Tilridning.. {{forumTopicSubject}}
Hejsa, jeg har en unghest som jeg har lidt meget problemer med.. der var sagt ved mig at man sagtens kunne nå hende og sætte frime på hende ude på marken, så jeg gik self ned og prövede, men det kom sådan ud at hun bare löb væk da jeg prövede at sætte grimen på hende.. jeg kan sagtens klappe hende i hovedet men ikke på kroppen.. jeg ved gost at hun er en unghest, men jeg har viiiiiirkelig problemer med at nå hende, og jeg skal snart sætte hende ind i stalden. jeg har prövet at bruge et tov så hun ikke kan löbe væk, men resultatet er det at hun bare pröver at hoppe over hegnet.. hmmm.. så har vi også en lille "kasse-hegn" hvor jeg så satte hende ind med en anden hest.. der prövede jeg også at nå hende.. men hun ville bare hoppe over.. og hun löb væk.... self var hun inde i hegnet.. men jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal göre.. jeg har prövet at sidde ned og vente på hende til at komme til mig.. hun kom , men jeg kunne ikke nå hende... så lokkede jeg hende med bröd.. men det gik heller ikke.. så nu har jeg virkelig ikke tolmodigheden længere :S!! jeg har prövet alt.. så nu går jeg ned til hende hver dag og klapper hende og så hjem igen.. er der nogle der ved hvad i alveerden jeg kan göre for at nå hende :S ??? ..
jun 2008
Følger: 40 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 565 Svar: 5.159
maj 2005
Følger: 86 Følgere: 99 Heste: 7 Emner: 232 Svar: 2.122
Du går hen til hende og nusser hende, giver hende en godbid. Så går du to skridt væk, bage sådan hun skal strække halsen for at nå dig, og langsomt øger du afstanden, og hesten skulle derpå gerne følge med dig. Du kan vælge og klø hende når hun kommer hen til dig eller bruge en godbid som belønning. Hun skal lære at være sammen med dig er godt, og givende for hende det er mit beste bud. Og ellers kig på nettet med øvelser du kan lave ...
maj 2005
Følger: 86 Følgere: 99 Heste: 7 Emner: 232 Svar: 2.122
sep 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Heste: 4 Emner: 19 Svar: 67
Nej jeg kan sleet ikke fange hende :S .. det er bare umuligt..
jan 2008
Følger: 48 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 75 Svar: 1.169
sep 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Heste: 4 Emner: 19 Svar: 67
Ja det har jeg, men de er alle sammen í RVK :S ,. og jeg er laaaangt derfra :s ,. det tar 8 timer at köre.. men ja jeg har overvejet det.. men ingen her hvor jeg er :s
jan 2005
Følger: 70 Følgere: 63 Heste: 6 Emner: 67 Svar: 328
Mit råd til dig er gå ind på folden og vær der . og ikk vis hende noget interesse og når hun ser du ikke er der for at fange hende så søger hun dig op og da kan du småt begynne og vise hende en lille smule intresse og vist hun "smutter" så vend hende ryggen og ignorer for da er du pludselig meget intreressang person og hun bliver meget nyskjerrig ..
Hilsen en der har haft masser af problem heste
Tilridning..