Hjælp til "problem" hest {{forumTopicSubject}}
Hej. Hvem vil I forslå til at tilride en "problem" hest? Sagen kort: Har haft min hest fra føl og han har ALDRIG været udsat for noget grimt, men han er så sky/utryg når noget skal på hans ryg. Vi er nået til at have sadel på, med stigebøjler nede. Stigebøjlerne er bundet fast til gjorden, for ellers bliver han bange. Han er ikke afslappet på noget tidspunkt, så vi kommer ikke rigtig videre. Han kan ikke have dækken på, da han så flygter i panik og løber igennem alt eller løb ind i ting. Han er blevet undersøgt på alle leder og kanter og fejler ikke noget. På stald/fold er han så sød og elsker opmærksomhed. Jeg vil gerne have hjælp til at finde ud af om han kan tilrides eller om han skal blive fold hest. I år er han 6. Har tænkt på Shane, men ved ike rigtig. Den person I forslår skal være på Sjælland.
Ser frem til at høre fra jer.
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 26 Svar: 64
mar 2004
Følger: 92 Følgere: 91 Heste: 14 Emner: 569 Svar: 3.173
skiv lige pb da jeg nok kan hjælpe
aug 2007
Følger: 272 Følgere: 270 Heste: 15 Emner: 8 Svar: 664
Blogger
Følger: 237 Følgere: 2155 Heste: 17 Emner: 202 Svar: 2.255
Og ellers kan jeg anbefalde Mia Lykke Nielsen
okt 2009
Følger: 20 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 1.258
feb 2004
Følger: 16 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 118
Det virker nemlig sært at han skulle panikke så voldsomt og aldrig slapper rigtigt af.
Min fjordhest har fået magnesium her i vinter og jeg har en HELT anden hest som ikke overreagerer hvis der er noget han ikke er helt sikker på lige som han også slapper af igen når det farlige er undersøgt eller væk. Før panikkede han også bare og kunne slet ikke slappe af igen, hvis først han havde set noget han mente var farligt.
Og ellers ville jeg kigge efter nogle der har gennemgået BBH-uddannelsen, da jeg synes godt om at de træner ud fra hestens præmisser og prøver at finde årsagen til hvis der er noget der ikke fungerer.
jul 2010
jul 2010
dec 2012
Følger: 30 Følgere: 33 Emner: 2 Svar: 332
feb 2009
Følger: 549 Følgere: 593 Heste: 9 Emner: 81 Svar: 1.587
- Og for guds skyld ikke Mia Lykke eller Shane, det er simpelthen forfærdelig træning
feb 2009
Følger: 549 Følgere: 593 Heste: 9 Emner: 81 Svar: 1.587
Magnesium fremmer optagelsen af B-vitamin, og det er det der kan hjælpe. Hvis hesten udemærket optager B-vitamin hjælper overhovedet ikke. Så kan man prøve direkte med B-vitamin, men det er stadig bøvlet og langt smartere at få taget en blodprøve først, så putter man ikke en masse unødvendigt i sin hest, og sikre sig at det man evt skal give, er noget den mangler.
jul 2010
Linette, tak for input. Vil få taget en blodprøve
Hjælp til "problem" hest