{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.610 visninger | Oprettet:

Begrundet rideangst {{forumTopicSubject}}

Jeg er desværre endt der hvor jeg nu helt opgiver at forsøge mig med ridetur længere, pga. min angst.

Baneridning. Eller på tur med andre. Jamen så tager jeg gerne alle gangarter.
Men på tur alene, tør jeg nu ikke engang at ride en meter ud.

Tidligere har jeg selv bare "taget mig sammen" og taget afsted. Fordi med tiden lærer hjernen at den fare du ser er irrationel. Så forslag ligende dette er ikke hvad jeg søger.

Mit størte problem ligger nemlig i at min angst at ret begrundet. For hver gang jeg sætter mig op. Bliver jeg 8 ud af 10 gange kastet af. Eller er tæt på det.
Jeg vil gerne høre folk der selv har stået i det, hvad de har gjordt. For hvis bare jeg kan få min skridt tilbage så er jeg ligeglad med alt det andet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begrundet rideangst
  • #1   8. dec 2015 Åh det er jeg ked af at høre!! Prøv at se på YouTube, søg Merete stenner. Find den film fra oktober i år.

    Den er super god, hun har selv været utryg ved at ride.

    Måske du skulle få en til at snakke med bette?? Jeg har erfaring med Anne-marie lorentzen. Telepatimeddyr.dk

    Og jeg overvejer at prøve Amanda fra tænketid.dk


  • #2   8. dec 2015 Her. Jeg er selv i gang med at se den

    Edit glemte link https://youtu.be/xDThAcsH8D4


  • #3   8. dec 2015 Jeg tror ikke på telepati og ville aldrig så meget som overveje det. Jeg har været der før. Det endte med jeg næsten opgav at være hesteejer. og var tæt på at sælge mit kæreste eje. Så det sker aldrig igen.

    Men vil klart prøve at se videoen. Syntes bare ofte det jeg har set omkring hende, har været ubegrundet angst hun arbejder med smiley


  • #4   8. dec 2015 Nåja det kan jeg forresten godt huske, nu du siger det. Må jeg høre hvem du brugte? Der er brodne kar inden for den genre.

    Anne-marie har jeg erfaring med, og har idag skrevet til tænketid.dk

    Men, hvis du tør prøve igen, så vil jeg anbefale Winnie stubkjær, hun er the real deal.


    Ja, det er nok mest ubegrundet angst hun arbejder med, men synes hun giver nogle gode værktøjer.


  • #5   8. dec 2015 Turbo:
    Kan ikke huske navnet. Men har nu også hørt sjove historier om Winnie, så nej det kommer ikke til at ske igen, før der er fysiske beviser på at det ikke er fup smiley


  • #6   8. dec 2015 Send gerne pb med det om Winnie, er mega nysgerrig smiley

    Håber meget at du overvinder din frygt. Snakker du til bette? Jeg snakker meget til vitus, om han forstår det? Tja, måske det ikke tjener andet formål end at berolige mig selv, men jeg føler at han lytter og forstår mig.


  • #7   8. dec 2015 Det der med at man bare "skal tage sig sammen" er desværre en kæmpe skrøne - og man ender oftest med at forstærke angsten smiley Det er rigtig vigtigt at tage angsten skridt for skridt - det der med bare at springe ud i tingene er fint men IKKE hvis man har decideret angst. Det er et absolut no-go.

    Mit absolut bedste råd er at gå til en terapeut og komme til bunds med problematikken.

    Og så tænker jeg at der må være noget med hesten hvis den smider af 8 ud af 10 gange - at løse dét problem må også være ret afgørende. Den smider jo ikke af for sjov... Og så længe den smider af, så tror jeg desværre det bliver svært at løse problemet.


  • #8   8. dec 2015 Fik lige en tanke, når du rider tur med andre, rider du så altid bagerst? Hvis ja, så vil jeg anbefale at du kommer op foran, ikke på hele turen til at starte med, men måske bare et par meter, så parade og så rider den bagved op foran igen, eller du vender bette rundt og rider tilbage bag den rytter bagved.

