{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
923 visninger | Oprettet:

Træt af hesten.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg rider på en rideskole som har 2 heste jeg passer til i højden.. Den ene er ret vild og hende kan jeg ikke få da en anden har hende... Så er den hest jeg rider på.. Han er rigtig dejlig men jeg begynder at hade at ride på ham! Det er blevet en sur tjans for mig føler jeg..

For det første skridter han rigtig langsomt og er umulig at få bare i lidt god fart!

I traven er han svær at holde igang og den går også langsomt selvom jeg driver og driver!!

Han er umulig for mig at få i galop, jeg presser alt jeg kan med benene men han sætter bare mere fart på men bliver i traven, hvis jeg så ligger pisk til ham laver han enten et bukkespring eller sparker! Når han så endelig kommer i galop mister jeg balancen fordi han tager sit hovedet langt ned! smiley

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, Det er bare så frusterende. Og min ridelærer siger bare at jeg skal presse mere med benene men det kan jeg ikke pga. En skade i min ene fod smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træt af hesten..
  • #1   8. maj 2015
    Det du beskriver, er ikke noget hesten gør med vilje - der kan let være flere årsager til det, men så vidt jeg forstår, så er det en rideskole hest du rider på og der er ikke altid så meget at gøre, hvis det ikke duer der - andet end og bede din ridelærer om en anden hest.


  • #2   8. maj 2015 Sige til din ridelærer at du gerne vil ride på en anden, eller vil du finde et andet sted at ride, da det er spild af dine penge..

    Hvis det ikke hjælper - så find et andet sted at ride..


  • #3   8. maj 2015 Har spurgt om en ny hest men der er 3 heste jeg kan passe
    1= holly hende rider en anden på fra mit hold
    2= foxboy det er ham jeg rider på
    3= damita hun er ung derfor må jeg ikke ride på hende


  • #4   8. maj 2015 Så ville jeg finde et andet sted at ride, eller forklare din ridelærer dit problem med at få ham frem. Du kunne evt. spørge om du måtte tage et par spore på.

    Det er desværre ulempen ved at ride på elevheste, især hvis standarden på stedet ikke er så høj eller udvalget er småt.. Så er der bare nogen der trækker nitten.


  • #5   8. maj 2015 Har tænkt på at ride med sporer, men det må vi ikke (ret irriterende..) og pisken ignorer han

  • #6   8. maj 2015 Find et andet sted at gå til ridning... ...

  • #7   8. maj 2015 Det er bare nitten når man får rideskolens mest dovne hest!

    Når det nu er sagt, så er der jo en grund til at du har fået denne hest - måske mener din ridelærer at du kan lære en hel masse af lige præcis denne hest smiley

    Jeg håber I bytter heste en gang i mellem, for ellers ville jeg også finde et andet sted at ride - men som nævnt før, er der nok en grund til du får denne hest. Måske er du bare ikke dygtig nok endnu, man lærer noget af alle de heste man kommer til at ride på, så du må bide i det sure æble; blive ved at plage din ridelærer om at få en anden hest og så bare klø på med ridningen af den dovne hest smiley


  • #8   8. maj 2015 For mig lyder det dér som en hest der enten har ondt, som er låst, eller som bare er rigtig træt af livet som rideskole hest.

    Der er nok ikke meget at gøre, for ikke mange rideskoler vil investere i en kiropraktor eller lignende. Jeg er dog glad for at høre, at du ikke må tage spore på den, for det er slet ikke fair, når baggrunden bag dens opførsel, som jeg forstår det, er ukendt.

    Find et andet sted at ride ..


  • #9   8. maj 2015 Find et andet sted at ride, eller et andet hold hvor du kan ride på den anden hest..

  • #11   8. maj 2015 Ikke at det ikke kan være korrekt med den har ondt eller andet galt. Men jeg tror nu også der findes dovne heste som der findes dovne mennesker der ikke fejler noget smiley

    Jeg ville hvis jeg var dig undersøge andre steder i dit område.


  • #12   8. maj 2015 Hav ondt af hesten - den lyder som en typisk rideskoletræt hest og det er SÅ drøn ærgerligt, sådan noget. Jeg forstår din frustration fra da jeg selv red på rideskole. Det hænger ofte også sammen med, at der er så mange der rider hesten hver dag og folk sidder med hælene i siden på dem hele tiden, så de ender simpelthen op i at blive schenkeldøve. At den bukker, synes jeg bare bakker det endnu mere op, det er et tydeligt tegn på irritation.

    Synes du skal få en part i stedet for, det er meget bedre og du vil få meget mere ud af det smiley


  • #13   9. maj 2015 Jeg har en part også men min mor vil stadig væk have jeg går til ridning der fordi hun vil have jeg stadig går til undervisning

Kommentér på:
Træt af hesten..

Annonce