{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hesten er ond, hesten er livsfarlig.
  • #2   11. jan 2007 Nej - en hest er hvad ejer gør den til !

• #3   11. jan 2007 ja.. men det r mennesket skyld hvis de ikke har behandlet dem ordenligt

• #4   11. jan 2007 Nope, tror at hvis hesten er "ondsindet" som folk siger, er det pga. noget der er sket i dens fortid ...

• #5   11. jan 2007 Okay - glemte lige at skrive i skal begrunde smiley

• #6   11. jan 2007 nej, så er det fordi de har oplevet et eller andet.. de kan jo ikk bare være onde og livsfarlige uden grund, så skal hesten jo have et bedre hjem og have meget hjelp.. men nej.. det tror jeg ikk ..!!

• #7   11. jan 2007 JA! Har selv haft en som ikke kunne lide mennsker, den villle være vild hest, og bed efter alle, i sær når den var bundet.. Han snakkede med Annitta Bakkegård. Så han blev solgt, og skulle bruges til jagt, og han har vist også gået hubertusjagt!

• #8   11. jan 2007 Han var også blevet mishandlet hos dr fornirrige forirrige ejere.... Altså dem der havde ham før dem der havde ham før os!

• #9   11. jan 2007 jah, det er jeg sikker på der gør! heste der ikke kan li mennesker findes helt sikkert! heste kan også være ondsisndet!

• #10   11. jan 2007 Men, han havde vist ALTID været sådan.. Derfor havde de mishandlet ham.

• #11   11. jan 2007 NEJ !!!
    De bliver kun sådan hvis de er blevet behandlet forkert...
    Ellers er de blevet misforstået...
    Synes det er hen i vejret, en hest er ikke ond smiley

• #12   11. jan 2007 NEJ absolut... hesten er hva mennesket "opdrager" den til..

• #13   11. jan 2007 Hej,
    Der er nogle heste der ikke er meget sociale og bliver derfor kaldt ondsinde, men de er ikke født ondsindene smiley

• #14   11. jan 2007 En hest er hvad man gør den til - der findes kun ondsindede ryttere der misforstår deres heste .

Jeg tror på at alle heste kan gå en international heste - bare den har den rigtige startboks .

• #15   11. jan 2007 ' Som nogen allerede har sagt, så er det, hvad mennesket gør den til.

• #16   11. jan 2007 En hest bliver oftest (lige som mange andre dyr) set som at være et menneske. Det er den jo så bare ikke! :S Så man kan jo ikke sige en hest er ond, men tvært imod prøver at fortælle en noget, på dens måder. som i andre siger, - en misforstået hest..

• #17   11. jan 2007 Nej jeg tror ikke at der er heste, der fra naturens hånd er onde - vi mennesker er bare ikke altid gode nok til at forstå deres signaler...

• #18   11. jan 2007
    BettMett ! Enig ... ku ik sige det bedre selv ..

• #19   11. jan 2007 Enig BettMett!
    Hesten tillægges desværre ofte menneskelige egenskaber og handlinger.
    Hesten reagere på stimuli, instinkter og drifter.
    De er ikke indehavere at en tankegang så kompleks som vores.
    Heste kan ikke udføre overlagte handlinger eller bevidst ville enten drille eller andet.
    At tillægge hesten de egenskaber er direkte uetisk.
    Ingen heste fødes ondskabsfulde, og ingen heste er ondskabsfulde - desværre er mange af dem ødelagt og misforstået i en foruroligende svær grad.
    Aggressivitet er oftest et tegn på stress og tit også smerter.
    Fejlene sker når os mennesker ikke lytter til vores heste.
    Hestene viser os noget er galt men istedet for at finde årsagen behandler vi enten symptomet eller stempler den som adfærdsvanskelig.
    Jeg har set mange såkaldte adfærdsvanskelige heste som ikke var andet end en reflektion af deres oplevelser.
    Det er op til os som mennesker der ønsker at beskæftige sig med heste, at sætte os ind i hestens adfærdsmønster, drifter, indlæringspsykologi osv.
    Det er os der skal forstå dem!
    Som flere andre har sagt er hesten sdet vi gør den til.
    Det er os der skal indlære hesten de ting vi ønsker den skal kunne og det skal gøres på en måde hesten forstår.
    Vi skal huske at vi har valget - det har hesten ikke.
    Angst - aggressivitet, dominans og underlegenhed er alle drifter hesten har.
    Vi har bare en tendens til at tillægge tingene vores egen betydning og reagere udfra det.
    Så nej - der findes ikke ondskabsfulde heste - kun snæversynede mennesker som har lært hesten at dens bedste chance er et angreb.
    Angreb vil fra naturens side altid være hestens sidste udvej, men vi stiller den ofte i situationer hvor den ikke har noget valg.
    Heste er vanedyr og via associationer kan den forbinde noget med godt eller dårligt.
    Mange mennesker lærer desværre hesten at forbinde os med frygt som resultere i en aggressiv adfærd som stempler hesten som vanskelig eller ond...