    Jeg har en veninde, der købte en ellers dejlig ismuleven, men men men, hun, hesten altså, havde kun været vant til at ride bagved andre heste. Det havde den bivirkning, at hesten var totalt uselvstændig. Det tog min veninde oceaner af tid og tålmodighed, bare at få hesten til at gå fremad ud af indkørslen til stalden.
    Hun har ikke redet med andre i flere år, hun har hesten hjemme nu, men sidste gang vi red sammen, der oplevede hun at gletta, hesten, lukkede af for hendes signaler og bare hægtede sig på min hest.
    Det var en kamp, men idag, der kan hun ride hesten alene i den retning hun vil.

    Tænker at bette måske får hægtet sig på den hest foran, hvis det er tilfældet, så vil det være godt for jer begge langsomt begynde at være den forreste på tur.

    I starten bare i skridt, men senere også i andre gangarter.

    Sæt små delmål, om det er hen til den sten, postkasse eller andet.


  • #9   8. dec 2015 I første omgang - hvorfor ryger du af 8 ud af 10 gange?

  • #10   8. dec 2015 Jeg prøver lige at svare alle på en gang.

    terapeut, ved jeg ikke hvor meget vil hjælpe. Kan ikke se hvad de kan gøre?
    Mit problem er jo at jeg er bange for smerte. Og realiteten er at det gør ondt at falde af.

    Ride bagerst..
    Da jeg købte Bette, nægtede hun også at gå. Hun bakkede så snart hun skulle gå forrest eller når jeg ville alene afsted på tur. År efter år. Og idag kan jeg bestemme vej og tempo og om vi ridder forrest eller bagerst.
    Den med at ride forrest nogle få meter var en mega godt ide. Desværre har jeg PT. ingen at ride sammen med smiley

    Hvorfor min hest smider mig af?
    - Det skyldes desværre at hun er blevet rigtig ustabil de seneste år. På et tidspunkt var det kun i foråret. Så hele sommeren. Og nu er det mere eller mindre hele året. Hun kommer gående i mest rolige skridt. Ørene lytter normalt rundt. Hovedet er sænket og alt virker afslappet. Og vupti. Så bliver hun bange og vender 180 grader. Jeg falder af og hesten står og glor dumt på mig.
    Og det er ligemeget om det er med eller uden sadel. Og hun gør det mindst en gang på hver tur.


  • #11   8. dec 2015 Kunne det være fordi hun har ondt?
    - Bare en hurtig tanke der strejfede mig, hvis hun ikke er sådan uden rytter, men bliver ustabil når der kommer rytter på, og hvis det startede som en lille smule og så blev mere og mere smiley


  • #12   8. dec 2015 Når nu du siger du er bange for smerte, så spørger jeg nok lidt dumt, men har du sikkerhedsudstyr på?
    Jeg tænker det er klart det ikke er sjovt at falde af hvis det gør ondt, men måske kunne det være en idé at få en springvest på. Måske en airbagvest kunne være god at investere i, selvom jeg godt ved den er dyr. smiley


  • #13   8. dec 2015 Helene:
    En hest i smerte ville undvige specielle øvelser. Jeg har en hest der kan alt fra ligge, neje til stejle og sidde. Hun bruges for vogn og spring uden rytter. Hun rides på bane.

    Og det er kun på tur hun laver det nummer med at vende rundt.

    Hvis det var smerte ville reaktionen være en anden. Har set hende i smerte pga. sadel. Så begynder hun at undvige det der gør det ubehageligt. Den gang var det sadlen, hun ville pludselig ikke sadles. Og nu er der ingen forskel. Andet end at hun er ekstrem ustabil på tur. smiley


  • #14   8. dec 2015 Og det med at tale med min hest glemte jeg at skrive. Men ja. Taler helt ekstremt meget med min hest smiley

  • #15   8. dec 2015 Ballonfisken.
    Skal måske prøve bobleplast smiley

    Jeg rider altid med hjelm når jeg rider afsted på tur.
    Airbag vest ville være alt for dyrt. Alle de gange jeg ryger af vil det koste en del at få skiftet ventilen + alle de gange jeg ikke falder af, der vil jeg glemme at klipse mig fri smiley

