{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
504 visninger | Oprettet:

Hjælp! Anspring til gallop! {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG'er
Jeg er så heldig at ha' købt mig en traver for ca 2 måneder siden, så jeg har ikke haft hende så lang tid. Men mit problem er at, hun løber sig selv i gallop og hun gallopere ret stærkt, ikke svær at styre på nogen måde, men det går bare for stærkt, og det samme i traven, hun har gået et par enklete løb da hun var i prøvning, men hun var for langsom.
Men hvad kan jeg gøre for at lære hende at lave anspring uden at hun løber så stærkt?

( Vores ridebane nede på skolen er ret dårlig lige i øjeblikket, så det gør dett x-tra svært at træne )

Håber i kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! Anspring til gallop!
  • #1   13. jan 2008 hold lidt igen halve parader, og imens du holder igen på tøjlen driver du med sædet, så den lærer at det er dig der bestemmer tempoet et gjorde je gpå blacky og det virkede super han gik fra at jorde til at gå fint og ssamlet i galopen

• #2   13. jan 2008 Team-Bubbi bjørn<3'3(Christinna) O :
    Tak for det (:

• #3   13. jan 2008 Tja.. Traver er jo til at løbe lidt stærkt., Men man kan sagtens lære dem det ordenligt.
    Efter min menning, så skal du bare have tålmodighed, og prøve at lægge benene godt til hesten. og prøve i et hjørne.
    Gracy, min gamle traver, (som er solgt nu), på hende skulle man sætte i galop fra skridt. xD Men man kunne til sidst med masser af tålmodighed og træning, så kunne man også fra trav.
    Husk, en masse balance øvelser, da travheste, ofte har lidt mindre balance, og sværere ved at kontrollere galoppen. xD
    Det var nok ikke til den store hjælp, men træning og tålmodighed, er nok lykken xD
    Held og lykke.

• #4   13. jan 2008 Bøf m løg xD :
    Tak for rådet smiley

• #6   3. maj 2008 Fandt lige dette indlæg, da jeg også har problemer med at få min 11 årige traver i galop. Jeg tror ikke han aner hvad et galopanspríng er. Har før haft en traver som jeg lærte at galoper på den måde "Pelle" skriver, hun var dog også kun 4 år da jeg købte hende, hun kunne gå over i galop fra stående.
    Problemt med den jeg har købt nu, er at han bliver meget ivrig, efter 1. forsøg og er svær at samle igen. Har overvejet at longere ham, og når han så endelig galoper, vil jeg sige gaaalop flere gange og rose ham op til skyerne. Efterfølgende vil jeg bruge ordet gaaalop når jeg rider.. Tror i det har nogen efekt??

• #7   7. maj 2008 Pelle det var også det jeg mente. Det giver jo ikke mening bare at sige ordet tilfældigt der skal jo værer en sammenhæng.. smiley

Kommentér på:
Hjælp! Anspring til gallop!

Annonce