{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
624 visninger | Oprettet:

Pony skynder sig i galop {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg har part på en kat 2 spring pony, og holder hende i form for ejeren da hun er blevet for stor til hende.
Jeg er vant til at ride islænder og "almindelig" hest/pony, og har redet i 4 år til foråret 23.

Hende jeg ride(Shaker) er en frisk type, og har svært ved at komme ned i tempo i galoppen. Hun har lidt svært ved balancen, hvilket jeg ville tro er grunden til at hun skynder sig.
Sammentidigt changere hun nogen gange på langsiden uden at jeg spørger om det - og også på volter.

Hun har gået en del springstævner med ejeren før i tiden, og hun har også ladet hende lege med changementer når hun har redet hende. Så vil på ingen måde straffe hende for at gøre noget hun har været trænet til - ja vil selvfølgelig ikke straffe hende uanset hvad.
Men med tiden kan det godt blive lidt stressende når hun ikke vil give efter på tøjlen, og vil gerne have at vi begge får en hyggelig ridetur.

Jeg ville hører om der er nogen der har oplevet lignede - eller har nogle gode ideer til at træne hendes balance og galop :]


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pony skynder sig i galop
  • #1   5. dec 2022 Masser af forskellige sidebevægelser. Lyder som om du skal have hende løftet fortil og opbygget en bedre balance.

    Ville anbefale at få en dygtig underviser der ikke er hiv-og-træk.


  • #2   5. dec 2022 Overgange(Trav - galop - trav, skridt - galop - skridt), løsgørende sidebevægelser (schenkelvigning og versader), og galopanspring. Start med at have fokus på kun selve anspringet, at ponyen er blød og lyttende både, før og i anspringet, og så ned i trav eller skridt igen. Når det kan gøres uden problemer, så begynd at lav længere galop momenter, med med fokus på overgange mellem gangarterne.
    Og så masser af løsgørende øvelser i især skridt.
    Rid mere volte, end ligeud.

    Men som Louise skriver, så ville en underviser helt sikkert også være gavnligt smiley


  • #3   5. dec 2022 Louise J #1
    Ja lige netop, det var sådan noget jeg selv tænkte - var bare ikke helt sikker på hvordan det skulle gøres.
    Jeg har allerede en dygtig underviser på, men ville bare have nogen andre øjne på sagen :]

    Thomine #2
    Tak for et dybdegående svar, vil helt sikkert prøve at arbejde mere i dybden med hende til vi får bedre styr på det smiley


Kommentér på:
Pony skynder sig i galop

Annonce