    Of det vil ikke afhjælpe desværre.
    Sidst jeg røg af. Jokkede Bette på mit ben, så min far måtte køre ind midt i skoven i bil for at hente mig. Så smerten ligger også alle de steder jeg ikke er beskyttet. Og selv med udstyr på, så får man stadigvæk slaget smiley


  • #16   8. dec 2015 Jeg overvejede at skrive det med bobleplast smiley
    Kan sagtens se det bliver dyrt, men nogle gange tror jeg faktisk næsten man falder hurtigere af, hvis man sidder og er bange for at falde af, hvorimod man hænger okay godt fast hvis man ikke regner med at ryge af. Men kan sagtens se det er ret dyrt at afprøve det smiley


  • #17   8. dec 2015 Jeg overvejede at skrive det med bobleplast smiley
    Kan sagtens se det bliver dyrt, men nogle gange tror jeg faktisk næsten man falder hurtigere af, hvis man sidder og er bange for at falde af, hvorimod man hænger okay godt fast hvis man ikke regner med at ryge af. Men kan sagtens se det er ret dyrt at afprøve det smiley


  • #18   8. dec 2015 Ballonfisken. Sidst jeg røg af, var jeg sørme ikke klar på det skete. Jeg sad og filmede vores hyggelige tur i god tro. Og vupti så var hesten væk under mig. Filmen kan ses på facebook smiley

  • #19   8. dec 2015 Rider/går i hjem, lige når du er faldet af? smiley

  • #20   8. dec 2015 Stikker hun også af fra jorden eller er det kun når du rider og hvis andre rider hende ??

  • #21   8. dec 2015 Har du mulighed for at have en på gå ben med?

    Og ellers vil jeg anbefale Merete stenner, hun sender ofte mails ud, som du kan abonnere på gratis smiley


  • #22   9. dec 2015 I dit start indlæg fokusere du på at du har angst for at ride ud og at denne angst er en begrundet angst. Af dit indlæg får jeg det indtryk at det handler om din angst og hvordan du og din hest kommer videre.
    Som jeg ser det er problemet at du falder af din hest. Hvis dette problem løses, vil din angst jo aftage/forsvinde.

    Jeg synes du skal fokusere på det problem, at du falder af din hest og få løst det. Hvordan du løser det, er der sikkert nogle af dem der er vant til at undervise andre i at træne deres hest, som meget bedre kan svare på end mig. Prøv at skrive til en af dem.

    Du kan også vælge at undgå problemet/smerten ved at trække din hest på tur i stedet for at ride. Ad den vej kan du måske komme til et punkt hvor din hest er tryk ved at komme ud og derfor ikke vender rundt, så du falder af.
    Og så synes jeg, at når du rider ud med din hest, så længe du ved at den 8 ud af 10 gange ikke vil gå stabilt, så skal du have fokus på din hest, hvordan du selv sidder på hesten og træne din balance, så du undgår at falde af. Du skal IKKE sidde og filme. Fokuser i stedet på dig og din hest, så i får andet ud af jeres samvær end en videofilm.


  • #23   9. dec 2015 Når jeg falder af. Sætter jeg mig op igen og rider videre hvis det er en mulighed smiley

  • #24   9. dec 2015 Hun stikker ikke af. Hun vender bare rundt. Men nej hun gør det ikke når man trækker. Ligesom hun ikke gør det hvis der er en der ridder foran.
    Men hun gør det også med andre ryttere.


  • #25   9. dec 2015 Aimee:
    Nej ingen på gåben, og det vil heller ikke virke, da min hest så bliver normal igen.


  • #26   9. dec 2015 Christina:
    Jeg er sørme heller ikke så dum at filme igen smiley

    Men ingen af de ting du nævner vil have en effekt. Jeg har prøvet at lære at sidde bedre fast. Men det er simpelthen ikke en mulighed. Hesten vender på en 25 øre. Så jeg tror på at selv den dygtigste rytter vil sidde af.

