{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
583 visninger | Oprettet:

at sidde ned i trav {{forumTopicSubject}}

sagen er den at jeg efter næsten et halvt års pause fra ridningen igen startede min hest op for 6 uger siden og ridningen går rigtig godt, men jeg kan ikke sidde ned i trav.

mit problem ligger i at hvis jeg skal sidde ned så er jeg enten nødt til at tage tempo af traven også mister vi bæringen, men holder jeg tempoet har jeg ikke muskler til at sidde der uden at komme til at have for meget fat i tøjlen og forstyrre fortil..

Hvad kan jeg gøre? enten af træningsøvelser eller andet.




Kommentarer på:  at sidde ned i trav
  • #1   2. aug 2018 Det er bare træning af især mavemuskler og lår Jeg synes tit det hjælper at holde i forsvidslen på sadlen når man ikke selv kan mere, eller simpelthen bare sætte ned i skridt, lige trække vejret og slappe af i musklerne, og så prøve igen. Jeg synes ikke det plejer at tage så lang tid før man har "lært" det

  • #2   2. aug 2018 lårene er der ingen problemer med, men føler simpelthen at jeg sidder oven på sadlen og ikke nede i den.

    må have fundet mit mavetræningsprogram frem så.


  • #3   2. aug 2018 Det handler i al sin enkelthed om at balancere sig bækken og så bare slappe af. Og ja det er lettere sagt end gjort.

    Jeg plejer at starte med at lægge benene frem over knæpuderne, så jeg får mit bækken i balance og sædebenene rigtigt placeret. Derefter benene ned, men uden at flytte på resten og lad dem være tunge og afslappede. Mange klemmer sig op af sadlen med benene.


  • #4   2. aug 2018 Synes jeg har forsøgt med tunge afslappede ben og slappe af i kroppen, men synes ikke rigtig det gør nogen forskel.

  • #5   2. aug 2018 For mig handler der om styrke i lår ryg og mave.

    Jeg brækkede min arm i foråret, og for at undgå at tabe for meget styrke i mine inderlårsmuskler i de 2 måneder jeg lå på sofaen, købte jeg en bold som jeg lagde mellem mine knæ, når jeg lå på ryggen, også lå jeg og pressede på den bold i en times tid hver dag.

    Senere da smerterne i armen aftog, begyndte jeg på ryg og mave øvelser.

    Dette betyd faktisk, at da jeg efter 8 ugers fraværd fra sadlen, satte mig op igen, havde jeg et bedre sæde og bedre styr på min evne til at bruge mit sæde mere detaljeret end før. Jeg sad med andre ord bedre, end før jeg brækkede min arm, og det selvom jeg overhoved ikke havde redet.


  • #6   2. aug 2018 måske jeg skulle prøve det som supplement til mit løbetræning.

    er det bare en billig plastikbold eller en skumgummibold?


  • #7   2. aug 2018 Bare en billig plastisk bold, tror jeg gav 3o kr. for den i Rema. Tror ikke der er modstand nok i en skumgummibold.

  • #8   2. aug 2018 Okay.. Det vil jeg prøve.. Tak.

  • #9   2. aug 2018 Da jeg for et par år siden begyndte at ride igen som voksen var vejen frem simpelthen kort trav uden stigbøjler.
    Det tvinger dig til at finde balancen. Og stiller krav til de relevante muskler.
    Hvis du i starten kun holder til 5 runder og så skridt pauser, jamen så tag kort trav i 4-6 runder, skridt lidt, og trav igen.

    Hvis du slet ikke er i form, og du er hestens primære rytter, så sætter I nok begge pris på skridt...


  • #10   2. aug 2018 Jeg er i fin form, da jeg har løbetrænet og gået i fitness hele vinteren og hesten er også i god kondi trods pause. men må prøve.

  • #11   2. aug 2018 Er de muskler, du bruger til præcis ridning i god form?

    Det er sandsynligvis delvist forskellige muskelgrupper...


  • #12   2. aug 2018 Enten så har jeg bare de muskler selvom jeg sjældent sidder ned i trav på hesten, eller så synes jeg ikke det handler om muskler men mere om balance, rytme og vægtfordeling. Svært at forklare hvordan du præcist skal gøre, men balance i sæde og bøjler, og så følg med hesten mens du sidder helt lige over den

Kommentér på:
at sidde ned i trav