{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

hjælp til anspring... :) {{forumTopicSubject}}

heii jeg håber der er en eller flere der kan hjælpe mig med min dejlige traver Major... Han kan ikke galopanspring med rytter på og jeg vil meget gerne lære ham det da jeg ikke er så vild med heste der løber sig igang til en dejlig galop tur... Så jeg vil bare lige spørge om det er nogen der ved hvordan jeg kan lære ham det?
Og jeg har et spørgsmål mere : når han ikke gider det jeg vil have ham til så begynder han er bakke så er der nogen der kan give mig en grund til at han gør det?... han ved skam godt at det er mig der bestemmmer...men det er han ligeglad med når det gælder f.eks. at galopere for 3. gang.. (nå vi galopere er det ca kun 2 min adgang da han så sætter ned i trav eller nogle gange enda går helt ned i skridt.) Jeg håber at der er en der ude der vil være sød og svare mig på mine spørgsmål...

Hilsen Jessica smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til anspring... :)
  • #1   15. jan 2012 Jeg kigger lige med, da jeg selv står i samme situation. :O)

• #2   15. jan 2012 Det at han går i stå med dig kan skyldes flere ting, men to ting vil jeg tjekke op på - passer udstyret og sidder det uden at genere og 2. er den dækket rigtigt ind med vitaminer og foderbehov.. smiley
    Ang. anspring, vil jeg anbefale dig at slippe lidt på tøjlen, så den midster lidt balance. hvis den har gået trav så har man forholdsvis godt fat i dem for at få dem til at blive i trav og løbe stærkt, og det faste hold i tøjlen holder lidt deres balance så de kan trave godt frem(man kan jo ikke være behjælplig med ben og sæde når man sidder bagved i en vogn:) )

• #3   15. jan 2012 ok godt at det hjælper andre også... .d

• #4   15. jan 2012 han har aldrig gået trav i sit liv...sadlen passer og hovedtøj gør også.... har får ca 500 gram af møllerens hestefrinks hverdag....

• #5   15. jan 2012 Så, nu fik jeg da i hvert fald lige svar på mit problem! :O)

• #6   15. jan 2012 Jessica - er den løbs trænet ?

• #7   15. jan 2012 Ved ikke om det virker på dressurbanen, men det er det triks jeg benytter når jeg galoptræner dem på banen smiley
    Hvis den ikke har gået løb, ved jeg ikke lige hvad der kan hjælpe, muligvis lave anspringet over en bum? ligesom når de skal lære at chancere galoppen, der benytter man jo det lille hop den laver over bummen, måske kan det hjælpe.. Det gjorde det på min den gule da han fik en ide om at løbe igang smiley

• #8   15. jan 2012 Mia j - hvad er dit trick ?

Min er løbstrænet. Opdagede lige at jeg faktisk har tildens til at sidde og holde ham igen, fordi jeg ikke kan lide han traver så stærkt, hvilket som nogen beskrev ovenfor - resultere i at han jo egentlig løber stærkere i trav, for han har været van til det.. jeg skulle helst have pillet travhesten ud af ham smiley

• #9   15. jan 2012 det jeg beskrev ovenfor - at slippe tøjlerne lidt når den skal galopere...

• #10   15. jan 2012 Haha, undskyld! Jeg så overhovedet ikke det var dig der skrev det! :O)

• #11   15. jan 2012 hvad er løbs trænet?

Mia J : Han kan ikke lide at gå over bom...han kan kun gå over en han bliver bange for den hvis han traver tæt på den... smiley

• #12   15. jan 2012 Om den har været trænet til løb, men aldrig gået et løb. :O)

• #13   15. jan 2012 Løbs trænet er bare at de er trænet med fokus på at hesten skal gå løb. Oftest på væddeløbsbanen eller på en privat væddeløbsbane.

Humm, så har jeg ingen ideer - desværre, håber virkelig i får det til at virke på en eller anden måde, held og lykke med det smiley

• #14   15. jan 2012 ok det er han ikke så...

