{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
542 visninger | Oprettet:

Rikke h
Rikke h
Følger: 1 Emner: 25 Svar: 59

Unghest dansk varmblod {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, jeg er begyndt at ride en rigtig dygtig unghest dansk varmblod for min Ridelære.
Jeg søger lidt hjælp fordi jeg synes han er lidt svær at dreje, og vil høre hvad i gør. Han er rigtig nem og sådan, men har også lidt tendens til at bukke (ikke noget vildt) håber virkelig at i kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Unghest dansk varmblod
  • #1   14. maj 2014 Det kunne godt lyde som om den har låsninger eller lignende. Få den tjekket af en kiropraktor. En hest bukker aldrig for sjov (:

• #2   14. maj 2014 Spørg din Ridelærer, det er trods alt hendes hest smiley

• ulla P
    ulla P Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 13
    #3   14. maj 2014 Jeg har haft samme problem, det kan somsagt være nogen låsninger el. ligende
    evt saddel + tænder ? er det lang tid siden det har været tjekket ?
    Dette har været problemet til min unghest, men når det er sagt, har min unghest også bukket.
    Lav øvelser med din hest hver dag, med at bøje nakken, med godbidder til hver siden på skulderen af den.
    Det kan også være kåd, eller fordi din hest keder sig, det gjorde min også smiley
    Håber du kunne bruge det til noget

• #4   15. maj 2014 Min lånehest, som også er en unghest, gjorde det samme med pludselig at bukke vildt og voldsomt en dag, og det gør han ellers normalt aldrig, og er normalt meget sød og nem, det viste sig at være sadlen der skulle have et andet kopjern i, selvom ejer ellers havde taget mål på det, da tilridningen begyndte. Så jeg vil som andre skriver anbefale dig at få sadlen, og måske også tænderne tjekket, hvis det er noget tid siden sidst, da en ung hest kan få nogle ret trælse og dårlige oplevelser ud af det, som kan være svære at rette op på hvis det bliver ved for længe. smiley

• Silje Hagen
    Silje Hagen Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 78
    #5   15. maj 2014 En tjek ville nok være det bedste smiley Men du kan også prøve at tydeliggøre signalet. Støtte med benet, og sprede armen helt ud til siden. Det kan være en god støtte at give. Hvis heller ikke det hjælper kan det også være en ide at lægge en pisk på skulderen eller numsen - IKKE slå smiley
    Held og lykke

• Rikke h
    Rikke h Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 25 Svar: 59
    #6   16. maj 2014 Tak for alle jeres fine svar! Men jeg ved at hans tænder fejler intet og sadle er meget fin og dyr elite som passer ham perfekt, han bukker mest fordi at han tabte sin sko og har stået stille i mange måneder, men han skal bare lige genoptrænes og så går det fint håber jeg. Synes bare lige det var svært at dreje ham, men skal lige lære ham at kende smiley

• #7   16. maj 2014 Hvad så med at hjælpe han på vej igen med et Fullcheek som gør drejesignalet tydeligere? smiley

Mvh TT

Kommentér på:
Unghest dansk varmblod

Annonce