{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
787 visninger | Oprettet:

Unghest - Spring {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg mangler noget inspiration og hjælp til nogle spring og bomøvelser som jeg kan lave med min unghest. Han har sprunget 3 gang, og arbejdet en del med bomme, men har svært ved at galopere over og hen imod springene. Han springer fint og begynder at forstå det, men vil kun springe i trav, og slingre en del der hen imod.

Nogle øvelser til at ride lige hen imod springene og holde galoppen derhen imod?


Kommentarer på:  Unghest - Spring
  • #1   9. feb 2020 En god underviser.


    "Dressur." Optimer balance / samarbejde med rytter.


  • #2   9. feb 2020 Vi arbejder også utroligt meget med balancen, og den er rigtig fin i alle gangearter, men det er når vi så skal springe at han bliver usikker på galoppen. Så tænkte at der måske var nogle øvelser eller andre ting til at hjælpe hm videre:)


  • #3   9. feb 2020 Hvis balancen er fin, og han er vant til bomme og cavelletti, ville jeg tænke at han ville have rimelig let ved afstandsberegning til lette spring.

    Så, har han svært ved det, er han enten ikke så god som du beskriver - eller også er det en rytter ting??
    Hvis du bliver usikker, så adlyder hesten dig og din usikkerhed og kludrer også selv.

    Ergo.
    Mere dressur og leg med bomme er min tanke??


  • #4   9. feb 2020 Han har svært ved at koble den galop og balance som han har i dressuren med når han springer. Han kan sagten gå i en fin galop, men når han så skal springe taber han den, og jeg for svært ved at hjælpe ham ordenligt.

    Men vil helt sikkert lege en masse med bomme og træne galoppen. Nogle specielt bomøvelser som er gode?


  • #5   10. feb 2020 Jeg ved ikke nok om spring til at svare klogt på det.

    Men vær opmærksom på rytteren.
    Hvordan reagerer du på at nærme dig et spring eller bom??
    Jeg tror selv på, at 9/10 gange kommer træning problemer hos dyr fra mennesket. Og det fede ved den logik er, at så kan jeg som menneske gøre noget


  • #7   10. feb 2020 Han kan ride en rolig kontrolleret galop på volte men også på lige strækninger i dressur men vil helt sikkert øve noget bom og cavalleti med ham.

  • #9   10. feb 2020 Tak for de mange gode råd, det kan vi helt sikkert bruge


  • #10   10. feb 2020 Udenat have alt for meget forstand på spring, så vil jeg spørge om den KAN springe? Altså kan den selv galoppere mod et spring (uden rytter) i egen balance?
    Jeg ved at en del løsspringer deres hest inden de springer under rytter. Jeg ville også være bange for tekniske øvelser (a-tempo og bomme) hvis det er fordi den ikke er tryg i dens egen balance når den skal flytte på fødderne.


  • #11   10. feb 2020 Han kan sagtens springe både med og uden rytter, men er som sagt ikke sikker på sig selv når det er i galop. Tror at han føler han ikke kan styre det på samme måde og derfor er bange for at falde osv. Vi har redet en masse med bombe i serier, så det kan han sagtens, og er blevet meget tryk med.

    søger derfor hjælp til at han kan få mere selvtillid så han tør at spring i galop, og han ikke slingre smiley


  • #12   14. feb 2020 Bliv ved med a springe i trav indtil hesten selv søger/trækker mod springet uden slingren. Først der er hesten klar til a komme i galop. Træn serier det styrker balancen og koordinationen. Byg det langsom op. Kom et par gange Først kryds men bom foran så et par gange hvor du lægger du bom bagved også et igen nogle gange med et kryds mere efterfølgende. Næste gang du springer starter du op forfra indtil hesten er 100% sikker på hvad den skal og som den føler sig tryg kan det bygges hurtigere frem mod slut serien. og husk Lær hesten a tænke frem når den lander så den forsætter i galop.

  • #13   15. feb 2020 Hvis du skal til hingstekåring i Herning i år, så holdes der gratis foredrag ang uddannelse af springheste af brd Schou/absolut horses.

    Og så tænker jeg helt overordnet - hvad siger din træner til dig ? En træner er dødvigtig især i opstarten af ung heste, hvor der kan opstå småproblemer, som ikke skal ende i store problemer, og hvor al grundlaget for korrekt uddannelse af hesten bliver lagt.
    Forkert opstart af uddannelse er som at bygge et hus, hvor man ikke får lagt fundamentet korrekt - og så holder huset ikke i længden.

    Mvh Charlotte


  • #14   17. feb 2020 Min træner siger at jeg skal træt en masse galopvolter så han for en god blande, og at travbomme og galopbomme vil være en god ide. Han har allerede forbedret sig meget, og kan mærke at det hjælper med vores træning. Er ikke helt sikker på at jeg kommer til Herning, men ville da lige undersøge det nærmere smiley


Kommentér på:
Unghest - Spring

Annonce