Mia J : tak smiley

• #15   15. jan 2012 For det første - en underviser er guld værd! Vedkommende kan stå i situationen, se hvad der går galt - evt. rette på dig, da du selv kan være skyld i det, og vejlede dig til hvordan du gør det nemmest for din hest at gå i galop.

Mht. at bakke. Du kan selv påvirke den ubevidst. Jeg har selv haft samme problem med min hest. Når hun ikke ville frem, lænede jeg mig automatisk fremad, fordi jeg var bange for at hun ville stejle. At jeg læner mig frem = jeg driver hende tilbage. Så hvis du gør det samme, kan det være dér problemet ligger. At su så samtidig driver på den, kan enten forstærke at den skal gå tilbage, og i voldsommere tilfælde kan hesten stejle, fordi den for besked på at gå frem og tilbage samtidig = op.

Alt i alt, er det også her en god idé med underviser. Vi kan sagtens fortælle hvad du skal gøre, men det er så svært at gøre det selv, da men tit skal have den helt rigtige timing på osv. og det er altså nemmest at få det, med en person der kan stå og fortælle hvornår man skal gøre hvad.

• #16   15. jan 2012 Kan den 100% starte korrekt galop anspring i longen hver gang, når du feks siger "kom galop"?

For ellers ville jeg starte der..
    Øve det et par uger.. Med den samme kommando HVER gang "kom galop" og så galop anspring.. Der vil ikke gå længe før ti øren falder og den vil springe an på "kom..."

Når den så er 100% på "kom galop" så i sadlen...

Så skal du bare sørge for tage det roligt og give plads fortil, sætte dig ned i sadlen så balancen er der og så "kom galop" - husk ros!

Jeg lover at denne metode vil virke, hvis du følger den til punkt og prikke!

• #17   15. jan 2012 Jeg har forsøgt den medtode med min og jeg kan ikke få den til at virke.. smiley

Han springer så fint an i longen uden rytter, når han får kommandoen. Godt nok kluntet den første gang, men når han gør det! Når han har galoperet et par runder så kan han bedre få benene med sig.

I sadlen har jeg også først den kommando, hvilket resultere i at han bare løber hurtigere - jeg tænker det er fordi jeg hænger i tøjlen, da jeg er meget bange for fart og gerne ville have ham til at springe an i stille trav - men jeg vidste ikke at det i trav sporten betyder mere fart og kun trav, altså at man holder lidt igen.. Dog har jeg været god til at slippe ham når jeg endelig har ham i galop, fordi han jo rent faktisk galopere stille og roligt med mig, men det er bare lige den der overgang til galop. Skal man bruge kommandoen og ligger benene til samtidig? eller skal jeg lade ham slå over selv ?

• #18   15. jan 2012 Charlotte - har du forsøgt at ride i longe? Hav en anden til at longere og give kommandoen, mens du rider. I starten sidder du der bare, og roser når han går i galop på kommandoen. Når han virker afslappet omkring det, og ikke bare traver hurtigere, tager du skridtet videre og giver ham en kommando med benene. Når han så forstår det, og er afslappet omkring det, så prøv at ride uden longen, og giv stemmekommando, sammen med benene. smiley

• #19   15. jan 2012
    Longemetoden duer ikke hvis man har et kræ der helst ikke vil i galop på banen, som man ikke kan drive i galop i longe fordi den er ret ligeglad med longe pisken x). Ikke pga. balancen, men pga. manglende energi og tanker om at banen er noget sjaaaaaaaavt... x)

• #20   15. jan 2012 Ja, det har jeg, til at starte med. Men problemet er at det ikke var mig der red, jeg har været så bange for galoppen, at jeg ikke har turde ride ham, fordi jeg ikke ville ødelægge noget eller give forkerte signaler.

Men han er mors dreng og går bedst mig, men særligt ved galop bliver jeg meget meget nervøs. Jeg har derfor redet i longen med chabon som støtte, ikke til ham, men til mig, bla. tænker jeg at den skal hjælpe mig lidt med at slippe ham fortil så han kan komme rundt, tror som sagt jeg holder ham for meget tilbage. Det tager lidt tid - men når vi så endelig er i galop, går det fantastisk! Godt nok kun en halv volte, men måske jeg skal tilbage og starte med kommandoen, uden at bruge benene - og når han kan det, så som i siger så skal benene på..

