{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.158 visninger | Oprettet:

Løs i ridehus {{forumTopicSubject}}

Da min veninde og jeg trænede hestene fra jorden i ridehuset (det er et sted vi har betalt for at låne) kom ejeren og sagde vi ikke måtte have hestene løse derinde, og hun var chorkeret over vi ikke vidste det i forvejen, for det var en normal regel!
Jeg har aldrig hørt det før? har i ?

Vi havde bare trænet med hestene fra jorden - noget af tiden med tov og noget uden. Og det var først da vi ryddede op at vi lod dem løbe som de ville.
Hun sagde at det ødelægger bunden men det forstår jeg bare ikke helt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte træpaneller op, 4 stk i stue i et hjørne og et i gange. 800 kr.
  • Lampe, maleri 1.000 kr.
  • Skift af slange på 2 cykler 350 kr.
  • Cykelskærm er gået i stykker på forhjulet og Dynamo lygter gået ud 500 kr.
  • Afmontere BWT anlæg 650 kr.
  • hænge hylder og billeder op. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løs i ridehus
  • #1   27. dec 2008 Nogle steder er islændere og westernhesteheller ikke velkomne. Sådan er det bare , og ejer må jo selv bestemme.

• #2   27. dec 2008 Det kan være det er en regel de har på stedet ? ö

• #3   27. dec 2008 Vi må gerne springe eller 'løsspringe i longe' som hun kalder det!! hihi.

Hun har en hel regelliste hængende men der står det ikke da hun forventede vi vidste det!!

• #4   27. dec 2008 Tjaeh, på rideskolen hvor mine heste stod før, måtte man heller ikke have løse heste i en af hallerne, men det var vist både pga bunden, spejlene...og fordi de åd barierren

• #5   27. dec 2008 Har ikke hørt det før

• #6   27. dec 2008 Mange steder er løse heste ikke tilladt i hallen -og jeg kan egentlig godt forstå det.

Nu var jeres self "i arbejde" selvom de var løse og det ville jeg se som lidt noget andet. Men løse heste ruller og graver jo gerne i hallbunden og det er altså hårdt ved bunden. Så det synes jeg er fair nok

• #7   27. dec 2008 vi har dem regl at hvis man har haft sin hest løs, skal man rive ridehuset med håndrive så der ikke er huller

• #8   27. dec 2008 vi fik en seddel op om det, fordi der pludselig var kæmpe hunner gemmen underlaget ned til bunden i ridehuset (Lagene må ikke blandes sammen) Men syntes nu det ret irriterende når der mange ting man gerne træner med en løs hest, og ja så længe man lige går sine ejne huller efter, burde der jo ikke være noget.
    Men som med mange andre ting, der nogle få der ødelægger det for andre bare surt.
    Så ja den regl har vi også.

• #9   27. dec 2008 Karen -mange heste "graver" inden de ruller og det kan faktisk ødelægge det hårde lag der er under bunden. Og det kan en rive ikke gøre noget ved.

Jeg synes det er fint at man må have dem løse nogen steder, men har fuld forståelse for at andre ikke vil have det. Skulle jeg betale bund til en ridehal var løse heste heller ikke tilladt;o)

• #10   27. dec 2008 Vi må gerne have dem løse der hvor vi står , men folk der vil ride/longere har første ret til det. Vi må også kun have dem løs i den gamle hal.....

• #11   27. dec 2008
    Vi må heller ikke have løse heste i ridehuset, men dette er kun en midlertidig regl. Da der næsten lige er kommet ny bund i, så den skal være hård, før vi må have løse heste.

Men ellers plejer man næsten altid at have løse heste i ridehuse, men folk har nok forskellige regler.

• #13   27. dec 2008 Vi har spejle i vores, men må stadig have dem løs, men ja folk har jo forskellige regler..

• #14   27. dec 2008 Kan godt se hvis det er fordi man bruger den som 'fold' men I trænede jo hestene smiley ?

• #15   27. dec 2008 Har hørt det flere steder.. også at man ikke må longere.. fordi det slider mere på bunden.. mange steder må der også kun springes fx 1 gang om ugen..

• #16   27. dec 2008 nu er det jo sådan at en ride bund koster mange penge at lave. i min hal vil jeg heller ikke have løse heste grundet det ødelægger bunden. de laver hulder når de sætter af eller skraber når de vil rulle og det ødelægger bunden rigtig meget. en "rigtigt" bund er jo lavet af få centimeter lag af forskellig materiale, alt efter hvad man ønsker i sin bund :). og det koster og så er det træls at en hest ødelægger det hel på 10 minutter. jeg vil heller ikke have løsspringning eller springning i det hele taget der inde, det må de gøre uden for på banen der, ved godt det er træl men en bund koster ca hudretusind kr og har ikke råd til at lave den hver gang der er en der ikke kan forstå at hesten ikke må være fri. er helt klar over at det er dejligt at lade sin hest løbe frit i hallen, men synes nu også at hesten skal være klar over at hallen er et arbejdsted og ikke et fristed smiley forstå mig ret smiley dermed ikke sagt at fri træning under kontrolleret forhold ikke er okay for mig, jeg er nemlig HMS træner selv, og arbejder med dem fri rigtig meget. bare ikke spurten/trillen osv smiley
    det var så min mening om emnet smiley

venligst tina

• #17   27. dec 2008 vores må ikke rulle sig på banen da det laver nogle giga huller..
    At de ikke må løbe rundt har jeg ikke hørt før..

• #18   28. dec 2008 tak for jeres svar alle sammen. så ser det ud til vi bare må vente til det bliver tørt på banen smiley

• #19   28. dec 2008 Der kan komme huller hvis de ruller sig (:

Men ellers hvis de tonser igennem er det jo bare ligesom hvis man rider 6-dagsløb f.eks?

Synes det er lidt pylret (: - altså fra hendes side af (:

• #20   28. dec 2008 CM -rider 6 dagenløb? Det gør man vel ikke i en ridehal (eller er det bare mig der ikke aner hvad det er? *G*)

Heste der løber frit render jo sjældent bare rundt langs hovslaget. Min hest laver i hvert fald ville rejehop og vedinger for så at tonse afsted som en gal igen -og det er hårdt ved bunden. Det samme er det når de skraber osv før de ruller sig.

• #21   28. dec 2008 Hos os må heste gerne være løs i det lille ridehus, hvis der er ledigt. Men ikke i det store.
    Det har dog ikke noget med bunden at gøre. Det er bare et princip at det store er til ridning og det lille kan bruges til løsspringning og longering o.l. når der ikke er undervisning der.

• #22   28. dec 2008 jeg har nu aldrig hørt om det , men der er da sikkert en grunde til reglen..

• #24   29. dec 2008 Ved os er det helt normalt at der stort set hele tiden render løse heste inde i det lille ridehus, mens man rider i det store. Ind imellem så er det lille frit, og så rider man. Men hvis man åbner og ser der er løse heste, så smutter man bare over i den store, eller spørger dem der har hestene derinde, og de ikke nok vil trække dem ind.

Kommentér på:
Løs i ridehus

Annonce