{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Symptomer
  • #1   2. apr 2015 De heste som jeg kommer ud til, som har noget ved tungebenet, har ofte flere ting, som låsninger i kæbe og nakke. Symptomerne har jeg svært ved at definere, da jeg ikke helt kan adskille, hvilke symptomer der kommer fra tungeben og hvilke der kommer fra andre dele. Men de symptomer som nogle nævner, er at hesten går med hovedet på sned til den ene side, ligger på biddet eller undgår det og trækker næsen ind.
    Men som sagt har der også været andre ting involveret som kæbe og nakke og om det så er et skævt tungeben, der skaber låsninger i nakke, eller om det er omvendt er svært at vide.
    På uddannelsen lærte vi også, at problemer med tungeben kunne medføre fejlslid på tænderne.

    Når tungebenet løsnes, giver hestene ofte markante afspændingsreaktioner, hvor de kører tungen rundt og ud af munden, så jeg forestiller mig, at det må føles som om, at tungens bevægelse pludselig bliver fri igen smiley

    Tænker du, at din hest måske kunne have problemer med tungebenet?

    Gav det svar på dit spørgsmål?


  • #2   2. apr 2015 Mange tak for svar!
    Jeg har en hoppe, der de sidste 2 år har kastet voldsomt med hovedet. Sådan ud af det blå, som om der er nogle der kaster sten i hovedet på hende. Vi har tjekket og gjort ALT. Men nu kan jeg ikke holde det ud mere. Det er en hest der gør alt for mig, så der MÅ være et eller andet galt. (Dyrlægen sagde nemlig sidst vi nok måtte konkludere det var psykisk).
    Men vi har ikke tjekket tungebenet, men har bestilt tid og fået tid d 16. April. Men prøver jo alt hvad jeg kan at finde ud af hvordan hesten kan reagere feks hvis der er noget galt med tungbenet. Så derfor spørger jeg smiley


Kommentér på:
Symptomer

Annonce