{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
743 visninger | Oprettet:

Tilkørsel? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg kunne godt tænke mig at til køre min lille fister, men jeg er løbet ind i et par problemer.
1: hvordan optræner man sådan en til at køre for vogn? Han kan allerede går for lange liner
2: hvor for man fat i en vogn der passer en miniaturer på 81cm?
Er det billigst at bygge en selv og hvis ja hvordan ?
Ellers er der nogle i kender der sælger i syd og Sønderjylland ? (-3000kr)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilkørsel?
  • #1   11. jul 2018 Thilde det er bedst hvis du får en underviser ud til kørsel som selv har køre erfaring smiley fordi det kræver nærmest kun en fejl tagelse for at hesten er rædslenslagne for hvad der er bag den smiley

  • #2   11. jul 2018 tænkte nok, problemet er at jeg ikke ved og gøjse er tilkørt ?
    Og så er det lidt dyrt at betale en underviser på Als hvis han er smiley


  • #3   11. jul 2018 Jeg tjekker lige nogle ting når jeg kommer hjem Thilde, så kan jeg komme med nogle råd smiley

  • #4   11. jul 2018 Kontakt din lokale køre forening der vil altid være meget hjælp at hente, og det er meget lettere at få hjælp og råd når man står over for ponyen og kan tilpasse det rigtigt, selvom man kan hjælpe med meget over nettet men det vil aldrig komme til at fungere at sidde og skrive over nettet hvordan man skal gøre. Men du kan sagtens for nye vogne til 3000 kr til din pony.

  • #5   11. jul 2018 og i øvrigt er det ikke nok at ponyen er tilkørt, du skal jo også have noget undervisning i hvordan, du gør i forskellige situationer. Der er altså stor forskel på at ride en hest, og stoppe den hvis den bliver bange, og så på at sidde bag i en vogn, og skal stoppe den hvis ponyen bliver bange. smiley

  • #6   11. jul 2018 Simone smiley
    Jeg havde selvfølgelig ikke tænkt at køre uden at få lidt undervisning smiley
    Min onkel har kørt og ville vise mig hvordan man kørte osv smiley


  • #7   11. jul 2018 Det var mere om der var noget jeg kunne gøre indtil at han kom?

  • #8   11. jul 2018 du kan begynde at gå med den i lange liner. smiley

  • #11   11. jul 2018 TS prøv at kontakte Slesvigske køreforening, tag evt. ud og kig på nogle stævner og snak med de andre der kommer der: http://www.slesvigskekoreselskab.dk

    #9+10 Du kan evt. prøve at kontakte Ullerup køreforening på Amager:, hvis du stadig søger en køreforening: http://www.ullerup-koere.nu

    Som en anden skrev tidligere, så er det alt andet lige nemmere at hjælpe face to face, end via skrift på nettet smiley

    Det kan ikke anbefales at tilkøre selv, ved at prøve sig frem, man skal vide hvad det er man gør! Få en med erfaring til at hjælpe dig, det behøver ikke at koste en bondegård, men det er selvfølgelig heller ikke gratis. Du kan lære meget ved at tage ud og snakke med nogle kørefolk (de er som hovedregel superflinke og helt nede på jorden), evt. melde dig som hjælper ved nogle af foreningens arrangementer, det koster ikke noget og ofte er der endda gratis frokost til hjælperne.

    Indtil din pony/hest er klar til at få spændt noget efter, kan du starte med at gå i lange liner, lær at stoppe og stå stille... også i længere tid, det er noget af det allervigtigste som hesten skal kunne. Træn styrtøjet og stemmekomandoerne. Lær hesten at have noget hængende og “slaske” på flankerne eller siden, det kan f.eks. være skaglerne på selen, som er lagt over ryggen og hænger løst på siden af hesten. Hav en hjælper til at lave modstand i skaglerne bag hesten ved siden af dig, hvor du går med linerne (forlæng evt. skaglerne lidt, så hjælper ikke går for tæt på hestens bagpart). Endelig kan I øve lyde, ved at have en dunk i et tov i hånden, som skramler bag ved hesten når I går, bliver hesten forskrækket, er det nemt at slippe tovet, og så stopper lyden øjeblikkeligt,

    Held og lykke med tilkørslen, og velkommen ind i køreverdenen... Jeg personligt er helt vild med at være kusk (under konstant oplæring, nu på 3. år) smiley


  • #12   11. jul 2018 Her et billede få dage inden min fjordbasse fik vogn efter sig for første gang, du kan evt. se lidt flere billeder på Bullers galleri (o;
    NB. vil ikke anbefale dig at købe en nylonsele, som den jeg startede med... den holder ikke til ret meget, så få fat i en ordentlig lædersele eller biothane hvis du har pengene til den slags luksus (o;


    profilbillede
Kommentér på:
Tilkørsel?

Annonce