{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

Manglende balance i Galop. og longe problemer {{forumTopicSubject}}

Hej HG-Folk.
Min skønne part Dacapo, mangler en del balance i galopen.
Vi har nu trænet traven godt og grundtit, og han samler sig rigtig godt der. Vi kan ikke rigtig komme videre da jeg virkelig ikke ved hvad jeg gør forkert når jeg prøver at træne balancen i galop? for det hjælper ikke.

Det skal lige siges at longering ikke er det han er mest til, for de 3 gange jeg har prøvet at longere ham i galop endte det med en farende hest på banen og en masse brændmærker på mine hænder... så hvis i ved hvordan jeg kan styre ham i longe så skriv endelig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Manglende balance i Galop. og longe problemer
  • #1   13. jan 2014 Er det muligt, at du kan ride på en større bane? Evt folden eller sådan noget? Typisk er den korte side på ridebanen ret lille til en hest, der har svært ved at holde balancen. Derfor kunne det være smart med et større areal smiley
    Så skal du bare ud og lave en masse volter. Til at starte med kun på den størrelse, hesten kan gå med til og langsomt gøre volten mindre. Men ikke så lille, så hesten stiver i kroppen og sætter farten op smiley


  • #2   13. jan 2014 Jeg træner selv gallop med Wafaya, rid indenfor hovslaget når du rider normalt, så slipper hun støtten fra barrieren, og en masse gallop hele ridebanen rundt, og træn volter, når han begynder at kunne holte et alm. arbejdstempo, ..lad vær med at focuser på hvor pæne dine volter bliver...bare sæt dig målet i starten med at galloppen kun foregår på halvdelen af banen...
    Det er hårdt for en hest at skulle gallopere samlet på en volte, men det kommer med tiden jo mere man får trænet det...
    evt. rid nogle ture i skoven eller i det fri hvor der mulighed for gallop på en lige strækning smiley


  • #3   13. jan 2014 Større areal fint, gerne på ture, men også bom arbejde, når den er klar øges højden, jeg har selv haft succes med at det styrker muskulaturen i bagparten, hvilket hjælper hesten til at kunne bære sig selv bedrer. Ride på bakker i skridt, gerne lidt hver dag hvis du har sådan en et sted.
    Hvis du longere, så start i skridt, trav, indtil den er tryg v longen, dig, pisken og kan stoppe og sætte igang ved dine kommandoer. Hvis det er pisken så kan enden af rebet bruges eller bare en alm lille pisk. God arbejdslyst.


  • #4   13. jan 2014 Måske hvis den kan sætte sig mere på bagparten? en masse overgange burde hjælpe på det:-)

  • #5   14. jan 2014 Hej folkens vil prøve jeres råd smiley

    Camilla: også i skridt stikker han af smiley


Kommentér på:
Manglende balance i Galop. og longe problemer

Annonce