{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Mangler inspiration til springtræning {{forumTopicSubject}}

Hej,

Nu håber jeg der er nogle kreative mennesker derude bag skærmene.. smiley

Hver mandag springer jeg en hoppe for en pige. Den er super forsigtig og refuserer hvis den får for meget fart på..

Jeg er selv meget begejstret for at springe serier, og på den måde styrke hendes selvtillid lidt på de høje spring, fordi man er sikker på at afstand og fart bliver ved med at passe hele vejen igennem..


Det er bare som om jeg er ved at løbe lidt tør for ideer..
Jeg har mere eller mindre alt det springmateriel jeg kan forestille mig til rådighed, lige bortset fra kavalettis men har så plastkasser at sætte bomme op på..

Søger alt fra videoer, til tegninger til egne idéer.. smiley


Og det skal ikke være galop/travbomme øvelser, men springserier..
Vi ligger og springer op til 110 på nuværende tildspunkt..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mangler inspiration til springtræning
  • #1   10. apr 2017 Ja jeg ville have foreslået horsephysio, men det er stort set kun bomøvelser han kommer med :P. Umiddelbart har jeg ingen idéer på stående fod.

  • #2   10. apr 2017 Hvad med nogle tempo spring - måske med en oxer efter, eller en 3 dobbelt kombination?
    Det kun fantasien der sætter grænser! smiley


  • #3   10. apr 2017 hvis du har Facebook kan.du gå ind og søg horsephysio.

    ellers prøv at Google det.

    De laver sindssyg mange gode forskellige spring trænings videoer


  • #4   10. apr 2017 Lea: Meget af det vi laver nu er, 2 tempi, et galopspring til lodret, et galopspring til oxer, et galopspring til lodret og så 2 tempi..
    Eller 4 kombination med lodrette med 2 galopspring mellem hver, eller 5 kombinationer med to lodrette i hver ende og oxer i midten med et galopspring mellem hver..

    Eller galopbomme mellem eller hen til lodret eller oxer..

    Det er ikke så meget styrke hun mangler, eller overskud eller fordi hun glor.. Det er ren og skær selvtillid hun mangler.. VI har ofte høje kryds, hvor bommene er sat næsten helt op i hver side, spring med fyld, plastikmåtter under osv.. Det er hun helt cool med.. Men kommer hun lidt (MEGET LIDT) for hurtigt hen mod et spring, eller passer afstanden ikke helt, så blokerer hun på selv en lille lodret bare med et par bomme..


    Må lige kigge på den side på facebook..


  • #5   10. apr 2017 Har set nogle lægger bomme op på midten af springet for at få hesten rigtig på, måske det kunne være noget?
    Ellers tænker jeg du måske skulle begynde at lave nogle små baner i kan ride og så tage dem et par gange så du også fonder ud af hvor meget fart den skal bruge til de forskellige spring?


  • #6   10. apr 2017 Nikoline:
    Tak, men tænker ikke det gør noget godt ved en for forsigtig hest at begynde at lægge bomme på springet så den passer endnu mere på.. Problemet lægger mest i, at hun virkelig gerne vil, og får hun lov til bare at gå på, så mister hun modet og stopper..
    for hun springer fint lige og er rimelig let at ride afstande på, ejeren er bare ikke selv lige så rutineret og derfor er det lidt et problem hun stopper så snart afstanden bare er lidt gal..


  • #7   10. apr 2017 Tja... umiddelbart synes jeg det lyder som om det ville gavne at ejeren får undervisning i springning, evt på en der ikke tager det så tungt, men bare river ned hvis ikke afstanden passer, og efterfølgende på sin egen hvis ejer ønsker at springe på den selv. For mig lyder det som om problemet er at ejeren ikke har helt styr på afstand og tempo etc... (ikke ment på en ond måde overhovedet, da jeg helt sikkert heller ikke er den perfekte rytter på nogen måde) smiley

  • #8   10. apr 2017 Hun rider primært undervisning på hendes anden hest..

    Men det var ikke råd til ridningen jeg søgte, for det går fremad, det var inspiration til springøvelser.. smiley


  • #9   10. apr 2017 Har du prøvet at kigge på youtube? Det kan godt være der er mange videoer der ikke duer, men det kunne være du kunne finde noget for en usikker hest.

  • #10   10. apr 2017 Du fortæller at hesten mangler selvtillid.. Har du forsøgt at rose helt overdrevet når den springer uden at stoppe op? smiley har nemlig selv en hest der går meget op i at få ros så det har en betydning for de smiley

    Mvh TT


  • #11   10. apr 2017 Spring på buet spor?
    Det kan gøres så besværligt man ønsker det og god til at teste hesten evne til at tilpasse afstand.
    Jeg laver gerne et lille spring, hvis der springes i hal eller på dressurbane, på den korte side, gerne så man kan springe 4 spring på en 20 m volte. Super god øvelse til at træne fleksibilitet.


  • #12   10. apr 2017 Serier med bom i mellem springene (hvis der er et galopspring ellers flere bomme i mellem springene) og opspringsbom, dog hjernegymnastik for rytteren.

  • #13   11. apr 2017 Jeg er begyndt at træne nogle skæve linjer på min. Bare på små spring - det har givet både hesten og mig selvtillid at vide, at vi godt kan komme over selvom vi ikke rammer springet helt lige på smiley

Kommentér på:
Mangler inspiration til springtræning

Annonce