{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
889 visninger | Oprettet:

hvordan finder jeg ratte træner/underviser. {{forumTopicSubject}}

[i]Hej.
jeg og kæresten her en helt fantastisk fjordheste på 4år, vi er halt om halt i gang med tilridning af ham. det her står på i ca 1år. det skal dog siges at det her vært noge bump på vejen. han har vler trænet fra jorden af i 8mdr pga skævt bækken og nogle sener i halen der ikke sad som de skulde. det hele er nu på plads og der er ikke noget galt længe. har fået grøn lyt fra dyrlæge, massør og kiroprakter til ar ride igen dog max 15 min pr gang i straten.
vi var på ham i dag, det var både skit og godt.

han viiker til at være blevet bekymret for gjorden hvilket han aldrig her værtr før. bare da vi gik rund ville han nappe og bide... (skal lige siges at han nappe adfær kommer når vi generalt trækker med ham og er godt i gang med at vende ham af med det. han er aldrig gjor det før det begynte sidste sommer i det små)...

puha når det var en strat.... det jeg ger vil vide er hvor jeg finder en underviser der sætter heste først, vi har lavet jordtræning efter Monty robbers/ute lemand. og ville ger ha en underviste i ridning som kender til disse prinsipper og trænder der efter. hvor finder jeg sådan en træner?

Vores trænder skal kunne undervise min kæreste som en "nybegynder" han her redet da han var baren og får pt alm undervisning. men han har masser ef gå på mod og tør. jeg er pt ude af spil da jeg her en krop der ikke helt funger... det lyder nok dumt men vi ønsker selv at gøer tingen men med en der kender til hvordan man enlige gøer, ind over. der vor vi er opstaldet bruger de kun den gamle ride metode af hvad jeg her set... og det ønsker jeg ikke helt og tag i brug her... det er godt nok det jeg selv kender bedst til

håbr at der er en der kan hjælpe... enet hvis du selv er træner eller kender en eller et sted og søge efter en.

mvh CH


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan finder jeg ratte træner/underviser.
  • #1   25. mar 2019 Hvor i landet er i?

  • #2   25. mar 2019 Så en nybegynder skal tilride og uddanne hesten... det lyder da som en super plan...

    Nå, men en god start ville være at skrive hvor i landet og hvor langt i vil køre efter det.


  • #3   25. mar 2019 1)
    Hvis jeg var jer, havde jeg slået koldt vand i blodet.
    Det farlige ved at en nybegynder forsøger at give signaler er, at man ikke "taler rent endnu".

    Og hvis rytteren ikke giver tydelige signaler "men klart og tydeligt siger noget vrøvl, , kan hesten ikke lære at give en tydelig, præcis reaktion.

    Det er meget, meget sværere at omlære noget fejlindlært, end at gøre det rigtige fra starten.

    Dernæst - Monty Robert?
    Prøv at søge med ordet western på Facebook.
    Der er en del, der laver noget, der ligner.
    (Og så er der en del, som laver noget helt, helt eget.)

    Men - tal med jeres hestevenner.
    Måske de kender nogen, der kender nogen, der...


  • #4   25. mar 2019 For det første er Monty Roberts og Ute Lehmann er godt stykke fra hinanden i holdningen om hvordan hesten trænes. smiley så hvis det er en af de I vil gå ud fra, så vælg hvilken smiley Nu skriver I ikke landsdel, men Camilla Stormont kan hjælpe Jer.. smiley Det er på Fyn.

    Mvh TT


  • #5   25. mar 2019 Vi bor i mellem Skive og Viborg.
    Han er ikke helt ny min kæreste. Start og stop er indlært hos hest. Så det sider der. Men vil gerne finde en underviser der undervises i fx rideteknik, praksis på hesten. Men som bruger de "nye" metoder. Det er lidt svært at skrive ?? tænker at selve hest skal uddannes til at gå skovtur, lidt western, eller måske små distance lød.(er lidt usikker på hvad han vil egne sig til).

