{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "Trav og galop"
Synkron trav og galop.
Hvordan lære man det? :-)
Skrevet af: Stjarni & Siff | fablingerne - 13. jan 2013
Synkron trav og galop.
Hvordan lære man det? :-)
Skrevet af: Stjarni & Siff | fablingerne - 13. jan 2013

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trav og galop unghest
  • #1   2. okt 2015 Ligeså snart den slapper af i skridt, så beder jeg om trav - bare en enkelt runde. Det er som regel anden eller tredje gang jeg sidder på den.
    Galop kommer, når den slapper af i trav og er stop- og styrbar nok til at jeg er rimelig sikker på selv at kunne bestemme i galoppen smiley
    Egentlig galop-ARBEJDE sker dog først senere i forløbet, når jeg synes at den er ved at have lidt balance.


  • #2   2. okt 2015 Ofte er det lettere balancemæssigt for ungheste at trave.. så jeg går hurtigt i gang med at trave, fremfor at ride ret meget skridt til at starte med..

  • #3   2. okt 2015 Det er faktisk første gang jeg har hørt det, så tak Sanne :).

  • #4   2. okt 2015 Når den har lært stopsignal i skridt og er afslappet herom.

  • #5   2. okt 2015 På Tindur travet jeg først når han var styrbar i skridt, stopsignalet var på plads, og han var afslappet. I starten kun nogle få meter og altid med henblik på en afslappet hest. Efter nogle måneder begyndte vi at trave rundt på hovslaget i ridehuset og så småt også volter. Galoppen tog jeg først huld på da han havde løbet med mig i skoven et par gange ca 9 mnd efter start hvor han viste at dette var hans balance mere en klar for. Her startede jeg ud i skoven med lige strekninger. Nu galoperer vi rundt på hovslaget og nogle gange volter. Dog skal hans respons på signalet være bedre og fokus er stadig afslappenhed og næsten usynligt signal. Så dette øver vi på pt.
    Jeg ønsker ikke at gå for hurtigt frem og har en dygtig underviser der både opmuntrer og holder mig i ørerne når jeg forlanger lidt for meget. (også er han også selv dygtig tilat sige ifra)

    Tidligere har jeg introduceret galoppen efter nogle uger, men det er det slut på for mig da jeg har andre ting jeg værdsetter mere end et hurtigt resultat. smiley

    Mvh TT


  • #6   2. okt 2015 Jeg plejer at skridte til den er afslappet og acceptere rytteren og sådan rimeligt kan stoppe, starte og dreje.. Så trav, indtil den er fuldt afslappet der.. Galop kommer når den føles klar

  • #7   2. okt 2015 Jeg skridter til hesten er afslappet - dvs at den går i en løs ramme med løftet ryg og sænket hals, den reagerer blødt (og konsekvent) for mit stopsignal, samt drejesignalerne og fremadsignalet. Jeg vil gerne have at hesten kan lidt mere i skridt end "bare" at gå - måske man har været ovre et par bomme (måske endda plastik / en madres), hesten kan gå både 20 og 15 meter volter, skråt igennem og slangegang på 2 buer. Og så går den lige i sit eget spor når den går ligeud.

    Jeg kunne sagtens finde på at trave tidligere - men med Moonwalk, min egen unghest, har jeg nydt at have god tid - og har brugt rigtig meget tid på at perfektionere signalerne, inden jeg gik videre. Det betød så også at da jeg bad ham gå i trav første gang, kom overgangen prompte og han travede lækkert og blødt - for fine signaler.

    Moonwalk har været redet næsten 6 måneder i skridt og 4 måneder i trav med ridning ca. 2 gange om ugen, inden jeg satte ham i galop. Altså blev han redet i skridt 2 måneder inden vi begyndte at trave - han var klar før, men havde lidt spænding i bækkenet, som blev behandlet imens jeg startede tilridningen (blev først opmærksom på det da jeg begyndte at ride ham). Så han fik bare rigtig god tid i skridtarbejdet - nok også derfor vi trænede så mange ting inden traven smiley

    Hvis du er nysgerrig på hvordan Moonwalks forløb har været har jeg et album "Mr. Moonwalks tilridning", hvor jeg løbene har lagt billeder ind med beskrivelser til - sådan lidt dagbogsagtigt, har mest lavet albummet for min egen skyld, så jeg kan følge hans udvikling i ord + billeder smiley


  • #8   2. okt 2015 Tak for en rigtig god besked F&F :).

    Jeg har ikke travlt med Tinka overhovedet. - Vi er ikke engang nået til at jeg må sidde på hende endnu xD. Planen er at hun bare er ryttervant i skridt til januar :).

    Vil da smutte ind og kigge på dit album! smiley


  • #9   2. okt 2015 Ville nok gøre som de andre i fht. skridt og trav xD
    Men med galoppen ville jeg øve "en masse" fra jorden. Især overgangene, og så vente med galop under rytter til hun har balance til en lidt langsommere galop fra jorden smiley Har aldrig prøvet det, men synes det virker logisk xD


Kommentér på:
Trav og galop unghest

Annonce