{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
716 visninger | Oprettet:

Kemien er der bare ikke mere :( {{forumTopicSubject}}

Hvad kan jeg gøre ?

Jeg kan slet ikke samarbejde men min pony(aphro) når jeg rider...
Vi kan ligesom ikke blive "enige" om hvad vi skal...hun er doven og umotiveret, og jeg kan ikek komme ind i rytmen smiley

Det er et virkelig dårligt tidspunkt at det sker...for er meldt til en del stævner her i efteråret smiley

Har prøvet at ride andre steder...galoperede på stubmark i forgårs og red dressur på stubmark i går....og det kan bare ikke lade sig gøre så snart vi er på dressurbanen:(

Nogle ideer ? skal jeg bare give op ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kemien er der bare ikke mere :(
  • #1   3. sep 2008 nu ved jeg godt d skriver du skal til stævner ..
    Men hvis det var mig, vil jeg nok ride mere afslappet noget tid, bare lave noget andet end at træne træne og træne, heste kan jo også godt køre træt i tingene


  • #4   3. sep 2008 Det er bare sjovt for hun har får 3 uger siden haft 3 uger hvor hun bare "lallede" rundt med en af mine veninder mens jeg var på ferie


  • #6   3. sep 2008 Har du prøvet med noget undervisning?

  • #7   3. sep 2008 For undervisning hver uge smiley

    Og der går det godt for jeg får jeg hele tiden afvide hvad jeg skal gøre og sådan


  • #8   3. sep 2008 der er altid en grund til at en mest ændre adfærd.
    Nu kan jeg se, udfra dine billeder på din profil at din sadel virkelig ligger dårligt! den ligger alt for langt fremme, og det kan sagtens være den der gør hende doven og umotiveret.
    Derudover kan jeg se på dine videoer, at du holder hende utrolig stramt fortil, og at hun går meget småt med bagbenene. Giv hende lidt tøjle. Rid frem og ned, og lad hesten slev finde den hovedholdning den føler behagelig.

    Rid den nogle ture i tærrenet flere gange om ugen. Lad den komme ud og opleve noget nyt.

    Brug tig på at lære din hest at kende. Overvej altid hvorfor den gør som den gør, og løs det sådan..


  • #9   3. sep 2008 mest = hest

  • #10   3. sep 2008 jah det gør hun også...men jeg fæler det er blevet dårligere siden billederne og videoen er taget...

    Tror bare jeg gør en lang tur med hende imorgen eller skridter på barryg eller lign. og laver noget andet på fredag så kan jeg ride lidt på lørdag måske


  • #11   3. sep 2008 Overvej evt. at få en anden form for undervisning. En underviser med lidt andre metoder måske.

    Jeg må indrømme at jeg er ret overbevist om at det er sådan som hun bliver redet, der har gjordt hende umotiveret.
    Så jeg ville anbefale måske at tænke i lidt andre baner, og få noget undervisning for at komme igang.



  • #12   3. sep 2008 Hvordan tænke i andre baner ?

    Lige nu kronsentrere jeg mig om at hun kommer til mere op i holdningen så hun ikke er så dyb..? og så lidt med shenkelvigninger i skridt og trav.. ?


  • #13   3. sep 2008 Jeg er enig med Sarah ..<i> "Der er altid en grund til at en mest ændre adfærd. Nu kan jeg se, udfra dine billeder på din profil at din sadel virkelig ligger dårligt! den ligger alt for langt fremme, og det kan sagtens være den der gør hende doven og umotiveret.
    Derudover kan jeg se på dine videoer, at du holder hende utrolig stramt fortil, og at hun går meget småt med bagbenene. Giv hende lidt tøjle. Rid frem og ned, og lad hesten slev finde den hovedholdning den føler behagelig."</i>. At hun er doven og umotiveret, kan til dels have noget at gøre med kedsomhed, men også ens metoder.. Er enig i, at du måske skulle give den lidt mere frihed fortil, for den bliver holdt meget stramt.. Syntes også den spænder meget på den første video du har.. At den er doven kan også have noget at gøre med din signalgivning, fx hun du rider meget med sporer/pisk eller sidder uroligt i sadlen, altså at hesten er blevet "ligeglad" og ignorrere dit signal. Der er en del muligheder smiley


  • #14   3. sep 2008 Zandra & Cassie _:
    Hej grunden til hun går småt er fordi hun har gigt i bagbenene smiley men det kunne du jo ikke vide xD

    Det med jeg holder stramt er jeg brevet opmærksom på og er holdt op og slipper mere...

    Jeg skal prøve at ride uden spore og pisk i en uges tid og se om det hjælper lidt...


  • #15   3. sep 2008 Det syntes jeg er en god ide :o)


  • #16   3. sep 2008 Så prøver jeg det smiley



  • #17   3. sep 2008 BUMZEN© - FUGL rideklub - NY RIDEVIDEO .

    når jeg siger tænke i andre baner, så mener jeg at udforske andre ride metoder.

    Jeg selv red også engang min hest for starmme tøjler, og fik den i holdning via. tøjlen. Han var doven og usamerbejdsvillig, og intet fungerede.

    På denne måde gjorde jeg ham utrolig signal forvirret.
    Hiven i tøjlen betød jo stop, og hakkene spore betød frem.

    Det der skulle til at få ændret min ofattelse af ridningen, og få vendt alt det dårlige til noget godt, var at læse et par debatter på heste nettet, en video af min grimme ridning, en bomløs sadel, og generelt bare min forståelse og opfattelse af amrbejdet med hesten.

    Nu rider vi og for undervisning efter helt andre metoder, og min hest har ændret sig helt ufatteligt.

    Det var så lidt der skulle ændres for at det blev godt, og så alligevel er det så svært.
    Alt hvad man har lært på rideskolen og af alle de forrige undervisere må man bare glemme. Folk på rideskolen glor meget når de ser mig i en bomløs sadel, og rider min hest for helt løse tøjlen, men det er bare med at være ligeglad.

    Den traditonelle ridning er helt misforstået, og jeg kan godt forstå hvis mange har samarbejds problemmer med deres heste..

    Det er godt du spørg til råds når du har et problem, og jeg håber at du har lyst til at være åben for nye ridemetoder, selvom det strider imod alt hvad man har lært..



  • #18   3. sep 2008 læs evt. denne tråd om "støvsugerridning"

    http://www.heste-nettet.dk/forum/3/322411/322411/


  • #19   4. sep 2008 Jeg synes allerede, der er kommet rigtig mange gode og brugbare forslag i denne tråd... Jeg er enig i, at du med fordel kan slippe tøjlen lidt og i stedet ride hende mere fremad med dit sæde, så hun kommer mere med bagfra. Samtidig er det vigtigt, du får skiftet din sadel ud med en, som ligger rigtigt på hende. smiley

    Med det sagt, så ville min løsning, hvis jeg var i samme situation som dig, være at udskifte noget af ridetræningen med arbejde fra jorden. Ved godt, det ikke træner jer op til stævner... og dog. Fordi fra jorden har du mulighed for at arbejde med bl.a. din hests koncentrationsevne; stil hende nogle spændende og sjove små opgaver og prøv evt. også at overføre dette koncept til jeres ridning, så din søde haffer igen finder sin motivation og arbejdslyst. smiley

    Held og lykke med det - jeg håber, du finder en løsning og synes bestemt ikke, du skal give op. smiley


  • #20   4. sep 2008 lige et spørgsmål hehe, ved godt du siger du rider på marker og sådan, men kommer du os tit i skoven, for hvis ikke kan det os være grunden ? smiley

Kommentér på:
Kemien er der bare ikke mere :(

Annonce