{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
571 visninger | Oprettet:

N
N
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 15

Problemer i galoppen. HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej.
Sagen er den at jeg en gang om ugen rider på den lækreste haflinger. Han er super sød både i skridt, trav og galop på venstre volte, MEN når jeg så prøver på at få ham i galop på højre volte, så tager han bare biddet og løber derud af, han er nærmest umulig for mig at stoppe og det kræver utrolig mange kræfter for mig. Jeg kan heller ikke engang dreje ham og få ham ind på en 20 meters volte, selvom jeg tager lidt i indvendige tøjle og presser med udvendige schenkel, så maser han bare mit ben op imod barrieren.
Hvad gør jeg forkert? Og hvad kan jeg ændre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer i galoppen. HJÆLP
  • #1   14. sep 2017 Har han regelmæssigt fået tjekket tænder?
    Eller måske han har noget der gør ondt? Tænder, muskler, dårlig sadel?

• #2   14. sep 2017 Ja, mon ikke han er låst et sted i kroppen?
    Hvordan er han i trav på samme volte?

• #3   14. sep 2017 Jeg tænker at han har noget der gør ondt, en låsning, spændinger, sadel eller tænder...
    Prøv at snak med ejer om de har samme problem og foreslå at få en ud og se på ham.
    Held og lykke med ham smiley

• #5   14. sep 2017 min hest gør det samme og det er mangel på balance så vil give det samme råd som Rosa, også få en god underviser ud der kan hjælpe til smiley

• #6   14. sep 2017 Jeg ville prøve at sætte en anden op på hesten, helst en der ikke kender til problemet. Så bede hende om at sætte ham i galop på begge volter, og se hvad der sker. Nogle gange (rigtig ofte) er det os ryttere der gør et eller andet anderledes, som hesten så reagere på. Det kan være at efter det har været et problem i et stykke tid nu, at du gør det helt anderledes ift venstre volte, og anderledes ift hvordan hun vil have du gør, fordi du ved det er et problem. smiley

• N
    N Tilmeldt:
    sep 2017

#7   14. sep 2017 Hej.
    Tusinde tak for alle jeres kommentare.
    Jeg er ikke den eneste der rider ham og alle har lidt problemer med den højre volte i galop.
    Tænder, ryg, saddel osv er ikke problemet. Hans saddel er tilpasset til ham, og resten er tjekket for ikke særlig lang tid siden.
    Jeg skal ud og ride ham i aften og tænker at jeg vil fousere på en helt masse halve parader og balance!

Amalie: I traven er han rigtig fin på begge volte. Det er kun galoppen der er problemer med

• #9   14. sep 2017 Prøv at springe an fra en rolig, balanceret trav, galoppér en langside og tag ned i trav igen inden hjørnet - så har du nemlig en rigtig god "base" (traven), og han når (forhåbentligt) ikke at løbe så meget med dig inden du tager ham ned igen. Fokusér på overgangen, at den skal være stille og rolig, og find den gode trav igen når du tager ham ned igen. Husk ALTID at være blød i hånden, også selvom du *ved* at han løber. Start med at forvente at han selvfølgelig også er blød i munden, så du altid har det udgangspunkt at I begge møder hinanden med en blød kontakt. Reagerer han ikke på det, kan du tage lidt mere fat for at stoppe ham, som du også skriver at du er nødt til.
    Bomarbejde samt propriotræning (søg evt. på google eller youtube for idéer) kan også hjælpe RIGTIG meget!

Det er i hvertfald det jeg ville kigge på hvis jeg stod i din situation smiley

• N
    N Tilmeldt:
    sep 2017

#10   16. sep 2017 Frida N: problemet ligger bare i at når de andre i hallen galoperer, så er det rigtig svært at få en fin og balanceret trav på ham, fordi han bliver rimelig gejlet op af de andre. Og så er han RIGTIG svær at få ned fra galoppen igen. Jeg vil jo helst ikke ende med at skal flå ham i munden smiley

• #11   16. sep 2017 Åj ja, det faktum havde jeg lige overset smiley Du har ikke mulighed for at ride selv, eller med få andre i hallen?

• N
    N Tilmeldt:
    sep 2017

#12   23. sep 2017 Nej, desværre ikke. Jeg har undervisning på ham en gang om ugen og der er altid andre i hallen.

Dog gik det fremad i torsdags. Jeg fik ham i højre galop og fik ham også standset igen. Det var en rimelig voldsom galop og jeg følte mig lidt utryg da han hoppede en smule, men ellers var det et skridt i den rigtige retning

Kommentér på:
Problemer i galoppen. HJÆLP

Annonce