    Snakke med mine heste venner... Det kunne jeg godt... Men jeg er hende det total tossede hippie der gør noget helt vild mærklige.... Så det kommer jeg ikke helt super langt med der. Der er kun 1 der er med på det, men hun ligger syg da hun har tygget en muskel løs. Hun har trænet os indtil nu. Men fra jorden, så nu skal vi have undervisning fra ryggen. ???? (Hun har været hos Uth lemand)
    Håber i kan læse det med stavefejl og lidt rod. ??


  • #6   25. mar 2019 Tag ud og kik på et par western clinic.

    Ikke klassisk pleasure, men fx Danish Stockhorse Association.

    Det løser måske ikke jeres problem.
    Men det kunne lyde somom du finder folk, der er interesserede for det, som du og din mand vil.

    Jeg havde stadig meget kraftigt overvejet at betale en anden for at ride ham til, og bagefter betalt for samme person underviser jer ugentligt.
    Det kan dog kræve trailer, der er langt mellem western folk.
    Derfor er det ikke billigt, og ikke den løsning du søger.

    Men, for inspiration, kig dog med.


  • #7   25. mar 2019 Dokte who.

    Ved du om der er nogle western sted omkring Viborg- Skive?


  • #8   25. mar 2019 Jonna Mccabe har et god butik, og et ridecenter.

    Jeg er lidt i tvivl om, hvilke genre hun gør det indenfor. Jeg har ikke besøgt hendes ridefasciliteter.
    Tove og Torben (mener jeg de hedder) har Double T and T Ranch oppe syd for Århus. Det er da relativ tæt på, og jeg tror at du måske vil kunne lide dem som mennesker og ryttere.


  • #9   25. mar 2019 Doktor who.

    Jeg kan desværre ikke køre med heste, så der skal helst være en der kommer til os. (Vi må ikke køre med treler nemlig)
    Og så kunne det være rart at man kunne få undervisning evt på elev hest for mit vedkommende ?? men tak jeg ville prøve at undersøge det.


  • #10   25. mar 2019 Uhh.
    Der er 3-5.000 western redede heste på landsplan.

    Jeg tror, at det er svært at finde tæt på.
    Men god jagt.

    Du og din mand har også en del omskoling foran jer.
    Been there, done that.


  • #11   25. mar 2019 Hvad tænker du på ang økonomi?

  • #12   25. mar 2019 Hvis det koster bare 2 kr pr km for at køre i trailer, og man skal køre fra Sønderjylland til Århus, så løber det jo op.

    Betaling af clinics.

    Betaling af almindelig undervisning.

    Osv.


  • #13   25. mar 2019 Det er jo det. Men bor ikke i Sønderjylland. Bor i midt. Mellem skive og Viborg ?? men jo det kan blive dyrt. Men i det vi skal have firma til at køre så bliver det på ingen måde aktuelt. ?? Så tænker der nok skal være ænder løsning ??;)

  • #14   26. mar 2019 Måske Majbrit Carter i Sparkær..

  • #16   26. mar 2019 Sanne.
    Det skal prøves ??
    Kender hende godt og hun er super dygtig. ??

    Karen d
    Det må jeg lige prøve ??


  • #17   26. mar 2019 Jeg kan varmt anbefale Lisette Norah som er BBH instruktør. Hun kører ud fra Viborg- egnen og er uddannet i signalindlæring og adfærd. Du finder hende på FB ved at søge på hendes navn.

    Mvh Malou


  • #18   27. mar 2019 Jeg kan varmt anbefale Henriette Storgaard. Hun ejer med sin kæreste Stald Fredly hestepension. Hun underviser virklig med hesten i fokus og med en tilgang til hesten og i det tempo den har behov for.
    Derudover underviser hun både helt nybegynder og øvet rytter, der bliver set på hvad jeres mål med det hele og så findes der en løsning sammen derfra.

    http://www.staldfredly.dk/kontakt/


Kommentér på:
hvordan finder jeg ratte træner/underviser.

Annonce