{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.207 visninger | Oprettet:

Emilie K
Emilie K
Tilmeldt:
9. feb 2021
Følger: 4 Emner: 8 Svar: 6

Tripper i skridt og trav {{forumTopicSubject}}

Hej ??
Jeg har en tinker som tripper meget i skridt og meget gerne vil frem. Og så snart vi traver så er det med hovedet helt oppe. Så mit spørgsmål er hvad kan jeg gøre for at hun ikke tripper sådan og hvad gør i?

- emilie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tripper i skridt og trav
  • #1   28. apr 2021 Få en underviser til at hjælpe, men ind til da, kan du Lære hende at vente på dig, når hun går afslappet så slap af, når hun tripper så lav en parade, når hun står stille, frem i skridt og sådan gør du til hun går mere afslappet, Det tager tid og måske du skal gøre det de første 5-10 Min hver gang i lidt tid, til hun lader være, men husk at ros når hun går afslappet og husk at giv efter på tøjlen når hun lytter.

    Det med hovedet oppe i trav, kan have flere årsager, passer sadlen, er der andet der gør ondt, er det kun med rytter, her er mit bedste råd igen at få en underviser til at hjælpe og få tjekket om der er noget der gør ondt og få det fixet hvis der er.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   28. apr 2021 Der kan være uendeligt mange grunde ril at hesten gør som den gør.

    Mit bedste råd er at få en god underviser på sagen, og få kontinuerlig undervisning således at du bliver guidet i den rigtige retning.

    Det kan være tillært adfærd, men det kan også være din ridning, altså indvirkning på hesten der gør det.


  • #3   28. apr 2021 Hvor gammel er din hest og hvis gammel er du? Og gør din hest det uanset om det er på ridebane eller i naturen?

  • #4   30. apr 2021 Som de andre siger undervisning. Og indtil da masser overgange og parader så den lærer den ikk kommer hurtigere frem af det.

  • #5   1. maj 2021 Hvis han kun gør det på tur, vil jeg sige at han er frisk smiley Hvis han også gør det på banen, ville jeg ikke få en underviser ud, men få en dyrelæge til at tjekke den, og få tjekket at udstyret passer og sidder som det skal smiley

  • Emilie K
    Emilie K Tilmeldt:
    feb 2021

    Følger: 4 Emner: 8 Svar: 6
    #6   3. maj 2021 Vi har haft dyrlæge ude og tjekke udstyr osv. Faktisk 2 gange har nu fået uv 2 gange og det går meget bedre mange tak for svar. Jeg er 14 år og det er min tinker også?

  • #7   3. maj 2021 Dejligt at høre, fortsæt med undervisning, så skal det nok blive godt smiley

Kommentér på:
Tripper i skridt og trav

Annonce