{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor ofte rider i?
  • #2   31. mar 2020 Da jeg havde en Frederiksborger hoppe på 20 år til fri disposition, så red jeg hende 2-3 gange om ugen smiley

    Mvh TT


  • #3   31. mar 2020 Vores på 24 bliver redet mellem 5 og 6 dage i ugen smiley

  • #4   31. mar 2020 Jeg har redet en på 25, 5 dage om ugen (let dressur) og en på 27, 3 til 4 gange om ugen (tur)

  • #5   31. mar 2020 Min vallak fylder 22 til maj (men er slet ikke selv klar over sin alder), jeg kan godt ride længere ture (10 km eller lidt længere) flere gange om ugen, men han holder 99% af tiden fri dagen efter, "motionere" vi dagen efter en sjælden gang imellem så er det feks en mini gåtur i skridt smiley
    Vores ture lægger generelt på ca 5-10 (primært i skridt det meste af tiden) og hvor ofte kommer an på hvor meget tid jeg har, men jeg vedligeholder og opbygger langsomt længden smiley


  • #6   31. mar 2020 Jeg kan ride min 19 årige 5 minutter om ugen, hvis jeg er heldig - men det er noget mentalt. Han vil ikke rigtige rides mere, men kommer selv og indparkerer en gang imellem. Træner dog intensivt fra jorden smiley
    Min 17 årige bliver trænet ca. 5 gange om ugen hvor 2-3 gange er ridning.


  • #7   31. mar 2020 Min på 21 (om 14 dage) bliver redet 2-3 gnge i ugen pt. Når det er lysere om aftenen så bliver hun redet næsten hver dag smiley

  • #9   31. mar 2020 De 2 jeg har på 15 år, bliver redet hver anden dag, så har de tid til restitution, hvilket jeg prioritere ret højt. - da de bliver hurtigere stærkere og dygtigere, når de har tid til at restituere.

    Jeg har en på 25, han bliver redet hver 3. dag, så han har 2 hele dage til restitution, efter hver træning. Jeg har prøvet at pensionere ham, men det fungere på ingen måde, han står og møffer ved ledet, når jeg tager de andre ind. Så disse 2 gange om ugen, fungere bedst for ham. Han tror stadig han er 4 år, og en krudt ugle af format.

    De bliver alle 3 redet fortrinsvis i dressur.


  • #10   31. mar 2020 Okay, tak for svar! Var lidt i tvivl om, hvor ofte det er forsvarligt at ride min hoppe, der bliver 19 til maj. Hun har gået travløb, og hendes ben er ikke helt som de har været -men vi rider mere tur end baneridning og hun er altid frisk og klar smiley

  • #11   31. mar 2020 Det er meget individuelt, bare lyt til hesten så kan du ikke gå galt i byen smiley

  • Karen H
    Karen H Tilmeldt:
    mar 2020

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 35
    #12   31. mar 2020 Vi havde en dyrlæge med speciale i haltheder ude sammen med en der havde en ældre vallak. Dyrlægen anbefalede at holde igang gerne 5-6 dage i ugen, for de har bedre af at blive holdt igang, en kun rides en gang imellem.

    Dog skal man tage hensyn til hestens form!


  • #13   31. mar 2020 vores på 20 bliver redet hver dag. Nogle dage i ridehus andre i skov, hvor vi veksler mellem skridt og ture med mere tempo

  • #14   31. mar 2020 De to gamle jaser jeg har (begge 20) bliver redet lidt sporadisk et par gange i ugen. Det er på små ture. En lang tur (7 km +) er altid efterfulgt af en fridag.

    Der er ikke nogle af de to, der fejler noget eller har været syge eller halt. Og jeg har ellers aldrig brugt en eneste krone på at nogen skal lægge det jeg kalder "en varm hånd" på dem.



  • #15   31. mar 2020 Da jeg havde helpart på en 18 års, red jeg 4-5 dage i ugen fordelt på spring, dressur og tur. Vi varmede godt op og huskede vores skridtpauser, men så fungerede han også på lige fod med andre heste.

  • #16   31. mar 2020 Min blev redet 5-6 gange ugentligt på M niveau, helt til han var 21. Og havde det ikke været pga forfangenhed, var det fortsat til hans død.

    Min dv bliver 19 i Maj og han er i gang dagligt på LA niveau ved låner. Og det fortsætter han også med til han ikke kan mere.


  • #17   2. apr 2020 når tiden er der og vejret arter sig. nok 1 til 4 gange om ugen pt.

  • #19   2. apr 2020 Min hoppe er 24 (på tur og springbanen tror hun dog at hun er 4) Jeg kan sagtens ride hende alle ugens dage (dog skal det dog være noget stille og roligt efter vi har sprunget højt eller været på en hurtig lang tur, men det kan godt være at det er noget jeg bilder mig ind) Hun har dog tendens til at få ondt i ryggen, men så giver jeg hende en omgang massage og så er hun klar igen. Jeg rider tit med barefoot eller uden sadel, det har sikkert også en virkning smiley

Kommentér på:
Hvor ofte rider i?

Annonce