{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

tilkørsel {{forumTopicSubject}}

hej
jeg vil gerne/er i gang med at tilkøre min haflinger. Hun kan godt at jeg styre hende bagfra, men stop og start har hun svært ved. Når vi skal i gang vil hun gerne med mig når jeg skal om bag hende. Og når vi stopper tager hun hovedet op og vender rundt smiley Men når jeg går bag hende, er hun rigtig god.

har i nogle fif eller noget jeg kan gøre for at lære hende at stoppe og starte, mens jeg går bag hende?
håber i forstår hvad jeg mener smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tilkørsel
  • #1   12. maj 2015 at indlærer det med stemmen er da en nem løsning, i hvert fald her i første omgang smiley

  • #2   12. maj 2015 hun stopper og starter for stemmen, men når hun stopper vender hun rundt så hun har front mod mig... så hvis der var vogn ville den være smadret smiley


  • #3   12. maj 2015 Tænker at det i første omgang måske var godt for dig selv at få lidt undervisning i det der med lange liner (tjek køreselskaberne der afholdes af og til noget og ellers er der sikkert en hjælpsom kusk der kan give lidt fif), så du får styr på lineføringen og kan gribe ind inden hesten selv tager styringen.

    Dernæst er "stå" en absolut livsvigtig kommando at kunne -hesten skal altså lære at når der er sagt stå, så er det stå, uanset omstændighederne, uanset hvad der sker omkring den osv.

    Og sidst men ikke mindst -har du haft en hjælper på i begyndelsen? Hvis ikke så find en, hvis ja, så brug en hjælper igen en periode.
    Hjælperen skal jo så gå nær hovedet (længere væk når alt går vel, tættere på når der muligvis kan blive behov for en hånd), og kan jo dermed hjælpe hesten lidt til den forstår hvad der forventes af den


  • #4   12. maj 2015 Jeg ville i den grad også vælge undevrisning i de første faser af tilkørslen, for der kan nemt gå et eller andet galt. Desuden er der en masse ting man ikke tænker på som førstegang-tilkørende, det fandt jeg i hvert fald selv ud af smiley

  • #5   13. maj 2015 tusinde tak smiley Nu har jeg en masse at gå videre med smiley


  • #6   13. maj 2015 når den vender rundt, så husk at holde an i modsatte tøjle, så du giver modstand. Som du selv siger går det jo ikke for vogn

    men vær opmærksom på at få trænet lange liner længe nok, så der er 100 % styr tingene. Samt husk at få trænet det med noget bag længe nok.



Kommentér på:
tilkørsel

Annonce