    Og trækture virker ikke. Hun er jo ikke bange for at gå på tur. Hun bliver bare let forskrækket smiley


  • #27   9. dec 2015 Bettemus: jeg er ked af og sige det så direkte; men har du givet op på og få det til at fungere?
    Synes du afviser alle foreslag ret blankt...

    Vi kan formodentligt godt blive enige om at du er bange for og ride ud alene fordi du er bange for at falde af. Hesten smider af fordi den pludselig vender 180 grader (ud af det blå). Dét er et problem - og så længe hesten gør det, så vil du formodentligt blive ved og falde af. Og så vil du sidde fast i et negativt mønster hvor din angst/frygt forstærkes.

    Jeg holder på at hvis du har en reel angst, så er en terapeut vejen frem. Jeg hører ikke umiddelbart angst - din frygt er jo utroligt rationel. Tror da de fleste ville blive bange for at ride ud alene hvis de altid faldt af - det ville jeg i hvert fald også blive...

    Og så handler det jo om og finde ud af hvorfor hesten gør som den gør. Gør den det også med andre?

    (Jeg vil på INGEN måde negligere dit problem - du kan meget vel have angst, det er ikke til og sige herfra. Uanset hvad har du et problem du skal have løst. )

    Vi har lige haft en underviser som meget fint siger at når hun har klienter siger hun næsten altid "du har et problem - det kan du enten vælge og gøre noget ved, eller du kan lade være". Og ja det er surt at skulle igennem hele møllen for at løse et problem - men man er ganske enkelt nødt til og prøve flere løsninger af over længere tid for at finde den løsning som fungerer for én.

    Jeg håber en løsning..
    - Frederikke


  • #28   9. dec 2015 Hvad hvis den person der går, så har hende i longe og går langt fra hende?

  • #29   9. dec 2015 Bettemus lyder præcis som min pony - Bette er bare værre.
    Min bliver aldrig bange eller nervøs, hvis der går en ved siden af. Jo, hun kan da blive forskrækket, hvis der pludselig sker noget uforudsigeligt, men ikke noget vildt. Fra ryggen derimod kan mange ting være farlige. Derfor virker det aldrig på hende at have en til at gå ved siden af, for så gør hun jo ingenting. smiley

    Min vender heldigvis aldrig rundt, hun planter benene solidt i jorden - og dér gror hun fast!
    Har du hund?
    Hvis du har, og den ikke er voldsomt bange for heste, så har jeg et forslag til dig. Jeg synes nemlig, at du så skal prøve at starte med at gå en masse ture med dem sammen, så Bette vænner sig til hunden og bliver tryg ved den. Hun skal forstå, at den måske kan være en erstatning for et menneske. Når hun er tryg ved hunden, så prøv at hoppe op en dag, tage hunden med på tur, og så se om hun kan "følge" hunden.
    I en periode red jeg meget med Mini og min hund - og da mærkede jeg en væsentlig forskel på Minis mod. Hun turde så meget mere - det var virkelig som om hun mente, at rovdyret kunne beskytte hende mod andre farlige rovdyr, f.eks. store sten smiley
    Hun tænker helt sikkert slet ikke sådan, og måske er det bare inde i mit hoved alt sammen, og det var dét, der gjorde forskellen. Det ved jeg ikke, men det er virkelig værd at forsøge!


  • #31   9. dec 2015 Hvad med evt. og prøve en magnesium kur? Det kan måske hjælpe lidt på det med at hun ikke helt er sig selv.

  • #32   9. dec 2015 Hm... nu har jeg tænkt lidt og jeg er kommet frem til at hvis du nu kan sidde fast, så er problemet vel løst? Og ja, nu skriver du at du ikke kommer til at kunne sidde bedre fast og så er problemet der jo for altid - men hvad nu hvis det faktisk var muligt? For det tror jeg det er; hvis du investerer i en westernsadel til Bette, som selvfølgelig passer jer begge, for en ordentlig westersadel er altså bare sværere at falde ud af, end en engelsk.

