{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
744 visninger | Oprettet:

Nytårsaften - hvordan forløb det hos jer? {{forumTopicSubject}}

Så er vi endelig kommet ind i 2018 - nytårsaften er overstået! ?????? En aften der for mange er fyldt med forberedelser og nervøsitet, netop fordi vores kære firbenede kan være knap så glade for denne aften.

Hvordan forløb det hos jer? Gik alt som planlagt? Hvad gjorde i af forberedelser? Og del ENDELIG billeder.

Selv var jeg en fabelagtig stolt og glad heste-mor ???? Min 9 måneder gamle frieser hingst skulle opleve dagen og aftenen for første gang. Og jeg var selvfølgelig pisse spændt og nervøs. Rolig men festlig aften blev det automatisk og med mange vandringer i stalden for liiiige at tjekke alt var okay. Jeg lukkede mine ind omkring klokken 15.00 i stalden. Her var radioen tændt med relativ høj musika ud af højtalerne, lyset tændt og fyldt godt op med hø. 23.40 gik jeg i stalden (da hele aften var gået super uden anmærkninger eller nervøsitet) og jeg fodrede en ordentlig omgang gulerødder og foder ?? Bum... Der var ro og ingen panik. De åd sig igennem den første time af 2018 og kun få gange lidt kig og spjæt pga. knald eller overraskelser. Ingen store næsebor, vandren eller hjertebank. fuldstændig ro og stille... Det var fantastisk og jeg var SÅ stolt og lettet.
Inden havde jeg haft ambitionen om at spille fyrværkeri fra min telefon en del. Det blev vist kun til par gange men jeg ved det altid er en god øvelse.

Hvad gjorde i andre og hvordan var jeres aften, lad mig endelig høre ?? Deler lige lidt billeder og video i kommentarerne for de interesserede over vores aften ????????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nytårsaften - hvordan forløb det hos jer?
  • #1   6. jan 2018 .

    profilbillede
  • #2   6. jan 2018 .

    profilbillede
  • #4   6. jan 2018 .

    profilbillede
  • #5   6. jan 2018 .

    profilbillede
  • #6   6. jan 2018 .

    profilbillede
  • #7   6. jan 2018 .

    profilbillede
  • #8   6. jan 2018 .

    profilbillede
  • #9   6. jan 2018 nei hvor dejligt smiley
    det er så dejligt med bombe sikre heste smiley
    min pony er totalt kold i røven med alt "farligt", hvorimod min DV er totalt nervøs anlagt... håber ponyens ro smitter bare en smule af på ham :3
    godt at min far kunne gå rundt i stalden da jeg ik var hjemme smiley


  • #10   6. jan 2018 Jeg har jo en del heste. 3 heste blev lukket på boks. Min ene hoppe som skal fole om 2 måneder. og min ene 2 års plads og en DV.

    De blev mest valgt fordi jeg ikke før har haft dem til nytårs aften så ved ikke hvordan de ville reagere.
    Og ville ikke stresse min hoppe som skal fole snart mere end højst nødvenligt så de hade lys hele dagen og radio tændt fik mash lidt over 12. der var ingen af dem som reagerede overhoved.. Mine hignste drenge var smuttet ind i løsdriften og de stod og tittede lidt ud af døren ellers intet.. helt ro på.. Mine hopper der stod de alle inde i løsdriften og hyggede sige total cool og rolig ikke den mindste eaktion selvom nabo mm fyret af.. 2 af hopperne gad ikke stå inde i løsdriften de stod ude ved høhækken og spiste og bare stod.. ingen reaktion overhoved ikke engang et vip med året over alt krudtet.. Mine 3 små var ikke glade.. de stop også i deres egen løsdrig. føl hoppen dog det rimelig roligt op til kl 12 men da nabo mm begyndte og fyre af så var hun heller ikke hetl tryk så de stod i bunden af flden og fnyste lidt og var lidt utrykke. men ellers intet.

    Så alt i alt en virkelig god nytårs aften.. jeg var ude og tjekke lidt over 11.. også igen lidt over 12 da folk begyndt og skyde af og rendte lidt rundt og tjekkede og små ting ind til kl 1 hvor det væreste var skudt af også gik jeg i seng =)


  • #12   6. jan 2018 Min hest og ponyen stod ude ved vejen og så staldejer og resten af Odense by fyre fyrværkeri af. smiley

    Vel og mærke at de havde mulighed for at gå ud på græsfoldene og komme længere væk.


