373 visninger
|
Oprettet:
Under og bag lod..?? ARH {{forumTopicSubject}}
Delgardo går så meget under og bag lod, hvad dævlen skal jeg gøre? - (Se evt. hans profil)
Og lad venligst være med at skrive "Få undervisning"
- Jeg får undervisning, og vi arbejder da osse lidt på det, men det er ikke så meget igen, men er der ikke noget jeg kan gøre? råd eller noget..?
Mvh Nanna
nov 2006
Følger: 59 Følgere: 91 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 1.183
Men ellers er mit råd, at finde en god underviser, som ved hvad der skal gøres d: Held og lykke med det.
sep 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 931
jan 2007
Følger: 47 Følgere: 36 Heste: 1 Emner: 405 Svar: 3.600
- Jeg har en underviser og er ganske tilfreds med hende...
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
slip tøjlerne og driv mere begfra...
det ser ud som om du har ret meget fat i tøjlerne (er det for at styre tempoet???)
og så ser det ud som om du har dine hænder ret brede (langt fra hinanden)..
sammel dem og få dem længere frem, og så hesten redet frem bag fra..
lad være med at bruge tøjlen til at rette på tempoet.. lad hesten gå til/på bidet i sit eget tempo (også selvom det går stærkt).. og så lad hesten finde sit eget tempo og balance.. derefter vil hesten sætte farten ned af sig selv
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
maj 2006
Følger: 76 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 283 Svar: 4.595
maj 2005
Følger: 73 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 36 Svar: 3.229
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 586 Svar: 4.971
maj 2005
Følger: 73 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 36 Svar: 3.229
Med min hest er prolemet at den mangler balance og bæring. er din ung, er det sikkert det samme
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.842
Det lyder til og ser ud til, at den ikke har styrken i sin overlinje til at bære sig selv. Den putter sig ind bag lod for at blive båret der, og ikke bruge ryggen ordentligt . (den har ike musklier til det, og derfor gør det ondt når den blir bedt om at gøre det rigtigt)
Et lille hint er også, at den har tendens til underhals. Dette skyldes, at den "vender forkert" i sin ridning. Det kan sagtens ændres
Jeg ville råde dig til :
1) lær hesten at gå ligeud, så den ikke går på mere end eet spor.
2) læg hesten frem og dyb. den skal gå ærligt frem til tøjlen i alle gangarter. Det kan være en fordel at starte med skridt og trav først.
3) hold tempoet nede. den snyder sig nemmere fra at gå korrekt ved at løbe stærkt. Tempoet skal formegentlig ned i et tempo som er så langsomt, at det føles som om den næsten går i stå. Den skal ned og tøve i sine skridt, for rigtigt at bære, og sætte sig korrekt begfra. samtidig skal den gå frem og dyb med halsen.
4) efterhånden som den finder ud af at det er rart at ligge dybt, begybder den at flytte musklerne, og sætte nye, så den kan bære sig selv, også kan i arbejde mere med tempoet igen. i starten er det for svært at løbe stærkt, samtidig med at den skal bære sig selv korrekt.
jul 2005
Følger: 43 Følgere: 42 Heste: 2 Emner: 30 Svar: 641
lad være med at slippe tøjlen så vil den bare forsøge at komme længere ind og finde din hånd.. hold kontakten og rid frem for dit sæde.. altså sæt sig bagved hesten og rid frem.. ikke sådan så du bare tonser frem.. men når du tager støtten på tøjlen så rider du frem mod munden lige så stille.. rid så tilbage i den så den kommer hen og går bagtil, det kan den nok ikke klare mere end et skridt eller to tag så støtten igen og rid en smule frem løft evt hænderne samtidig
Under og bag lod..?? ARH