svært ved at se hvordan, da jeg har læst mig frem til at når man klikker så skal der også falde en godbid. Og lige nu er Cæsar i tigge fasen, så når han hører klikket så søger han efter min hånd smiley

• #4   31. okt 2013 Du tager en plastik flaske, din klikker og godbidder, og gerne små godbider smiley hvergang hesten rører flasken med mulen klikker du og så skal du være hurtig til at give en godbid, og det gør du bare mange gange og til på et tidspunkt forbinder hesten klikket med posetiv forstærkning smiley

• #5   31. okt 2013 Lav kliklyden og med det samme giv belønning, gør det over en uge tid et par minutter hver dag til hver anden, så fatter han det smiley

• #6   31. okt 2013 Nikita og Blondie: Det er da target træning og ikke klikker træning

jeg vil bruge det i tricktræning, kørsel og longering

• #8   31. okt 2013 Jeg startede med at klikke og give en godbid lige efter, sådan så han forstod at klik betød belønning. Bagefter lavede jeg dét man kalder for "Target" (Jeg har et fotoalbum med min klikketræning hvor du kan se det) som er en pind hvor jeg skruede en tennisbold på for enden; så snart han rørte bolden/target, klikkede jeg og gav ham en godbid. Når han forstod det, prøvede jeg at lære at smile, og ja, så lærte han det på en halv times tid. smiley

Så klikkertræning er utrolig effektivt i alle henseender.

• #9   31. okt 2013 Man behøver ikke nødvendigvis bruge nogen form for target. Det vigtigste er, at klik betyder godbid og at man giver en godbid hver gang man har klikket. Man starter med at klikke når hesten gør noget der nærmer sig det man gerne vil have den til, og efterhånden som den kender øvelsen skal man forlange noget mere, og kun klikke de gange hesten gør det godt smiley

• #10   31. okt 2013 Jeg har i rigtig lang tid lavet horsemanship, men da jeg startede på at bruge en klikker var hvor jeg tog med til et kursus hvor jeg hørte en masse om teorien og fordelene ved denne metoder, og derefter fik lidt undervisning i praktis, om at bruge en klikker til træning af heste. De første øvelser vi lavede var at lære hesten at forbinde "klik" lyden med belønning, det tager altid lidt tid at vænne hesten til at forbinde de to ting. Dereftger begyndte vi at øve nogle simple øvelser som fx at vælte kegler, give pote, sparke til en bold osv og efter noget tid har hesten fuldstændigt fattet den nye trænings metode og så kan man bruge det til de lidt sværre øvelser, fx brugte jeg klikkeren til at lære min hest at neje og den slags smiley

• #11   31. okt 2013 Det er netop en god idé at indlære vha targettræning.
    Jeg vil anbefale dig at låne bogen 'klikkertræning af heste' på biblioteket, så kan du komme godt i gang. smiley

• #12   31. okt 2013 Mette: Har set den bog så amnge gange, tænkt den skal jeg låne
    haha hvordan unne jeg dog glemme den smiley

Vil bare helst ikke indlære gennem target da han allerede er ved at lære en masse nyt

• #13   31. okt 2013 Ideen med klikkeren er at lære hesten at klik er lig med godbid/ros. Dvs første skridt er at hesten forbinder klikket med godbidden og det gør man som i er startet med: man klikker og giver en guf. Når hesten ved at klikket er en guf kan man øge tidsintervallet mellem klik og godbid og derved rose hesten mens en øvelse udføres uden at man afbryder øvelsen for at give en godbid, men man klikker når hesten laver øvelsen rigtigt og giver en godbid når den er færdigudført

• #14   31. okt 2013 Læs bogen om klikkertræning af heste af Alexandra Kurland, det er synd at træne det med hesten hvis du ikke har styr på det smiley

• #15   31. okt 2013 Jeg indfører klikker i træningen sammen med godbidder til almindelige øvelser som hesten kender..

Jeg beder hesten om at gøre noget (fx løfte det ene ben..) når den gør det får den en godbid og et klik.
    efter det første 3-5 trænings gange får hesten kun en godbid ca hver anden gang men et klik hver gang den gør noget rigtigt, og senere bruger jeg klik som guidelines, altså ved de større øvelser får hesten et klik når den gør en del af øvelsen rigtig og så bruger jeg en godbid og et klik når hele den sammensatte øvelse er udført korrekt.. smiley

• #16   31. okt 2013 Har været til mange kurser med klikkertræning og det den øvelse med flasken er den bedste måde, da hesten først skal lære hvad klikket betyder. Gør en ting, klik, og så en godbid.. Og når hesten har forstået det behøver du ikke bruge flasken mere.. Det er noget så simpelt som indlæring, posetiv forstærkning.... smiley

Kommentér på:
Hvordan starter man klikker træning?

Annonce