{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.321 visninger | Oprettet:

min hest vil ikke frem/bakker {{forumTopicSubject}}

hej..
jeg skrev et emne her inde for noget tid siden, at min hest ikke ville gå fremad..
Jeg har nemlig en hest på 8 år, som har den ide med at stoppe op, og vil ikke gå videre, han bakker bare.. Det skal siges, at det er forskelligt hvornår han stopper, kan godt ride tur i 30 min først uden problemer, men så stopper han bare lige pludselig.. ikke samme steder hver gang.. Jeg kan altid trække ham, uden problemer, men kan ikke ride.. Jeg har virkelig prøvet alt, prøvet at have en lille pisk, men hjalp ikke.. har vendt og dejret når han stopper, men han bliver bare total sur over det. har stået stille og set hvad han gør, men han vender bare om hvis det er.

Der er ingen problemer at ride på bane eller noget..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hest vil ikke frem/bakker
  • #1   30. aug 2011 Den siger fra, enten fordi det gør ondt, eller fordi den er blevet presset ud i noget den ikke kan rumme/forvirring eller måske er den bare blevet presset for meget i forhold til dens kondi..

  • #2   30. aug 2011 jeg tror ikke det er seperationsangs da jeg nemt kan ride ud til at starte med, men lige pludselig stopper han.. og der er aldrig prøver med at ride alene på bane, eller gå tur med ham.. kan trække med ham en hel dag, uden nogen form for problemer..


  • #3   30. aug 2011 hmm, jeg tror ikke på det er smerter, da det så ville være der fra starten af os.. det kan godt være usikkerhed, men det er bare ikke samme sted hver gang... Og jeg kan nemt trække ham, uden han bliver bange for de steder.. smiley

  • #4   30. aug 2011 Hvis smerter mm. er udelukket, SÅ ville jeg bare bede ham om at bakke? Hvis han ikke vil gå frem må alternativet jo være at bakke. Bed ham om at bakke så lang tid som du har lyst til og efterfølgende be' ham om at gå frem igen.. Tror ikke der er nogle heste, der synes det er særligt sjovt at bakke i forhold til at gå frem.. smiley

  • #5   30. aug 2011 ja god ting.. smiley men min hest kan ikke bakke med rytter, hvor jeg ber ham om det altså..

  • #6   30. aug 2011 så skal jeg bare have lært hesten at bakke med rytter først.. hehe..

  • #7   30. aug 2011 Enig med Ditte.. smiley

  • #8   30. aug 2011 Det kan altså godt være smerter. Min var begyndt at stoppe i terrænet og i ridebanespringning, så havde jeg ham til kiropraktor og det viste sig at han var skæv i nakken og at brystbenet sad skævt, pluds at min springsadel trængte til ny stopning, så hans rygmuskler var blevet ømme. Jeg kunne også sagtens ride og varme op osv, men pludselig kunne han finde på at stoppe og vende rundt.
    Der har ikke været noget siden han var til kiropraktor og jeg fik lavet sadlen.
    Jeg har i hvert fald lært ved det, at han har prøvet at fortælle mig noget ved at stoppe og vende rundt. Kiropraktoren sagde også at Samson er en hård nyser, fordi han ikke havde smidt mig af hver gang jeg satte mig op.


  • #9   30. aug 2011 alså min hest har også gjordt det en gang, det var fordi han brokkede sig og ikke gad mere, jeg blev bare ved med at prøve og få ham frem intil jeg vandt, nu gør han det ikke mer, fordi han ved at jeg bestemmer, måske er det det, men er ikke expert, smiley undskyld min kludrede tekst, men jeg skal skynde mig smiley

  • #10   30. aug 2011 Jeg har også en pony der pludseliglig tænker - aha, jeg keder mig, vil prøve at bakke. Men så begyndte jeg at tvinge ham til at bakke, gerne en hel volte og så holder de hurtigt op smiley

Kommentér på:
min hest vil ikke frem/bakker

Annonce