{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.420 visninger | Oprettet:

trailertræning {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg står og skal lære min hoppe at gå i trailer. Hun er 15 år(islænder) og har i mange år været ude til diverse stævner, kåring og træning og har derfor prøvet lidt af hvert.
Hun har dog altid, ifølge tidligere ejer, været enormt vanskelig at læsse, og det ender (med få undtagelser) altid med at hun skal "bæres" op af mindst 3 personer, hvilket både er stressende for hende og farligt for os. Hun er hverken dum eller doven, men meget sensitiv og meget, meget angst for at skulle op i traileren, hvilket jo ikke er den bedste kombi.
Det skal siges, at hun er transporteret fra Island i en alder af 2 år, og kan selvfølgelig have haft en traumatisk oplevelse.
Hun går glædeligt op på rampen med forbenene de første par gange man beder hende om det, men beder man om mere, så stejler hun eller kaster sig baglæns ned ad rampen. Presser man hende eller prøver at 'tappe' hende ind med en pisk (det skal siges at hun reagerer fint på signaler fra pisk fra jorden når der ingen trailer er), så går hun helt i baglås og bakker/stejler indtil hun rammer noget.
Jeg har også selv prøvet at træne med hende, hvor målet slet ikke var at komme op i traileren, men bare at blive komfortabel med den, men det er aldrig helt lykkedes...

Jeg spørger derfor om der er andre der har haft en hest med lignende adfærd og som fik det trænet bedre, eller om der er nogen bud på en træner, som vi kunne få ud og træne med hende, som netop har erfarring med denne type adfærd?

Hilsen en snart meget desperat hestepige.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  trailertræning
  • #1   22. maj 2018 Har ikke erfaring med hest der reagerer så voldsomt, men klikkertræning har i hvert fald gjort at jeg aldrig har haft problemer med mine smiley

  • #3   22. maj 2018 tak for svar!
    vil helt klart undersøge det med klikketræning!
    Til Tanja B:
    Synes jeg har prøvet at bakke hende ned igen ligesom du siger... det virker bare til at hun aldrig rigtigt kommer til det punkt hvor hun selv byder ind:/


  • Louise P
    Louise P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 36
    #4   22. maj 2018 Det er ikke sikkert at det virker på din, men min får bind for øjnene. Jeg stiller ham foran traileren putter et håndklæde over øjnene (binder det ikke, men putter det under grimen, så er det nem at få af, hvis hesten går i panik)
    Så går han lige op. Jeg tager håndklædet af, så snart bommen er lukket, så han kan følge med i at klappen bliver lukket op.
    Det er så dejlig nemt, og hverken hesten eller jeg bliver stresset, og jeg kan læsse ham alene.


  • #5   22. maj 2018
    Måske det kunne være en idé og få en ud der har forstand på det og erfaring? smiley Der er mange der kører ud.


  • #6   22. maj 2018 Jeg har en hest jeg har trænet til at acceptere traileren. Han kommer aldrig til at lide at køre trailer, men han går op i traileren nu uden at splitte den af. Jeg har også trænet min anden hest der IKKE har haft et traume omkring traileren. Han nærmest løber ind i traileren, imens Tindur skal have nogle minutter på rampen og have en kommando (kys) så går han ind.
    Camilla Stormont hjalp mig til opstart for nogle år siden. Hun kan anbefales til trailer træning, ligeledes Linette Christensen. smiley

    Mvh TT


  • #7   23. maj 2018 Min gamle hest begyndte efter en periode, hvor vi havde kørt til træning hver uge, at begynde at stå og stejle ved traileren. Faktisk begyndte han at stejle 12 meter fra traileren. Med god trailertræning, en dygtig træner, toldmodighed og masser at tid, lærte jeg selv at læsse ham. jeg skulle dog holde det ved lige, gerne hver 14. dag. ellers kunne det godt være ekstra svært når vi skulle ud og køre.

    hvor i landet holder du til? Jeg kender flere dygtige trænere der evt kan hjælpe dig.


  • #8   23. maj 2018 Tak for svar!
    Hun står i Fredensborg/Grønholt.


Kommentér på:
trailertræning

Annonce