{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
856 visninger | Oprettet:

tungen over bid {{forumTopicSubject}}

Hjææælp..:-) min kære hest Romeo ligger tungen over bid konstant. I ridning,på gåture og i longen (både med og uden indspændning). biddet er målt med bitfit så korrekt str og har netop forsøgt mig med det nye bid danish guard. Han er ikke strammet ind med næsebånd osv. Han er undersøgte af hestetandlæge og saddel er tilpssset. alt hvad jeg har prøvet indtil videre virker ikke. Nogle forslag derude??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tungen over bid
  • #1   18. feb 2015 Hmm. Umiddelbart ville jeg tænke at biddet ikke passede eller at du var for hård i hånden. Men da du har prøvet og gjort det du allerede har gjort, burde det jo ikke være sådan noget.

Prøv at få en behandler ud, evt. en Kranioserkral terapeut. Det kan hjælpe hvis der er nogle små spændinger der kan give smerter iforhold til biddet.

Er du sikker på at biddet sidder korrekt? at det ikke sidder for høj eller for lavt. Prøv at ændre lidt på det. Men bliver f.eks. vildt urolig i munden hvis biddet hænger lidt for lavt, og han bare står på staldgangen.

• #3   18. feb 2015 Har hesten måske en lav gane?? Har du prøvet med en stang, evt. bare en gummistang uden tungefrihed?

• #4   18. feb 2015 Biddet er tilpasset i ssmråd med ekspert :-)har både haft kraniosekral, kiropraktor og massør på ham. Ja har også tænkt det med jeg måske havde for hårdt fat, men selv skridture for lange tøjler gør han det smiley har netop bestilt sidepull ig så må vi forsøge bidløst en periode, men det kunne jo være at der var en derude der havde en lille fidus eller noget der ku hjælpe smiley

• #5   18. feb 2015 Ja ku være vi skulle prøve bare med gummistang, det er i hvertfald forsøget værd. smiley

• #6   18. feb 2015 Hvor gammel er han? smiley

• #8   18. feb 2015 Danish guard er drt bid han hidtil går bedst på han søger frem og ned og tygger ikke længere på biddet, egentlig virker han meget tilfreds med det lige indtil det øjeblik han begynder at tage tungen over bid.. han er mig en gåde de kære hest. smiley

• #9   18. feb 2015 han er 9, men ikke redet meget og har ikke haft som længe. smiley

• #11   18. feb 2015 Jeg vil forsøge at sætte det et hul op i morgen, lige pt er akt et forsøg værd. Vil bare ikke ud i symtom behandling som fx tungerækker bid og sut osv..

• #14   18. feb 2015 Tror heller ikke det er kedsomhed/stess eller hen ad den dur, synes han hviler godt i sig selv og arbejder på en fornuftig måde, så tror problemet ligger et andet sted. Men har da fået et par idéer nu jeg vil forsøge mig med og så må jeg se. og nu vil jeg jo forsøge med sidepull og så må jeg se om det er en løsning for os smiley

• #15   18. feb 2015 Har du prøvet et med tungefrihed? Altså lidt mere end danish guard smiley

• #16   18. feb 2015 Jeg købte ham med et myler bid med meget tungefrihed på smiley men dette fungerede han slet ikke på, men det var selvfølgelig også lidt for stort så det kan være det der har gjort udslaget.

• #17   18. feb 2015 Jeg havde samme problem med min unghest da hun fik trense på de første mange gange og der var vel og mærke ikke nogen form for træk i tøjlen hun skulle reagere på. Ligeså snart trensen var lagt på kom tungen over biddet.
    Jeg var frustreret over dette og søgte råd forskellige steder, men det løste sig ved at skifte til et 2 delt baucher bid. Siden har hun ikke gjort det. Måske jeg bare var heldig.

• #18   18. feb 2015 Altså hesten skal gerne kunne stå på stald gangen med bid i munden uden den tygger og alt muligt andet. Hvis den kan det, og det kun er under ridning, vil jeg mene at det ligger i ridningen. evt. for hård en hånd, evt misforståede signaler, (er det altid ved en bestemt øvelse den gør det), evt kan det være at sadlen trykker - det giver en spænding som hesten kan give udtryk for i munden. osv osv. Det kan være der er mange ting der spiller ind.

Men prøv at test om den kan stå på stald gangen. hvis ikke, så prøv at sæt biddet lidt op eller ned og se om det hjælper på roen i munden.?
    Og husk hesten må ikke "smile" dvs. biddet må ikke trække mundvigerene op. de skal bare hvile.

• #20   19. feb 2015 Det er tit meget normalt at ungeheste har perioden hvor de føler ubehag på biddet, eller bare prøver at lege lidt med det. Det vigtigste er bare ikke at spænde dem ind, men istedet sørge for at de er smidige i ryg og nakke. Hvis din hest ikke tager biddet, og stadig er styrbar, så tror jeg ikke det er en ting du skal tage for tungt smiley
    Bare lav masser af smidigheds øvelser og blødgør den nok i nakken. Det er jo nok bare kommet fra at den er blevet lidt stiv som unghest, og derfor har det med tungen over biddet blevet en vane smiley

Men lad være at gå i panik over det, og lad dit hovedtøj være spændt som det skal smiley

• #21   5. mar 2015 Hej igen :).bare en lille opdate smiley Jeg forsøgte mig både med at spænde biddet et hul op og ned, men dette gjorde det kun værre, han tyggede og gumlede med det samme. Jeg forsøgte mig så med en nr større trens da jeg synes næsebåndet sad lidt højt på ham og ikke ku spændes længere ned. Dette var alt der skulle til, han har siden ikke lagt tungen over bid om det er et tilfælde ved jeg ikke, men glade er vi nu smiley

Kommentér på:
tungen over bid

Annonce