{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
554 visninger | Oprettet:

Genoptræning ~ seneskade {{forumTopicSubject}}

Det er nu 8 uger siden at min lille dreng fik en let seneskade... vi har gået de 7 uger på fast bund, og har nu fået grønt lys til at starte traven op...
Men...- jeg har ikke huske programmet, hvor lang tid man må trave på gang, øgning, osv..

Det papir jg fik fra doktor dyr, er blevet væk for mig :o(

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Genoptræning ~ seneskade
  • #1   17. nov 2008 1. - 3. uge:
    Skridt lige ud på hårdt, plant underlag - startende med 20-30 minutter dagligt for til slut at ende med 90-120 minutters skridt dagligt sidst i perioden. Dette kan deles i 2 skridtperioder pr . dag. Skridtperioden kan med fordel øges til 5-6 uger, specielt efter alvorlige sene/ligamentskader.
    4.-5. uge:
    Træningen fortsætter på hårdt plant underlag, og nu lægges der efter opvarmning i skridt travintervaller á 2 minutter ind i træningen. Der startes med 5 intervaller med skridtperioder mellem travintervallerne. Herefter lægges 1 interval på hver eller hver anden dag, indtil man når 15 stk. (ca. 30 minutters trav sammenlagt).
    6.-7. uge:
    Nu er hesten klar til at blive arbejdet med i mere samlet travarbejde på store volter på bane eller i ridehus. Start med 15 minutters travarbejde og øg gradvis til 30-40 minutter dagligt over 1-2 uger. Herefter kan galoparbejde påbegyndes.
    8. uge:
    Normalt arbejde påbegyndes og indrettes efter hestens brugstype (spring, dressur eller væddeløb). Start med de lette øvelser og øg kravene gradvist. Forlang aldrig mere af hesten, end dens træningsniveau kan bære

• #2   17. nov 2008 1000 tak :o)

• #3   17. nov 2008 jeg har også et men det er ikke det samme som dit smiley

• #4   17. nov 2008 Fandt det bare herinde, så jeg ved ikke om det fungerer smiley Har også selv et, men orker ikke lige at scanne det ind :b

• #5   17. nov 2008 hvis jeg var dig, ville jeg kontakte min dyrlæge og få et nyt program..

det er jo forskelligt fra hest til hest hvordan den skal genoptrænes..
    og han er den der bedst ved det i forhold til den skade den har haft..
    det koster jo ikke noget bare at ringe og snakke med ham..

Kommentér på:
Genoptræning ~ seneskade

Annonce