Hest stejler fra jorden, hjælp! {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige fået min unghest på 5 år hjem fra hospitalet efter en operation på forbenet, alt er gået godt, og nu skal hun bare beholde benet i ro og gå små ture. Hun har selvfølglig en masse indebrandt energi som hun ikke må benytte da det går ud over hendes ben, og hun er en opmærksom fuldblod som gerne ville spurte afsted i fuld galop hvis hun selv kunne vælge, men i går da vi var ude med hende stejlede hun rimelig højt uden at tage hensyn til hvor vi stod/var og da hun var landede igen (efter at have været på bagbenene 3 gange) var hun klar på at gøre det samme igen ligemeget om man stod lige foran hende...
Håber i kan hjælpe, det skal siges vi kun trak hende i grime og træk tov, eftersom hun ikke har haft bid i munden i snart 6-8 måneder. Vi tænkte at tage indspæningstøjler på hende med trense også grime udover til at trække i hende for at holde hovedet nede på hende i håb om at få mere kontrol over hende. Håber I kan hjælpe mig med en løsning
(Det skal siges hun til at starte med må gå lige ud og kun meget lidt gå i cirkler)
-Tak på forhånd
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Hesten kan sagtens stejle med indspændinger på.
Jeg ville fjerne alt undtagen vitaminer og mineraler - dvs. ikke fuldfoder med stivelse i. Og grovfoder ad libitum. Der udover få hesten til at bruge hovedet.
Øve stop, bak samt tricks, så hesten laver noget. Både i boksen og når i går. Samt give godbidder evt. i kombi med klikkertræning, så hesten belønnes og distraheres.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 1.211
Som der også bliver nævnt, så find på nogle øvelser hvor den skal bruge hovedet.
Tricks, hjernegymnastik og andet let arbejde vil være godt
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
Mht hvad du kan gøre så ring til din dyrlæge det kan være den skal hjælpes lidt med noget beroligende her i starten hvor det er meget vigtigt at den ikke ødelægger det den lige er blevet lavet for
Hjernearbejde er også fint, det skal blot ikke involvere bakke øvelser eller gå rundt i volter, gå til siden, ligeud er ligeud og det er fast underlag
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Mvh TT
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 1.211
aug 2011
Følger: 64 Følgere: 66 Heste: 11 Emner: 54 Svar: 421
Dog ville jeg lige høre om hvilke hjerneøvelser jeg kunne lave og benytte mig af?
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Mvh TT
Hest stejler fra jorden, hjælp!