{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
382 visninger | Oprettet:

Cykling med pony? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
Er der nogle der ved om det at gå ture med ponyen kan erstattes ved at man cykler med den?
Grundet operationer i mine ankelled og min sygdom generelt, kan jeg ikke holde til at gå ture - kan maks gå 500 m, og det får Lotte ikke rigtig noget ud af, da vi gerne skal have noget af den der fine mave af hende - og longering dét gider hun ikke!

Nogle der ved hvordan man lære en pony det forresten?
Planen er at hun skal være kørepony, men så længe jeg ingen vogn har, så kommer vi ingen steder smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cykling med pony?
  • #1   26. jun 2016 Du kan godt cykle med din pony det gjorde jeg på et tidspunkt og mine nød det helt vildt meget smiley

  • #2   26. jun 2016 Julie - det lyder godt! Hvordan lærte du dem det?

  • #3   26. jun 2016 Ja det kan man smiley
    Hvordan du træner det, ved jeg ikke. Min pony er en kørepony, så den har intet imod ting for-ved siden og bag hende. Evt få en til at cykle ved siden af dig når du rider smiley
    Jeg vil dog opfordre dig til at køre på en cykel med lav indstigning, da det er nemmere at komme af, hvis hesten vælger at gå en anden vej smiley


    profilbillede
  • #4   26. jun 2016 Cle - Okay tak! smiley Lotte er også kørepony, selvom det er længere tid siden. Så du sætter dig bare op og så cykler derud af? smiley

  • #5   26. jun 2016 Billedet er fra 2. gang shetlænderen bliver trukket for cykel. Vi satsede og det gik rigtig godt smiley
    Så ja, det er bare med at springe ud i det. Evt. få en til at hjælpe i starten og måske starte på en søndag (mindre tung trafik) smiley


  • #6   26. jun 2016 Det lyder bare super! Vi bor heldigvis ude hvor der er ikke meget trafik. Så jeg tror bare at jeg vil give det et forsøg senere idag! smiley

  • #7   26. jun 2016 Jeg må ærlig indrømme jeg aldrig har cyklet med en pony, men tænker i forhold til Cle's billede at jeg måske vil anbefale dig at tage en hjelm på når du cykler.

    Tænker at hvis hesten lige pludselig reagere så kan det gå grueligt galt smiley

    Men derudover god tur - ville ønske jeg kunne træne min på den måde .. smiley


  • #8   26. jun 2016 Hængemulen - var heldigvis også planen - jeg cykler aldrig uden hjem, da min cykel har motor på - og jeg skal ikke nyde noget af at falde af fordi Lotte får andre idéer! smiley
    Haha jo tak! Heldigvis kan Hope jo rides, det kan Lotte dog også, men jeg vil ikke ride Lotte så meget at hun kan tabe sig med det smiley


  • #9   26. jun 2016 Tja, jeg trak hesten hen til cyklen og begyndte at cykle..xD

  • #10   26. jun 2016 Den gang, for 15 år siden, da jeg red på rideskole, havde vi en god km til sommerfoldene der cyklede jeg ned med ponyen efter ridetimen. Det var en 1'er pony smiley

    Har også hørt om en friseravler der cyklede lange ture med hestene, selv hingstene smiley


  • #11   26. jun 2016 Uha, det der med store heste er ikke lige mig - Selvom at Hope helt sikkert synes det vil være en god idé - men måske skal hun også have æren af at prøve smiley

  • #12   26. jun 2016 Jeg synes også det virkede lidt for riski med de store hingste, men hvis de har været med fra små så kender de det jo smiley

  • #13   26. jun 2016 Det ser super hyggeligt ud! Men jeg tænker bare, at hvis hesten bliver forskrækket over et eller andet, og den bare løber, så vil jeg nødig være den på cyklen smiley

  • #14   26. jun 2016 Louise, det er selvfølgelig rigtig, men jeg er faktisk mere stabil på en cykel, end mine egne to ben! smiley
    Heldigvis er Lotte rimelig kold da hun har været brugt som kørepony m.m smiley
    Og det er lige så meget for at få hende motioneret på en måde hvor jeg ikke skal ud og ha part til hende eller noget, for selvom jeg skridter lidt på hende, så er det jo ikke nok til at hun holder sig i form - og så længe jeg ingen vogn har og hun ikke synes at longe er en god idé, må jeg jo finde noget vi begge kan være med til smiley


  • #15   26. jun 2016 Det kan jeg faktisk godt se, at det er smartere med en cykel smiley

  • #16   26. jun 2016 Må jo se om hun acceptere det, eller så må jeg tilbage til idébordet! Skal nok give lyd når jeg har givet det et skud smiley

  • #17   26. jun 2016 Godt smiley vil meget gerne høre "feedback"

  • Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 84
    #18   26. jun 2016 Det kan du sagtens smiley
    Jeg cykler mellem 3-4 gange om ugen med min welsh Mountain pony for at motionere ham.
    Jeg har ham i Kapsun og sørger for at holde træktovet løst i hånden, således hvis han skulle stoppe eller fjolle, så taber jeg blot tovet og ikke bliver rykket af cyklen smiley
    Første gang vi var afsted, trak jeg de første 200 meter og herefter var det bare op på cyklen smiley
    Sørg for at have gode signaler installeret hos din pony først...skridt, trav, rolig og stop så ikke I bliver uenige om disse på vejen.
    Rigtig god tur til jer smiley


  • #19   27. jun 2016 Som skrevet tidligere, hav HELT styr på signalerne, gerne så den reagere udelukkende på stemmen/lyde du siger smiley

    Min lille har også gået for vogn, og kan ikke rigtig finde ud af det der med at han skal følges med cyklen og ikke trække den smiley
    Men sidst vi prøvede var ingen signaler ordentligt på plads, så måske man skulle træne lidt mere og prøve igen xD

    Men held og lykke i hvert fald smiley


Kommentér på:
Cykling med pony?

Annonce