Jeg har med garanti forvirret ham, det er godt man kan lære at rette op på sine fejl. :O)

• #21   15. jan 2012 Krikken - min hest er omvendt, han galoppere aller bedst i longen, udne rytter og har ikke kunnet galoppere rundt i ridehallen til at starte med.. kun longen.. :O) Nu kan han galoppere halvdelen af ridehuset rundt alene.. :O)

• #22   15. jan 2012 Charlotte - Så er det nok derfor du ikke kan få den i galop. Man får hvad man tænker på, så hvis du tænker at du er bange for at galoppere, så siger din krop til hesten at den ikke skal galoppere. smiley

• #23   15. jan 2012 CIS - Ja, det må jeg nok indrømme du har ret i, desværre er min hest så mega følsom, at han fornæmmer alt hvad jeg tænker. Så jeg tror jeg går et par skridt tilbage og beder ham galopere på kommando, eller for min hjælper til at gøre det, så jeg egentlig bare skal sidde og følge ham, så vi begge bliver trygge og så skal benene på.

For alle de andre der har redet har det virket, det eneste problem der var, er at han styrtede afsted, hvor jeg så fik fortalt at det ville han ikke gøre med mig, at jeg ville få mere ud af det hvis jeg prøvede selv, så her er jeg!

• #24   16. jan 2012 Charlotte&Panic<3 .

Tænker også det samme som CTS.. Derfor det er vigtigt, du bliver tilbage i sadlen, så du er i balance, træk vejret roligt, giv plads til hesten til at spring, træk vejret og slaaap af..
    Husk at hesten godt kan galopere, for den kan det i longen smiley

Så ville jeg måske også kigge på sadlen om den skulle ligge lidt for langt fremme.. Det er ofte det der kan gøre det ekstra svært, at komme ordentligt i galop..
    Hvis sadlen ligger for langt fremme på skulderen, ha hesten ikke skulder frihed og det gør det bare ekstra svært (har selv lagt min for langt fremme, da jeg skiftede til dressur smiley ) ..

• #25   16. jan 2012 Tusind mange tak, nu har jeg lidt at forsøge mig med igen. smiley

• #26   16. jan 2012 jeg sidder fint. og han har aldrig kunne galop anspring....

og ja han kan godt galop med det samme i longe.... altså uden rytter... lige så snart der kommer rytter på går det galt og begynder bare at trave hurtigere og hurtiger til han kommer i trav.... smiley alle der har haft ham før mig har dog haft det samme problem. . . . men hvis i er intre i at se ham kan i bare gå ind og søge på major (race: traver)

• #27   16. jan 2012 jessica A

Hvis du sidder fint, og alt andet er helt iorden, så er det svært at hjælpe... For så ville der ikke være noget problem og hesten ville springe an i galop uden problemer...

Jeg vil anbefale dig enten at bruge longe metoden, så du har et ord,så du kan lære ham, at galopere med et ben signal givet fra rytter eller få dig en god underviser, som kan lærer jer det..

Ellers så tror jeg det er balancen den er galt med og du må igang med at opbygge den.. Prøv at søge i forum, der er masser af forslag til, hvordan man opbygger balance...

Håber det lykkedes for dig smiley

• #28   16. jan 2012 Sidste ejer sagde også at hans balance ikke er den bedste da han tidligere er blevet "misrøgtet" altså han har haft brug for dyrlæge men ejern har intetn gjordt... (for lang tid siden nu)

• #29   16. jan 2012 og håber jeg skam også smiley

• #30   18. jan 2012 Altså som sagt så går han jo fint i longe og kan også styre ham med stemmen...men når jeg sider på ham og siger galop så løber han sig stadig igang.... og han har ikke noget problem med at få tillid....han har ikke været misrøgtet som sådan de har bare ikke gjordt noget ved det så..... men det er ligeså snart at der kommer rytter på at han løber sig igang....... det er underligt for han kan i longe men ikke med rytter.

• #31   19. jan 2012 samme her smiley

Kommentér på:
hjælp til anspring... :)

Annonce