  • #13   6. jan 2018 de gik ude på folden.. hvis de går i panik, ser jeg hellere det er på en mark end i en boks hvor de ikke kan komme fra.
    men de to tager det så flot ?? vi skød af ca 100 m fra fold, vi bor på en bakke så vi har udsigt til 3 byer. og så har vi en skov bag huset på 12 ha og den gav genlyd, højere end braget fra selve fyrværkeriet..
    Hestene stod bare og kiggede, første gang to de lige en tur rundt i folden. så stolt af dem ????


  • #14   6. jan 2018 f

    profilbillede
  • #15   6. jan 2018 Vel jeg troede pga sidste år.. At det skulle gå uden problemer.. Men nej.. Høhækken var flyttet, og jeg opdagede at hestene ikke turde stå der hvor den stod.. Jeg havde dog hængt hønet op et par andre steder, men de var i år ALT for stressede til at spise.. I år var der også fyrværkeri tættere på da vi fik ny nabo tidligere på året som virkelig holdt fest..
    Så hestene spiste kun fra det ene net, og der gik et par dage før han(Tindur) havde faldt ned igen.. smiley

    Mvh TT


  • #16   6. jan 2018 her gik det fint hestene i den stald min står i stod stille og roligt den nærmeste nabo skyder aldrig af så det var kun nede i byen det værste var og det reagerede ingen på. Selv jeg bor på landet og vores hunde lod vi blive hjemme da vi har langt til naboen så at tage dem med i byen ind til en by vil stresse dem selvom de ligeglade med fyrværkeri.

    Har faktisk aldrig været nervøs med det og tror også man hurtigt kan smitte sin nervøsitet af på dyrene men altså havde vi hunde eller hest der reagerede på det vil vi forbygge det og hjælpe dyrene så godt vi kan for at de vil kunne være i sig selv


  • #17   6. jan 2018 Her gjorde jeg intet anderledes, for vores er fuldstændigt ligeglade. De står meget tilpas, ud til havet, og så med udsigt til 3 byer, så de kan da nok se noget fyrværkeri, men det er ikke så tæt på, og de bliver forberedt i god tid, da folk jo ikke altid er så gode til, at overholde reglerne, mht. hvornår der må skydes. smiley

  • #19   6. jan 2018 Ingen problemer hos os. Denne video er fra i år:
    https://www.youtube.com/watch?v=nA76hIYP7-c&t=38s

    Og denne viser hvordan vi har trænet med "bulder og brag"
    https://www.facebook.com/equilitydk/videos/vb.800746236717701/1073842969408025/?type=2&theater


  • #20   6. jan 2018 Uden nogen form for forberedelse stod samtlige af mine hyppere og hyggede - de fik en ekstra skovlfuld hø ved 23-tiden så jeg var sikker på de havde til hele natten. Lyset var tændt indtil lidt over 1, udelukkende fordi jeg ikke snøvlede mig sammen til at få slukket. Brugte ikke musik.
    Her er video fra ca ti over midnat hvor det buldrer gevaldigt udenfor: https://www.facebook.com/hypogmig/videos/1498234756892289/

    Og så er jeg også lige nødt til at vise et billede af min vufling, Rocko, som synes det der skraldebang var en fest! (Jeg har også video, men den ligger ikke offentligt nogen steder desværre)


    profilbillede
  • #22   7. jan 2018 Jeg har ikke ponyerne hjemme, men var ude og ride om formiddagen, hvor de allerede var begyndt at skyde meget af - heldigvis ved jeg, at min hoppe er bedøvende ligeglad med fyrværkeri, hun er generelt ligeglad med alle mulige lyde, skud osv. generer hende heller ikke smiley
    Sådan har hun altid været, nu bliver hun snart 7, men jeg har lige siden hun var 3½-4, hvor vi så småt begyndte at ride, kunne ride uanset omgivelser, hun har altid været upåvirket af dem smiley

    Shetlænderen derimod ved jeg er rædselsslagen for fyrværkeri, han bryder sig generelt ikke om pludselige eller høje lyde, men heldigvis fyrer staldejer aldrig fyrværkeri af, så der er rimelig ro omkring stalden smiley

    Det var til gengæld mere farligt at træde på bløde bomme, mente min bette pony smiley Planen var i hvert fald hun skulle gå over dem smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Nytårsaften - hvordan forløb det hos jer?

Annonce