{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
264 visninger | Oprettet:

trænings spørgsmål dressur&spring {{forumTopicSubject}}

jeg har nu haft min hest Frida i 5 uger, og det er gået rigtig godt, jeg syns tit hun har været anspændt under ridning og vil ikke rigtig hvad jeg vil, hun er ikke så anspændt længere, men stadig lidt imod nogen af de ting jeg vil så har lige nogen spørgsmål:)?

1; I dressur, hun kan sagtens gå ned til biddet og gør det rigtig flot, hun stritter bare tit imod og slår i trav når jeg vil arbejde hende ned, og prøver at sidde afslappet med ikke alt for stramme tøjler da det stresser hende, men det hjælper ikke, det er næsten umuligt for mig at arbejde hende ned, og det burde ikke være smerter eftersom at hun sommetider bare gør det:).

2; Jeg har haft en del problemer med at springebane på hende, hun ELSKER at springe og springer højt og godt over, men det har kun været muligt at tage en kombination for ellers render hun bare med mig, eller vil ikke over springet, ligemeget hvad jeg gør. jeg har fået springundervisning en gang, men ligenu arbejder vi lige med noget andet ..

3; nok mest til jer med fuldblods, hvordan får i jeres heste til at slappe af:)?..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  trænings spørgsmål dressur&spring
  • #1   24. sep 2007 At den slår fra, kommer an på hvordan du "arbejder den ned" - bruger du tøjlerne?

  • #2   24. sep 2007 Tøjler og ben ja ..

  • #3   24. sep 2007 ... Synes du skal give hesten mere tid, til at kende dig og sig selv det nye sted. Arbejd meget med den i stalden, og fra jorden, altså nusse og sådan , så I for et rigtig godt forhold sammen. Så kommer det andet med tiden. Hun slapper mere af med tiden, som hun bliver mere tryg ved dig og sine omgivelser. Du lærer også at takle hendes energi på en forhåbenlig positiv måde d:

    - Men tillykke med din ''nye'' hest da smiley


  • #4   24. sep 2007 Afslapning kommer når hesten er fortrolig med dine signaler altså når den er fri for konflikt/misforståelser osv...

  • #5   24. sep 2007 Kan du forklare lidt mere uddybende? (=

  • #6   24. sep 2007 Ditte: omgivelserne er hun nu ligeglad med nu, og hun har også gjort det med mig en del gange før;),

    zandra: udybe, hvad mener du?d;


  • #7   24. sep 2007 du skriver du bruger ben og tøjle, på hvilken måde? :b
    For mig lyder det lidt ulogisk at du bruger dine ben og tøjler på en gang..


  • #8   24. sep 2007 1)
    undervisning (: men prøv ogs at tage og give efter, og så MEGET vigtigt, brug stemmen, indtil hun lærer det, det er ultra vigtigt at man skiller gangarterne ad, ellers ender det galt.. og så ros hende når hun slapper af..

    2) sæt springene ned, og få noget mere undervisning.. sørg for at komme godt med, tag evt fat i manen, og ret dig ikk op for tidligt, lad hesten komme fri af springet, og så retter du dig op.. så burde hun blive gladere, hvis det ikk hjælper, så få fingerene i din underviser.. (:

    3) godt nok DV, men hun er meget tændt.. jeg slapper af, og trækker vejret dybt smitter af på hesten.. og så bruger jeg stemmen, som 99% af alle heste reagere på (:


  • #9   24. sep 2007 zandra: jeg sidder ikke bare og hiver i tøjlen, ja det lidt svært at forklare bruger mine ben så hun stadig får en tilpas fremdrift uden at hun burde sætte i trav;)..


    { Soulmate'n&&Geek' }:

    2 jeg springer ikke engang højere en 50cm fordi ´jeg ikke føler jeg har ordenligt styr på hende;).

    3:så må hun være den 1% for hun er meget svær at få ned og slappe af;) ..



  • #10   24. sep 2007 så lav en bom på jorden.. min var ogs meget tændt.. men styr hende rundt og sørg hele tiden for at have kontrol over hende, lav en parade hvis hun ikk venter osv.. forsøg et i trav indtil det lykkeds..

    nej okay, men brug for guds skyld stemmen, og det virker medmindre hesten har haft årlige oplevelser med det


  • #11   24. sep 2007 1: Driv hende bagfra. Det er en forudsætning at hun slapper af for at kunne gå til biddet. Ikke rid hende ned før hun slapper af!

    2: Spring ikke før du har styr på dressuren.

    3: Jeg rider bare smiley Slapper jeg af på ryggen smitter det af på Helle smiley Og så snakker jeg smiley


  • #12   24. sep 2007 Okay, men hvis det var mig, ville jeg nok ikke bruge tøjlerne til at ride hesten 'til-bidet' med. Tror helt sikkert kun at det forvirre hesten mere, og kan også være en sansynlig mulighed for at den 'stritter-imod og slår fra'..

    Jeg ville aller først satse på at få den til at gå afslappet, uden at bruge bidet, og få den til at vente.



  • #13   25. sep 2007 kan dan være at hun føler sig utryg og hvis du ikke stoler 100 på hende stoler hun heller ikk på dig

    det var det samme med min pony det var bare i lidt højere grad!


Kommentér på:
trænings spørgsmål dressur&spring

Annonce