    Ja, sådan en sadel koster da ikke gratis, men tænk nu hvis det var løsningen til at du kunne blive siddende når hun snurrer rundt, for så ville dit problem jo være løst, ikke?


  • #33   9. dec 2015 Bettemus, prøv at tage ja-hatten på og lyt til nogle af de gode råd du får smiley

    God undervisning, er nok det jeg vil anbefale, for I langt de fleste tilfælde er det rytteren, der er problemet.

    Når man har en pony som din, så skal man være 100% skarp når man rider ud. Klar, men ikke anspændt, be ponyen om at bestille noget - går til højre - går til venstre - stå stille - gå frem - osv. Og så kunne en god sadel også hjælpe dig til at blive siddene.
    Man kan ikke tillade sig at læne sig tilbage og filme turen.....


  • #34   9. dec 2015 Hvad nu hvis du kun trækker 100 meter væk fra opstaldningen, og så sætter dig op og rider hjem?
    Jeg tænker bare, at en lille sejr også er en sejr og risikoen for, at hun vender om og løber er forhåbentlig ikke så stor, når distancen ikke er større smiley


  • #35   9. dec 2015 Er det til samme side hun vender rundt hver gang når du rider tur på den? smiley

  • #36   9. dec 2015 Kære Bettemus

    Jeg tænker lidt om det kunne hjælpe lidt, at træne hendes nerver hjemme? Du skriver, at problemet er at hun bliver så let forskrækket og hun derfor flygter når hun er alene på tur. Jeg ville finde diverse skræmmende ting frem og øve situationerne hjemme i trygge omgivelser, vel at mærke uden andre heste på banen. Så det kun er jer to. Når hun så er tryg ved de forskellige ting på banen, som du viser hende uden at sætte dig op på hende, så er hun klar til at du sætter dig op og rider rundt på banen. Der må meget gerne være blafrende plastik med videre, som bevæger sig og ikke kun ligger stille, så hun vænner sig til, at selv om det både lyder farligt og ser farligt ud, så er det okay. Det er selvfølgelig en langsommelig process, men det er super godt til at træne nerver og usikkerheden hos hestene. Når hun er ligeglad på banen, så tag gerne af sted på tur og vælg en, hvor du ved der findes noget sktæmmende, som du kan træne på et bestemt sted i løbet af turen. Når du er ca. 200 m. Fra det farlige sted, så stig af og træk hende forbi, så du styrker hendes selvtillid. Når du har passeret stedet, så stig op igen og tid 400 m. Videre og vend så hjem igen. Træk igen forbi det farlige sted og stig op igen bagefter og fortsæt roligt hjem. Så beviser du både for dig selv og hesten er det er trygt at følges ad ud på tur og at du kan varetage både dine egne og hestens følelser.

    Håber at det giver lidt inspiration til hvordan I kan arbejde fremad og løse udfordringen sammen smiley hvis der er noget der er lidt utydeligt eller uforståeligt, så skriv gerne en pb til mig.

    Mvh. Betina


  • #37   10. dec 2015 Har du prøvet at give Bette magnesium? Dette kan virkelig ligge en dæmper på hysterisk adfærd smiley
    Men når det er sagt, så ja jeg har haft en form for ride angst. Ikke at jeg var bange for at sætte mig op og ride, men jeg var bange for at skade min hest. Især til konkurrencer gik det helt galt, og endte ofte med at jeg stor tudet ude på ruten.
    Hos mig har det hjulpet med noget professionelt hjælp, især fordi hesten jo opfanger vores nervøsitet og derved bliver usikker.
    Så jeg vil foreslå dig at prøve en sportspsykolog og evt også hypnotisør - det kan virkelig gøre underværker smiley


  • Koala
    Koala Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #38   10. dec 2015 Jeg tror muligvis din hests reaktion, kan skyldes din egen frygt for at få den reaktion fra hende. Det er en så latterligt simpel ting der desværre i mange tilfælde skader rigtig meget. Selv om det undertrykkes, og skjules, kan flok dyr desværre læse vores kropsprog og signaler langt bedre end vi selv kan. Det er en typisk flok reaktion "Flokken er utryg, JEG er utryg."

