{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gelepad eller lammepad? Eller begge dele?
  • #1   11. dec 2013 Personligt vill jeg ikke bruge nogen af delene, men så min sadel rettet af en sadelmager smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   11. dec 2013 Hvis din sadel ligger korrekt (hvilket jeg formåder at den gør) vil et gelepad/lammepad ødelægge sadlens tilpasning og derved lægge forkert.

  • #3   11. dec 2013 Altså sadlen jeg har til hende passer hende fint smiley Men jeg vil gerne have noget nedenunder pga. min vægt smiley

  • #4   11. dec 2013 Den er måske en lille smule for bred men ellers ikke noget smiley

  • #5   11. dec 2013 Jeg kan godt lide gele dimserne, de hjælper med at fordele/absorbere stød osv. lidt ekstra - og så fylder de ikke mere end et underlag, hvor lammet let kommer til at fylde en del smiley

  • #7   11. dec 2013 Igen den er en smule for bred til hende og jeg har prøvet med lammeskind under også ligger den perfekt smiley Men jeg spørger også om man kan bruge begge dele på samme tid? smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   11. dec 2013 Få en ny sadel, det andet hjælper intet smiley

  • #10   11. dec 2013 Hmm oki smiley Jeg har ikke råd til en anden sadel og den passer fint smiley

  • #11   11. dec 2013 Det er en ærlig sag, at du ikke har råd til en ny sadel, men at sige, den passer fint, når du hat skrevet, den er lidt for bred, det er altså temmelig modsigende smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #13   11. dec 2013 Ts: den passer jo ikke fint hvis den er for bred?? smiley

  • #14   11. dec 2013 jeg synes gelepad er dårlig, ! (: du skal være velkommen til at købe min hvis du kommer der til

  • #15   12. dec 2013 prolite pads syntes jeg er de bedste også fordi de kan tilpasses hvis hesten mangler nogle muskler et sted min manglede muskler bag ved højre skulder og der har proliten været perfekt at bruge og den har redet min sadel fra at blive skæv, men ud over man kan fylde ind hvis hesten mangler muskler er det utroligt stød absoberende og ligger rigtig godt efter min mening og skal lige siges jeg fik det andbefalet af min kiropraktor smiley

  • #16   12. dec 2013 Hvis den er lidt for bred til den, så passer den altså ikke fint - bum, længere er den ikke :).
    - Du må ikke bruge begge dele. Helst ikke noget af det - køb dig hellere en sadel der passer, og lad vær med at ride med den sadel indtil da.
    Det er jo ligesom hvis du køber dig en sko der passer.. Men trods kulden vil du gerne have flere par strømper på - den kommer til at trykke, og passer ikke længere din fod nær så godt som uden så mange strømper.


  • #17   12. dec 2013 Din sadelmager er din faglige livline.

    Han/hun kender hesten, og må ha "godkendt" den, og fortalt dig at den dog er for bred?

    " du må godt ride i sadlen, men den passer ik optimalt."

    Hvorfor spørger du ik om det kan hjælpe med et lam eller gele?

    Jeg havde en sadel på prøvning, som min sadelmager sagde var ok, hvis jeg lagde lam under for at få den løftet op fra hesten. Det var forsvarligt nok, men ik optimalt.


    Købte ik den sadel.


  • #18   12. dec 2013 Jeg er glad for gelpads og bruger det selv - de fylder altså IKKE mere end et almindeligt underlag, hvis ikke der er indbygget løft i ....... til gengæld skal man være opmærksom på, at lammepads fylder en del mere under sadlen. Og det der med at skifte sadlen ud, hvis der er det mindste i vejen, er altså for mærkeligt - at den er en smule for bred kan et underlag godt rette op på, hvis det er midlertidigt, men få evt. skiftet kopjernet i stedet, så det passer i bredden. Min hest tabte sig meget over vinteren, der havde jeg stor glæde af en gel pad med frontløft, så den lå optimalt, mens hun var meget tynd.

  • #19   12. dec 2013 Min sadel dr tilpasset korrekt til hesten men fordi han er meget meget smal smallere end en sadel kan laves skal jeg ride med gele smiley det er sådan at sadler ikke skal laves skæve eller smallere end et bestemt mål så derfor er det oftes nødvendig at ride med geleen selv om sadlen er tilpasset smiley

    Når det så er sagt aner jeg ikke om man må ride med tingene sammen men det har jeg ihvertfald gjort smiley


  • #20   12. dec 2013 Jeg vil anbefale en Ergopur Sadelpad.
    Det er virkelig et mirakelmiddel, som jeg har haft ekstremt meget glæde af. Kan se der er mange der går helt amok over at sadlen ikke passer 100%, og det synes jeg er en generel misforståelse. Selvfølgelig skal sadlen passe hesten, men der er bare ekstremt mange der efterhånden giver sadlen skylden for at de ikke kan ride. Folk der skifter sadel hver 3. måned er efter min mening dummere end de selv lige tror smiley

    Min sadel er en meget dyr sadel, equipe linnea expression og den kan desuden ikke omstoppes på grund af det den er lavet af. Efter jeg er begyndt at ride med ergopur sadelpad i stedet for lammeskind, har jeg fået meget bedre kontakt med hesten. Derudover ligger min sadel betydeligt bedre, min hest er mere afspændt og jeg selv har færre problemer med ryg/lænd i forhold til før.
    Så det vil jeg stærkt anbefale dig (og alle andre, også selvom sadlen ligger korrekt)


  • #21   12. dec 2013 Jeg har prøvet at ride både med kun lammepad og gelepad på hende også ligger sadlen rigtig godt smiley Underlaget glider kun lidt tilbage når jeg springer når jeg ikke har noget nedenunder smiley Jeg har fået af vide af forskellige at sadlen ligger godt på hende smiley Men jeg synes selv den er lidt for bred også vil jeg beskytte hendes ryg smiley

  • #22   12. dec 2013 Jeg er virkelig glad for acavallo's gelpad, den er nemlig ikke særlig tyk og fordeler trykket godt smiley

  • #23   12. dec 2013 Jeg har besluttet mig for gelepad smiley Men tak for svar alle sammen! smiley

Kommentér på:
Gelepad eller lammepad? Eller begge dele?

Annonce