{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

Ride uden bid {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg håber at i kan hjælpe mig smiley Jeg kunne godt tænke mig at ride uden bid på min part, altså med en hackamore osv, eller hvad de nu hedder.

Jeg er meget ny indenfor at ride bidløst, så hvad for en skal jeg købe, hvad er bedst for en som aldrig har redet med det før? Jeg tror heller ikke at min part har redet med sådan noget før:)

Kan man godt standse en hest som løber løbsk med det?

Kan man ride dressur med det, eller er det kun hygge ridning? smiley

Hvordan rider man med det, er der noget man skal være opmærksom på, eller er det ligesom at ride med normalt bid, bare uden bid i? smiley

Og et spørgsmål mere, hvor køber jeg et til en billig pris, men også god kvalitet smiley

Håber virkelig i kan hjælpe mig! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ride uden bid
  • #1   11. jan 2016 Om du kan standse en løbsk hest eller ej afhænger ikke af hvad du har på hovedet af hesten - mine krikker er altid standset på et eller andet tidspunkt, og jeg rider uden bid smiley

    Du kan sagtens ride både dressur og spring og military og hvad ellers hjertet måttet begære smiley

    Du skal være opmærksom på at hesten får lært signalerne ordentligt - især stopsignalet, netop så du ikke risikerer at den løber fra dig. Vil anbefale dig at finde en underviser smiley

    Jeg vil anbefale dig at købe en sidepull - www.jo-po.dk har fine priser og ok kvalitet smiley


  • #2   11. jan 2016 ... Hov og så snak liiiige med hestens ejer inden du bare gør noget med hesten - måske hun/han ikke vil have at hesten rides bidløst smiley

  • #3   11. jan 2016 Okay det skal jeg nok. Tak for hjælpen smiley

  • #4   11. jan 2016 Du kan sagtens ride dresur uden bid. Stoppe en hest der løber løbsk kan du heller ikke rigtig med bid, så ikke den store forskel, hesten skal bare læse signalerne at kende smiley . En sidepull er rigtigt god ay starte med, da den er blød og behagelig for hesten. En Hackamore er ret hård og ikke noget man skal have konstant tøjle kontakt i, men ellers er Hackamore også super fint smiley

  • #5   11. jan 2016 Vil også mene en sidepull er god til at starte med. Du kan evt. prøve bare ride i grimen nogle gange og se hvordan det går, eller låne et bidløst hovedtøj af en. Så kan du købe en sidepull derefter, hvis du gerne vil fortsætte med at ride bidløst smiley
    - I stedet for at rende ud og ofre penge på noget, som måske ikke fungerer så godt for hesten smiley


  • #6   11. jan 2016 Okay tak. Jeg rider tit i grime og cordeo, og der kan han alle signalerne fint smiley

  • #7   11. jan 2016 Super, jemmen så synes jeg da at du skal prøve at købe en sidepull smiley

  • #8   11. jan 2016 Jeg skal så sige det at stopsignalet på min hest fungerer perfekt medmindre han bliver så bange at han slår fra. Her er min Hackamore redningen på ham for så når jeg at tage ham i opløbet så han fanger mig igen. Det kan jeg bare glemme med et normalt udelt bid. smiley desuden fungerer han heller ikke med bid så derfor blev det Hackamore vi rider med smiley vi rider dog meget i skoven. På banen kunne jeg sagtens ride i en sidepull smiley men ude i byen og skoven vægter jeg vores sikkerhed smiley
    Så jeg vil sige at det kommer an på din hest og hvor I skal ride smiley

    Mvh TT


  • #9   12. jan 2016 Jeg ville sige at du skulle starte med en sidepull eller en cavemore (en hackamore hvor stængerne ikke er så lange) jeg startede med en blomsterhackamore da Silva er ret følsom. Ude ved Caroline rider de fleste af hendes heste med cavemore og de rider som hvis de red med bid smiley du kan købe cavemores på rebgrimer.dk og barefoot.dk har ikke lige set det andre steder? De hackamoresrænger du kan købe i normale Hestebutikker er alt for lange hvis du spørg mig smiley

  • #10   12. jan 2016 Søg "one hand stop" på nettet. En effektiv måde at lære hesten at stoppe lige meget hvad der sker. Lær hesten og dig selv det, så har du altid en mulighed for at stoppe.
    Løbske heste tror jeg er et andet problem, som er svært at takle lige hvad man gør.


  • #11   12. jan 2016 Jeg har en Eric Thomas Hackamore (soft Hackamore) smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Ride uden bid

Annonce