• #20   11. jan 2007 Blir hesten ond eller lign. er der nok en grund til det . Ikke sikkert det er noget vi nogen sinde ville kunne forstå . Men tror ikke på de er sådan smiley

Min hest <b>var</b> nærmest livsfarlig , da hun ikke var vant til at være i hænder dagligt . pdraget var hun heller ikke . Men så det jo heller ikke nemt for hende at vide at hun ikke må mase eller løbe ind i mig smiley men nu har jeg haft hende 8 mdr.'s tid . Det har gjot underværker smiley

• #22   11. jan 2007 Heste har vel deres egen personlighed såvel som mennesker, så på den måde tror jeg ikke der findes heste der er ondsindede fra fødslen af. Der findes ondsindede heste, ja, men det kommer sig nok nærmere af noget der er sket i dens liv.

• #23   11. jan 2007 hmm der findes vel heste der er født med en "brist" ligesom mennesker kan fødes sindsyge..

Men som regl er det jo mennesker selv der ødelægger hestene.. men jeg ville mene der findes undtagelser...

• #24   12. jan 2007 Hmn .. Tror ikk der findes heste der er direkte onde ... men tror da der er heste der har en brist , og har mangel på respekt , så de f.eks bider ..
    Engang da jeg var inde på folden for at hente Candy kom der en hest, som bare stilte sig lige foran mig, også vil jeg jage den væk .. men lige i det jeg vender mig om og står med front imod den, så bider den mig i skulderen .. jeg tror ikk den var ond .. men bare ingen respekt havde ..

• #25   12. jan 2007 Nej... heste kan ikke være onde... det er noget mennesker gør til dem... folk som ikke kender min hest vil kalde ham for ond... men det er han ikke.. han har haft en skidt ejere der ikke behandlede ham og hans mor ordenligt... som resultere i at han står meget og forsvarer sig selv.. man skal ikke altid lige klappe ham.. Man skal kende ham før han er god af sig.. smiley Han har kun tillid til dem der passer ham..

• #26   12. jan 2007 100 % enig med Stine Joy smiley godt forklaret

• #27   12. jan 2007 Det er ikke hesten der en noget i vejen med. Det er opdrætteren eller den der senere kommer til at eje den. Hestan kan jo ikke gøre for at den måske føler sig utryk ved ejeren eller andre mennesker.. Det kan jo være den har været mishandlet, eller i hvert fald været ude for noget grimt, som den senere forbinder med mennesker/mennesket, der tager sig af den. Det er min mening ;D Håber den kan bruges.

• #28   12. jan 2007 Tak Signe smiley

Stine Heide - Her har vi jo et perfekt eksempel på en hest der ville blive stemplet som ond og adfærdsvanskelig, men som kun er en reflektion af de oplevelser han har haft.
    Gudskelov han har dig!
    Mange af sådanne heste aflives jo desværre fordi vi mennesker ikke formår at forstå dem.
    Hvor er det dejligt at høre hvad du har gjort for ham!
    Det handler jo netop om indsigt, forståelse og om at lytte til hestens signaler som du så flot gør med din - godt gået!

• #29   12. jan 2007 Enig med - Ann *Stutteri Tornhøj* -

smiley

Kommentér på:
Hesten er ond, hesten er livsfarlig.

Annonce