    Havde selv det problem med min gamle hest i næsten et år, indtil jeg snakkede med en heste-terapeut, og han foreslog mig problemet. Så mit foreslag vil være, find din egen måde at blive tryg ved situationen, i et LANGSOMT og sikkert miljø smiley


  • #39   10. dec 2015 Jeg har simpelthen for meget om ørerne for tiden til at kunne svare på det hele enkeltvis.
    Men nej det er ikke min egen nervøsitet der smitter. Der er forsøgt med andre ryttere.. Udfaldet er uændret.

    Magnesium er forsøgt uden forbedring.

    Westernsadel bliver for lang til hesten eller for lille til mig. Hesten er trods alt kun 130 cm smiley
    Jeg har dog kig på en anden sadel jeg håber er bedre. Men der går lige noget tid Før den bliver en mulighed smiley

    Afviser alle forslag...
    Nope, men jeg har efterhånden prøvet rigtig mange ting. Og ser ikke rigtig nogen grund til at forsøge dem forfra. smiley

    Dog er jeg nu nået frem til at jeg lige vil prøve at skrive en besked til hende megrete stenner og høre hendes tanker.

    Kom endelig med forslag. Håber stadigvæk der kommer en løsning jeg ikke har prøvet endnu smiley


  • #40   10. dec 2015 At træne nerver hjemmefra virker ikke. Hun er trænet i agillity og er ligeglad med stort set alt.
    Det eneste jeg ikke har kunnet lærer hende at Være ligeglad med det er chok. F.eks. hoste, sprayflaske, en fugl eller andet af den slags. Og det er på trods af 5 års intensiv træning og flere undervisere.


  • #41   10. dec 2015 Og ja. Hun vender altid venstre rundt smiley

  • #42   10. dec 2015 God ide bumle.. Tak. vil prøve den med at trække ud og ride hjem smiley

  • #43   10. dec 2015
    Med alle de ting du har prøvet og derfor afviser, så er de eneste ting der er tilbage som ikke er afprøvet nok en underviser og/eller terapi/coaching :o).


  • #44   10. dec 2015 Underviser er også prøvet smiley

  • #45   10. dec 2015 En underviser alla BBH der er gået med på tur, eller har redet hesten på tur? :o)

  • #46   10. dec 2015 Nope. og derfor vil jeg nu tage en snak med megrete stenner og se om det siger mig noget smiley

  • #47   10. dec 2015
    Underviseren skal med ud hvor problemet er samt se det - ellers er det svært og træne. Det er lidt som at ville træne en hest til ikke at stresse når den får foder - men komme midt på dagen og træne når den står på fold..


  • #48   10. dec 2015 Krikken:
    For at undervisning skal hjælpe specielt med noget så privat som Rideangst så kræver det at man kan med underviseren. Og der er det at fremlægge et problem på nettet og lige høre andres tanker, en god måde at finde ud af om der kunne være en chance for at man fungere med pågældende underviser smiley


  • #49   10. dec 2015 Er det kun skørtet du mener er for langt (westersadlen), eller er den decideret for lang? Der er jo forskellige typer sadler, også inden for western og forskellige udformninger når det gælder skørtet bla. og en helt anden vægtfordeling end en engelsk.
    En westernsadel fylder mere end en engelsk - deres opbygning er jo anderledes, men jeg vil nu være lidt forundret hvis det slet ikke kan lade sig gøre, men det er nemt at finde en engelsk med kort nok anlægsflade, men alligevel med stort nok sæde, men det er umuligt med en western smiley

    Når nu magnesium er afprøvet over en længere periode og ikke har nogen effekt, hvad så med hendes syn? Hvis hun er cool i vante omgivelser, men usikker alene i nye omgivelser, så kunne det være at det var det (hvis du ikke også har fået det undersøgt).

    Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg ikke bare lige angsten forsvinder, hvis ikke problemet forsvinder, for hvis du falder af 8 ud af 10 gange, så bliver du jo netop bekræftiget i din angst. Problemet (at du falder af fordi hun snurrer rundt) skal løses og så kan du bearbejde angsten.

