{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

janie n
janie n
Tilmeldt:
1. sep 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6

min hest bakker {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har lidt af et problem når jeg skal ride tur på min hoppe går hun få meter hen af vejen og stopper og begynder at bakke. selv når jeg går en tur med hende gider hun ik gå frem. Der har aldrig været de problemer før det opstod pludseligt. Når hun bakker sparker jeg til hende men hun bakker bare mere. Jeg har prøvet at træne lidt tillidstræning med hende men det virker åbenbart ik er der nogle der har en ide om hva jeg kan gøre smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hest bakker
  • #1   8. okt 2008 Er det samme sted hun bakker hver gang?
    Er hun bange/nervøs?
    Hvis ikke hun er bange eller nervøs, så vend hende med næsen hjemad, og bak forbi det sted som hun ikke vil forbi.


  • #2   8. okt 2008 Min hest bakker også tit..
    Men hvis det er et bestemt sted, syns jeg du skulle prøve at hoppe af, og trækken en forbi det sted hvor den bakker..
    Det kan nogle gange hjælpe at gøre det et par gange, for så viser du hesten at du er "leder" og at du bestemmer hvor i skal gå og at det ikke er farligt..


  • #3   8. okt 2008 Min gamle pony gjorde det samme.. Hun havde ømme hove, vi lagde sko på og så hjalp det..

  • #4   8. okt 2008 Min pony bakkede også med mig.

    Jeg gjorde det at når hun bakkede lagde jeg tøjlerne helt frem så hun havde løse tøjler. og så sagde jeg nej og prikkede let til hende. Og når hun så gik frem ad roste jeg hende helt op til skyerne=)
    Det hjalp=)


  • janie n
    janie n Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #5   9. okt 2008 ja for det meste er det samme sted hun stopper op og ik gider gå vider har prøvet at stå af og trække hende men hun nægter . det sker nogle gange jeg kan få hende ned i skoven men der begynder hun også at bakke. hun virker ik bange syntes jeg mere stædig af en art smiley hvordan kan jeg sætte hende i respekt så hun ved det er mig der bestemmer? jeg er ik glad for at bruge pisk men har været nød til det men den reagere hun heller ik på smiley

  • #6   9. okt 2008 Vend hende rundt og BAK forbi det sted hun ikke vil videre forbi

  • janie n
    janie n Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #7   9. okt 2008 ok det vil jeg prøve smiley tak for tippet

  • #8   9. okt 2008 Og husk endelig ikke at give op.
    Du behøver ikke skulle ride land og ride rundt for at vise, nu er det i orden.
    Men rid forbi det sted hesten normalt bakker ved, også måske 5-10 meter længere, også vend om og rid hjem, stop mens legen er god ..


  • #9   11. okt 2008 jeg er også tilhænger af at vende hesten og bakke den forbi... eller prøv at synge for den, ja jeg ved godt det lyder åndsvagt, men det virker tit med en lille sang....... forklaringen er den at du glemmer at din hest bakker og dermed ikke er forud indtaget, og du slapper af.
    den ene af mine bakker og skaber sig også tit men så får hun en lille sang med på vejen, bar lige den jeg kan komme på her og nu.

    lyder total åndsvagt men det virker for mig. har faktisk aldrig hørt om at det ikke skulle have en effekt


  • janie n
    janie n Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #10   11. okt 2008 hva er grunden til en hest bakker er det fordi dem har magten eller fordi den bare vil hejm igen ? jeg prøvet at bakke min hoppe forbi det "farlige" sted men når jeg kommer forbi stedet går hun to meter og gør det samme igen

  • #11   11. okt 2008 janie N:
    Hun har nok lært at hun vinder kampen hvis hun stritter lidt i mod.
    Stopper hun op og bakke igen, jamen, så det bare med at vende hende om og bakke forbi igen. Så rid et par skridt og INDEN hun begynder at bakke vender du hende om og rider hjem.


  • janie n
    janie n Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #12   11. okt 2008 ok det vil jeg prøve for er meget ked af hun gør det. er der andre ting man også kan gøre for at hun forstår jeg bestemmer?

  • #13   11. okt 2008 janie N:
    For mig gælder det ikke om at en hest 'ved hvem der bestemmer'.
    Den skal have respekt overfor en og stole på at man vil lede den.
    En hest der har fuld respekt over for en vil ikke stille sig op og nægte at gå frem, ved mindre den virkelig er bange for stedet.
    Så det kræver blot træning, træning og træning


Kommentér på:
min hest bakker

Annonce