{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

BID??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley
Jeg bliver simpelthen nød til at høre til råds, da jeg bare ikke kan finde et ordentligt bid til min hest, som han er glad for. Jeg har prøvet lidt af hvert, men synes ikke at have fundet BIDDET endnu.
Han bliver passet med massør 1 gang om måneden og har før været passet med kiropraktorbehandlinger, så det er der tjek på..Han fik ordnet tænder i oktober måned. Så det er også lige ordnet.

Men jeg kan simpelthen ikke finde et passende bid, til os begge to. Han Låser meget ved et todelt bid, og ligger sig bare på det, og der er ingen positiv kontakt.
Har prøvet et HS dynamic, og det kunne han bestemt ikke lide, og smed bare hovedet helt i vejret. Har også prøvet HS tornado, men der låser han mere eller mindre i kæben.
Så har jeg redet med et almindelig tredelt også, og der ligger han sig også utrolig hårdt på.

Så prøvede jeg et Myler Braucher bid, hvilket han ellers går "fornuftigt" på, hænger ikke på tøjlen og er nem at styre rundt, men problemet er så, at han tager tungen over biddet ved dette bid smiley Og jeg går ikke ind for at stramme næsebåndet yderligere.

Hvad skal jeg gøre og hvilket bid vil i anbefale ?
Jeg søger ikke et stærkere bid. Jeg er dressurrytter og starter stævner.
Han fungere ikke på hackamore.. Han går kun godt de første par dage, og så synes han ikke det er særlig sjovt slår med hovedet og viser ubehag..
Sadlen er også tilpasset ham af sadelmager, da han har et svært sadelleje.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BID???
  • Hanne B
    Hanne B Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 63
    #1   30. nov 2014 Har du overvejet om det er din ridning der er noget i vejen med?

  • #2   30. nov 2014 Jeg har en dygtig underviser, så nej, det er bestemt ikke noget med min ridning at gøre. Han gør det ved alle, også en meget dygtig berider, så ikke min ridning.

  • #3   30. nov 2014 Men hvor lang tid har du redet med bidende hver især? Ville sige at man først kan vurdere effekten efter ca. 2 ugers ridning+. Er ellers ikke helt ekspert på området, men det lyder som om han nemt bliver hård i munden, og det kan typisk være fordi hesten er følsom. Hvad med et gummibid? smiley

  • Hanne B
    Hanne B Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 63
    #4   30. nov 2014 Det kunne jo også være noget andet end selve biddet..
    Har du fået den tjekket? evt. af en kiropraktor


  • Hanne B
    Hanne B Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 63
    #5   30. nov 2014 Hvorfor er den tarvelig?

  • #6   30. nov 2014
    Der er intet tarveligt over kommentaren. Ofte er det ridningen der er problemet, når folk har problemer med tungerækning, åben mund mm.
    Som tit skyldes fx for hårde hænder eller for meget samling i forhold til hvad den kan bære - og det kan sagtens være ens for alle, fordi alle har for hårde hænder.


  • #7   30. nov 2014 Har du prøvet et almindeligt todelt, men med Baucher ophæng?

    Det kan jo være at det er presset på laderne han ik kan lide?


  • #8   30. nov 2014 Braucher kan han ikke gå med, da det bliver for langt inde i munden men strammer i ophænget smiley som skrevet, han bliver passet med massør, kiropraktor ig får orner tænder en gang hvert halve år, så tror ikke det er derfor smiley prøver biddene i 2 uger, men altid efter 2 dage kan han ikke lide det mere smiley så er meget desperat, da det også skal være et bid der er godkendt til dressurstævner, og har simpelthen prøvet så meget at jeg nu behøver hjælp! smiley

  • #9   30. nov 2014 Så er bidet jo for langt? smiley

    Hvis ik du har prøvet det, ville jeg forsøge.
    Min hest er meget sensibel m bid. Han stortrives m sit 2 delte baucher. Han bruger kun 11,5


  • #10   30. nov 2014 Ja, men det er for langt i munden, men strammer i ophænget, så han bliver helt hårløs hvor det sidder. Det er simpelhen for stramt til ham i ophænget når han har en meget lille mule, men er noget større der hvor ophænget sidder smiley


  • Hanne B
    Hanne B Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 63
    #12   30. nov 2014 Hvis det strammer i ophænget har du så ikke spændt det for mange huller op? der skal ikke være "riller" i mundvigen så er det for stramt..

  • #13   1. dec 2014 Der er ingen riller, men det er simpelthen for stramt lige meget hvad jeg gør smiley har prøvet HS der desværre heller ikke var noget hit smiley

  • #15   1. dec 2014 Hvad med et 3-delt alm. Bauchner bid.
    Evt. Et alm. stangbid.
    Min hoppe lå også tungt på bidet, kastede med hovedet, kiggede op i skyerne. Efter min underviser forslog, at jeg prøvede et stangbid på hende.
    Går hun fantastisk, kaster ikke med hovedet, accept af bid generelt bare en gladere hest. ??
    Og stangbid er ikke hårdere end hånden der fører det. ??


  • #16   1. dec 2014 Jeg arbejdede på et tidspunkt med en som smed tungen over alt (tungefrihed, 3-delt, 2-delt, udelt.. you name it, de prøvede), kastede med hovedet, og stivede sig helt vildt. Træneren før mig havde næsten opgivet at få noget fornuftigt ud af hende. Hende pillede jeg biddet helt af, trænede bidløst i nogle dage (dually grime), og da hun havde fundet ud af at jeg ikke tog ret med i tøjlen, og hun kunne slappe af, så fungerede hun rigtigt godt på Rockin' S. Fik hun en ny rytter på som tog for meget fat (for hende), så røg hun tilbage til det gamle mønster.

    Hun var simpelthen gået hen og var blevet bange for hånden bag biddet.

    Nu aner jeg ikke hvordan du rider, og det kan jo også være et levn fra tidligere rytter(e), men det kan godt være at i kunne få noget ud af at fjerne biddet helt i en kort periode og se om ikke hesten slapper mere af i det.Og så ellers indlære biddet forfra som om hesten er helt rå. smiley


  • #17   1. dec 2014 Jeg rider en sjælden gang i mellem med kandaret, og der går han godt, engang imellem, hvis jeg rider med det 2 dage i træk, modsiger han sig det, igen smiley vi har engang reddet med hackamore, men det samme der smiley har aldrig hørt om et full cheek bid? Men det er da værd at tjekke op på! Men så er spørgsmålet om det er godkendt til dressur stævner? smiley

  • #19   1. dec 2014 Har du evt. Prøvet et andet næsebånd
    Jeg har også prøvet flere forskellige bid men fandt ud af at et andet næsebånd hjalp.


  • #21   3. dec 2014 Nu har vi prøvet med et tredelt bid, og med en micklem trense, hvilket har været et hit idag! Så det prøver vi lige nogen flere dage, så må vi se om det hjælper! smiley
    Tak for hjælpen de damer! smiley


Kommentér på:
BID???

Annonce