    Hvad når hun er for vogn? Eller gør i ikke i det mere? smiley


  • #50   10. dec 2015 Synet er ikke tjekket. Men hun er jo okay og rolig lige indtil noget forskrækker hende. f.eks en fugl. eller et menneske der kommer rundt om et hjørne.
    Men hun virker til at se fint. Kan sagtens undvige alle mistænkelige vandpytter smiley



  • #51   10. dec 2015 pt rider jeg i en sadel der er maximum af hvad hun må bruge. og er lige lille nok til mig. Men det er sådan vores kompromis så begge parter er glade.
    men har kig på en granduer som jeg håber kan afhjælpe det lidt. Men tror du har helt ret. så længe jeg får bekræftet min angst så kan jeg ikke arbejde med den. Men ved ikke hvordan jeg skal løse problem Bette smiley


  • #52   10. dec 2015 Altså jeg synes jo din angst er logisk og er den logisk såeh..

    Jeg ville jo heller ikke galopere afsted på motorvejen - det er ren logik (lidt ekstremt) og de perioder hvor jeg besvimer, så vil jeg altså ikke med den kollektive trafik - logik for mig.

    Til gengæld vil jeg da gerne ud og galopere i sikre omgivelser og jeg synes da det er okay at tage toget, hvis mit helbred er okay eller der er nogen med mig, hvis uheldet er ude.

    Men i hvert fald så synes jeg personligt du skal vente lidt indtil din angst ikke er så begrundet 80% er ganske meget, ja selv 10% synes jeg er meget.


  • #53   10. dec 2015 Merete stenner, ikke megrete smiley

  • #54   11. dec 2015 Turbo:
    Kunne ikke lige huske stavemåden. Men det gør jo ingen forskel smiley


  • #55   11. dec 2015 Ridning med hjertet:
    Men hvordan får jeg det ned på 1 procent så jeg kan bearbejde min angst? smiley


  • #56   11. dec 2015 Bare lige en enkelt kommentar : Der er andre produkter end magnesium. Magnecium virker ikke på alle heste. Der findes noget der hedder AnixKalm, og Zyklene til heste, Baldriandråber.
    Jeg har erfaring med AnixKalm og er meget glad for det, det tager toppe af min meget vågne unghest.
    Baldriandråber er nok det nemmeste at starte med, dosering kender jeg desværre ikke til.


  • #57   11. dec 2015 syntes bare hurtigt man kan købe sig fattig i diverse produkter i et forsøg på at finde noget der virker. Og det hjælper jo ikke hvis det kun tager toppen af det. Jeg skal ned under 10 procent af gangene jeg rider at jeg falder af. Og det kræver en ret stabil hest smiley

  • #58   11. dec 2015 Hvis du alligevel afviser alle foreslag, så er eneste mulighed for dig vist at droppe at ride tur. Det er ikke nemt at hjælpe en, som egentligt ikke rigtigt vil hjælpes smiley

  • #59   11. dec 2015 Jeg ville kontakte Annette Klausen Bengtsson fra Rideglæde.dk. Hun er uddannet coach og har arbejdet meget med folk der har rideangst.

  • #60   11. dec 2015 Har du prøvet med tankefeltterapi? også kaldt tft. Det bruger jeg selv til når jeg holder kursus i rideangst. et godt redskab der er lige ved hånden.

  • #61   11. dec 2015 Gitte, jeg vil gerne høre mere om det der tankefelt.

  • #62   11. dec 2015 Gitte,
    så det i TVet engang og har overvejet det smiley


  • #63   12. dec 2015 Jeg har også kæmpet med begrundet rideangst. Hesten havde ikke seperationsangst, men valgte alligevel pludseligt at vende rundt ud af det blå og styrte hjem. Jeg fik undervisning og hjælp af Mathilde Denning fra Holistisk Hestetræning/Den Harmoniske hest. Hun er bare super dygtig, og et helt fantastisk menneske, der virkelig forstår at sætte sig ind i problemerne! smiley

Kommentér på:
Begrundet rideangst

Annonce