517 visninger
|
Oprettet:
Gode for-og bagpartsvendinger? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Jeg skal begynde at øve for-og bagpartsvendinger. Har i nogle gode tips til det?
På forhånd tak:)
jul 2015
Følger: 10 Følgere: 123 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 1.753
Du kan evt for at hjælpe lidt på vej, have et teg i tov/grime så du kan trække hestens forpart lidt over mod dig, for på den måde at få hesten til at forstå at det er bagparten der skal flytte sig.
Ved forparten gælder det samme, her ville jeg med et tag i grimen skubbe hesten den vej du vil have forparten. For på den måde at guide den i den retning du gerne vil have den.
maj 2013
Følger: 14 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 55 Svar: 144
Når du skal lave din bagpartsvending, skal du lave halve parader hen mod den, så hesten kommer tilbage og venter på signalet.
I starten, hvis hesten skal til at lære det, er det en god ide ikke at lave en hel vending, men måske bare vende en halv gang, som hvis du red et hjørne i en firkant.
Håber det var nogenlunde forståeligt
jul 2015
Følger: 10 Følgere: 123 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 1.753
Var ikke klar over vi snakkede ridning. I så fald ville jeg indlære det fra jorden og når hesten kan det der, vil jeg få en til at ligge det kendte signal fra jorden og så indlære det nye fra ryggen på den måde.
apr 2006
Følger: 8 Følgere: 743 Heste: 11 Svar: 342
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
Men start med at lav en firkant, så hesten kun skal vende 1/4 omgang.. Forbered hesten med bøjning og i starten kan du lave den lidt versade-agtig..
Gode for-og bagpartsvendinger?