{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tilkørsel
  • #1   2. nov 2014 Jeg har desværre ikke en video, og jeg håber bestemt ikke du kun vil følge en video, når du går igang smiley hellere få en dygtig underviser ud, så både du og hesten får en god oplevelse smiley

  • #2   2. nov 2014 jaja jeg vil bare gerne se hvordan man gør:-)

  • #3   2. nov 2014 Tja, det allerbedste sted at starte er nu ikke en video men f.eks. at tage ud at kigge når den nærmeste køreforening afholder et arrangement -der kan du både møde folk der måske kan hjælpe dig, og du kan få et indtryk af hvad det der kørsel er for noget og hvad hestene skal kunne (og finde sig i).

    Jeg ved ikke af at der findes "sådan kører du heste til-videoer" (heldigvis), men Dansk Køreforbund har udgivet et hæfte med basis-viden om kørsel (forskellige forspændinger, seletøj mm) og den kan købes for, s vidt jeg husker, 100kr.



  • #4   2. nov 2014 Søg på "how to harness a horse" på youtube - der er altså nogle rimelig gode videoer. Når du har fået en idé om tingene, så få en kusk til at hjælpe dig. Små skridt smiley
    Desuden kan jeg anbefale "Kørehestens og dens tilkørsel" af Tjeerd Velstra. Det var god læsning, og jeg fik hurtigt en fornemmelse, af, hvad jeg skulle være opmærksom på, da jeg begyndte at køre til.


  • #5   2. nov 2014 jeg har ikke tænkt mig at tilkøre min pony men jeg vil bare gerne se hvordan man gør det:-)

  • #6   2. nov 2014 Fliza, der er i hvert fald nogle fornuftige videoer på youtube, og nogle, der er lidt hen i vejret smiley Jeg fandt en rigtig god en for noget tid tilbage. Den forklarede skridt for skridt, hvordan tingene hang sammen, måske jeg kan finde den!

  • #7   2. nov 2014 Inden man bare lige kaster sig over youtube, så er det altså værd at have lidt basal viden om kørsel, sådan at man netop kan sortere i det man ser.

    I USA er det f,eks. ikke usædvanligt at lære hesten at standse (eller træne en hest med tendens til at stikke af) med et rebsystem der går fra forben, gennem et øje i gjorden og så som lange liner om til kusken. Når hesten skal stoppe, kan man således "bremse dens ben" (og i uerfarne hænder, potentielt vælte den når forbenene trækkes væk under den)...

    Generelt er der folk der har temmeligt alternative ideer til hvordan man tilkører... så youtube ville altså ikke være min første anbefaling til en 13-årig uden forudgående viden om kørsel


  • #8   2. nov 2014 som jeg skrev før så vil jeg ikke tilkøre nogle hest, jeg vil bare gerne se hvordan man gør:-)

  • #9   2. nov 2014 og amanda:-) tak det må du gerne:-)

Kommentér på:
tilkørsel

Annonce