{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

Hmm.. er der noget.. (kroppen?træning) Hjælp.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Sagen er den at i december blev Tindur låst i kroppen og han begyndte at smide mig af. Jeg var først i tvivl da han også bukker når han bliver bange.. Men jeg forstod det da han begyndte at gøre det når vi skulle runde hjørner.. Han blev rettet og fungerte fint foruden manglende energi.
Han har nu stået stille i tre uger og jeg longeret ham i mandags hvor han primært ønsket at galopere (dette vi også skulle øve på) og trave da han havde energi.
I dag var jeg for første gang oppe og ride, det blæste meget og han "skabte" sig i den "farlige " ende af ridebanen så jeg besluttede at trave på 20 meter volte i den gode ende. Han var ikke så vildt koncentreret og jeg føler ikke at han rigtig ville runde sig men om det var fordi han var optaget med at kigge eller pga gener ved jeg ikke. Han travet et par volter og så satte han selv over i noget der skulle ligne kort galop (vi har ikke taget huld på galoppen endnu) jeg benyttede mig af det og sagde kommandoen men gjorde intet ellers og han begyndte på halvt halvt og jeg tog han ned i skridt. Da jeg ville have ham til at trave igen begyndte han at kaste med hovedet og lave "ballade "(venstre volte) . Han var endnu mindre samarbejdsvillig på højre volte.
Jeg valgte at forsøge lige frem og da var der intet, så hjørne igen og da kastede han igen på hovedet.. Så jeg afsluttet med trav overgange ligeud den sidste tid af træningen.
Jeg har rigtig dårlig råd pt. Og er ved at spare op til undervisning plus at jeg måske tror han behøver boots.. Så jeg vil ikke kontakte min osteopat medmindre jeg er helt sikker..

Min hest har aldrig manglet noget og jeg har altid været meget sådan at han selvfølgelig skal have det han har brug for. Og det skal han også få. Men lige nu KUN hvis jeg er sikker og det er jeg ikke så derfor søger jeg jeres viden.

Jeg kan ikke bruge den der om at jeg overanalyserer til noget da ja..Jeg ofte gør, sådan er jeg. Og det har også hjulpet min hest at jeg er så "overanalyserende" da det har sparet ham for meget smerte.

Kan I se på en video i longe om der er noget galt.? Der var intet problem i longen i mandags.

Mit gamle jeg siger at jeg egentlig burde smække ham en i røven. Hvis det er "ballade" så stopper han. Er det ikke så stopper han heller ikke. Jeg blev rigtig ked af det sidst fordi jeg ikke havde læst ham tidligere. Hvis det ikke er ballade så får jeg jo vildt dårlig samvittighed over at have smækket ham en.. smiley

Hvad tænker I?
Kan det være fordi han ikke har redet volter med rytter på på nogle måneder og kun redet ture så balancen med rytter har blevet dårligere?
Han galoperte roligt på rigtig små volter i mandags (selvvalgt)..

HJÆLP! smiley

Mvh TT

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hmm.. er der noget.. (kroppen?træning) Hjælp..
Kommentér på:
Hmm.. er der noget.. (kroppen?træning) Hjælp..

Annonce